Who the fuck is billy Jo? Posted October 28, 2005 Share Posted October 28, 2005 http://www.computermusic.co.uk/reviews/aud.../audiophile.asp Någon som har erfarenhet av det kortet? bör jag satsa på ett dyrare? Det jag behöver det till är att kunna spela in Gitarr, Sång, Bas och Midi-keyboard i. och om det är ett bra kort, behöver man köpa några adaptrar eller dylikt för att kunna plugga in det ovanstående? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pirateKING Posted October 28, 2005 Share Posted October 28, 2005 skulle jag gärna också vilja veta. Har sett att många använder det och det verkar vara ett schysst kort. Men jag undrar också hur Audiophile 2496 står sig mot M-Audio DELTA 1010LT? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tamadrummer Posted October 28, 2005 Share Posted October 28, 2005 Ja, nu heter kortet Audiophile 2496 - o det syftar på 2 In + 4 Ut o støder innspelning med 96 Khz samplingsfrekvens. Delta 1010LT kortet har 8 analoga + 2 digitala In ( o det samma ut )Det støder också 96Khz, + har møjlighet for 7.1 surround ljud ut. Kortet har inte phantommatning, men 2 xlr in med innbygt pre-amp. Valet får bestammas utifrån hur många ins ni behøver ( samtidigt ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
pirateKING Posted October 29, 2005 Share Posted October 29, 2005 menar du att kortetn inte skiljer sig något förutom hur många ingångar dom har? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tamadrummer Posted October 29, 2005 Share Posted October 29, 2005 Enligt fabrikantens specs: Audiophile har battre dynamik D/A 104dB emot Delta`ns 101,5dB A/D 100dB emot Delta`ns 99,6dB Båda har THDA mindre enn 0,002% Båda har frekvensområde 22 - 22Khz ( vid 48Khz samplingsfekvens) 22 - 40Khz ( vid 96Khz samplingsfrekvens ) Audiophile har samma A/D D/A konvertere som Delta 44 & Delta 66. Så återstår priset. Delta 1010Lt kostar "dubbelt" så mycket. Hur många Audiophile-kort du kan koppla ihop i samma dator, vid behov av flera inngångar, vet jag ej - men du kan koppla upp til 4 Delta kort i samma pc. Its up to you. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emmmir Posted October 29, 2005 Share Posted October 29, 2005 Jag undrar om, man ska spela in på 44.1 khz eller 96khz, när man spela in Link to comment Share on other sites More sharing options...
tamadrummer Posted October 29, 2005 Share Posted October 29, 2005 Det blir jo liksom battre ljud jo høgre samplingsfrekvensen ar under innspelning, men då blir filen/filerna dubbelt så stora på hårddisken. Nar du sen ska branna ut en cd av din sång, måste du ( via cubase ) gjøra om låten til 16Bit/44.1Khz. Annars blir det ingen cd. Några ljudkort støder också 192 Khz, o då kan du tanka på hur mycket man "måste ta bort" innan sången ar klar for att brannas på cd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts