Jump to content
Annons

Arete goes... pop


Arete

Recommended Posts

Hej govänner, tänkte utforska ett ganska nytt musikaliskt område för mig. Pop (japp ägghuvvet, jag skämtade inte ;-) ). Så jag skulle gärna få lite pointers på detta stycke:

http://helga.servegame.com/~arete/music/al...bout%20time.mp3

Tycker jag fick till versen hyggligt, men refrängdelen känns som den inte får någon riktig energi. Några idéer på vad jag kan förbättra? Kanske köra en mer aggressiv basgång? Lägga till något mer? Ta bort något?

Alla tankar och idéer som vanligt välkomna :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nej, tyvärr, jag tycker inte detta funkar.

Tror inte att den ganska monotona bakgrunden inspirerar till att lägga en stark melodi till sången.

O en medryckande melodi är ju ganska viktigt i pop, tycker jag.

Detta kanske funkar instrumentalt som nån slags bakgrund, men inte så här. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte om det är instrumenteringen som gör det...det känns mycket elektroniskt ändå....vilket inte är fel...tänker lite på Rupert Hine som säkert var igång före din tid...men jobba på, kanske ett mer direkt beat för harmisarna att lyfta 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du, Arete! Gillar dina pads, men den låter som Karl sa, ganska elektronisk(men det kanske är meningen...).

Ingen speciell känsla i låten... Rösten är lite burkig också.. Jaja, nu ska jag inte såga alltför mycket! 😆

\Dana

Link to comment
Dela på andra sajter

@Martinm: Starkare/tydligare melodi alltså. Taget.

@karl: Ja elektroniskt är det :-) Kanske skulle skrivit lofi-pop :-)

@ifransson: Det här är experimentering för mig, brukar inte göra liknande saker direkt ;-)

@Dana: Ja elektroniskt är meningen..

Såga på du, jag kan ta vad som helst bara det är en ärlig åsik :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Oups! höll på att missa den här. Pop var det 🙂

Hmm. Jo det är snyggt på ett underligt sätt. Tyvärr drar sången ner det lite. Det svajar lite och är för osäkert för att det skall funka. Låten däremot är snygg tycker jag. Lofi visst. Men det är inget fel i det. Harmonierna fungerar, men sången håller tyvärr inte. Hoppas att du kommer att fortsätta att blanda in lite pop emellan dina mer abstrakta utflykter i ljudjungeln. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart intressant 😎 tänker lite på en av mina favoritgrupper "Yo La Tengo" och det är så mycket pop det kan vara - måste ju inte vara gitarrer och en glad melodi 😉

Låten är bra och om du jobbar på den kan det bli riktigt bra, trummorna låter lite stela här och var...

Rockypop

Link to comment
Dela på andra sajter

Funkar tyvärr inte för mig. Kanske för att jag är dåligt bevandrad i denna genren?

Tycker sången är sur (0226 t ex), och hittar heller inte någon struktur.

Syntarna spelar toner ur det blå utan minsta aning om vart de är påväg.

Så tycker JAG. Jag kan ha fel.

Nad

Link to comment
Dela på andra sajter

Trevlig låt. Jag gillar den lite trötta sången skarpt. Melodin är fin och arret är mysigt.

Är inte jätteförtjust i slingan som kommer vid typ 1.50, den låter lite plojigt plastig och sänker låten lite i mina öron. Och handklappen blir lite irriterande efter ett tag. Men det är mindre anmärkningar. Som helhet är jag grymt förtjust i det här. Mer njutbart än dina vrickade oljudsexperiment, tycker jag i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...