Jump to content
Annons

driving away


karl

funkar  

12 röster

  1. 1. funkar

    • 1.nej
      0
    • 2.på gränsen
      0
    • 3.schysstico
      2
    • 4.bravo
      5
    • 5.bravissimo
      4


Recommended Posts

LÅTNAMN:driving away

ARTIST/GRUPP:karl

GENRE:float

LÅTLÄNGD:2.drygt

KOMPOSITÖR:k

PRODUCENT:k

EV. MEDVERKANDE:k

INSPELNINGSÅR:05

FORMAT:mp3

STORLEK: (ex.4.6 megabyte)

STATUS: Färdig skiss

En i grunden liten enkel gitarrlåt som växte till nå't annat....tycker soundet funkar för första gången på länge 😕 jag tar gärna konstruktiv kritik om alltet 😳

Driving away

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ha nu var jag snabb!! 😆

Utmärkt låt, Karl!

En del skojiga ljud, andra mindre.

Jämför med en annan småläning (Fast du sjunger nog bättre) Uno Sveningsson hur spännande oväntade arr. han kör.

Trummoorna minus igen. 😛

Jättebra låt och ännu bättre sång!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ha nu var jag snabb!! 😆

Utmärkt låt, Karl!

En del skojiga ljud, andra mindre.

Jämför med en annan småläning (Fast du sjunger nog bättre) Uno Sveningsson hur spännande oväntade arr. han kör.

Trummoorna minus igen. 😆

Jättebra låt och ännu bättre sång!

ett snabbt svar tillbaka....jämför du mig med Uno 😛😎 tackar...jag vet trummorna är inte roliga men det är det jag har att tillgå....Tack dede för lyssningen och kul att du tyckte om den

fortsätt att lyssna

Driving away

Link to comment
Dela på andra sajter

Ha nu var jag snabb!! 😆

Utmärkt låt, Karl!

En del skojiga ljud, andra mindre.

Jämför med en annan småläning (Fast du sjunger nog bättre) Uno Sveningsson hur spännande oväntade arr. han kör.

Trummoorna minus igen. 😆

Jättebra låt och ännu bättre sång!

ett snabbt svar tillbaka....jämför du mig med Uno 😛😛 tackar...jag vet trummorna är inte roliga men det är det jag har att tillgå....Tack dede för lyssningen och kul att du tyckte om den

fortsätt att lyssna

Driving away

Jag jämför dig med vilket pro som helst 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Ha nu var jag snabb!! 😆

Utmärkt låt, Karl!

En del skojiga ljud, andra mindre.

Jämför med en annan småläning (Fast du sjunger nog bättre) Uno Sveningsson hur spännande oväntade arr. han kör.

Trummoorna minus igen. 😱

Jättebra låt och ännu bättre sång!

ett snabbt svar tillbaka....jämför du mig med Uno 🙂😎 tackar...jag vet trummorna är inte roliga men det är det jag har att tillgå....Tack dede för lyssningen och kul att du tyckte om den

fortsätt att lyssna

Driving away

Jag jämför dig med vilket pro som helst 😉

:rolleyes:😎😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Jättesnygg melodi med spännande ackordväxlingar som förhindrar ev förutsägbarhet. Skön positiv tidlös stämning och här bidrar de jättesnygga stråkarna. Sitter med mediokra datorhögtalare men ljudkvaliten låter väldigt bra och inte alls grötigt som på förra. Skulle lätt kunna vara ledmotiv i nån engelsk kvalitetsfilm med nån släkthistoria från 1700-tal till nutid, påkostade kostymer och pastoral idyll. 😳 Lite synd att du trots jättefin sångröst väljer att lägga låtarna i en tonart eller sången precis i översta delen av ditt register. Tror du skulle låta än mer uttrycksfull i ett range där din röst känns mer bekväm.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jättesnygg melodi med spännande ackordväxlingar som förhindrar ev förutsägbarhet. Skön positiv tidlös stämning och här bidrar de jättesnygga stråkarna. Sitter med mediokra datorhögtalare men ljudkvaliten låter väldigt bra och inte alls grötigt som på förra. Skulle lätt kunna vara ledmotiv i nån engelsk kvalitetsfilm med nån släkthistoria från 1700-tal till nutid, påkostade kostymer och pastoral idyll.  😄 Lite synd att du trots jättefin sångröst väljer att lägga låtarna i en tonart eller sången precis i översta delen av ditt register. Tror du skulle låta än mer uttrycksfull i ett range där din röst känns mer bekväm.

Tack (e) för lyssning...jag hade först capo d'astro på sjunde bandet när jag till slut bestämde mig för att ta bort den 😏😳 och det här blev så lågt jag kunde komma utan att stämma ner gurkan....filmlåt 😕 jag vet inte...mittpartiet där sången ligger i en annan rytm än kompet känns svävande fritt...det var väl det enda jag kände med denna 😕🙂 och att det kändes bra att ligga på gränsen till vad rösten håller..annars blir det lätt så att man aldrig tar i 😎😛

fortsätt lyssna

driving away

Link to comment
Dela på andra sajter

tamadrummer... Tack för lyssning....jag tycker själv att (även om texten här inte är annat en bullshit)(under arbete) det en form som passar mig att komma fram till en schysst melodi 😏😳 sometimes...

Vad bra emser har du numret... 😕 nää men visst vore det ibland bra om någon med större kunskaper om ljud etc. tog hand om ens matrial och lyfte fram grejor man inte själv har förmågan att göra...tack för lyssning....å' andra sidan låter dina låtar hur proffsiga som helst....är du din egen prod?? 🙂😛😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr proddar jag mig själv, skall man ju egentligen inte göra men jag har å andra sidan inga ambitioner med min musik.

Kul att du tycker det låter ok, det är i själva verket lotteri om det blir bra eller dåligt.

/emser

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr proddar jag mig själv, skall man ju egentligen inte göra men jag har å andra sidan inga ambitioner med min musik.

Kul att du tycker det låter ok, det är i själva verket lotteri om det blir bra eller dåligt.

/emser

Det låter inte så om du frågar mig....det låter verkligen som om du endera dagen har ditt på det torra....däremot om du frågar mig om mig 😄 .....så naturligtvis är det nå'n drivkraft i detta att offentlighetsgöra sina alster men jag har ett jobb som jag trivs med och har inte ambitionen att göra detta mer än vad jag gör och jag är inte heller tjugo längre...så allt har sin tid...men samtidigt kul att göra den musik man har inom sig utan att behöva vara uppdaterad till vad som skivbolagen är ute efter.... 🥰😄😄

Edit:🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här vad svinbra,, jag köper hela rubbet. Givetvis så kan ljud och så bli bättre, men låten och grunden är grymt bra!

En liten reflektion, kan bero på mina högtalare ala PC, är att din sång ibland har en ansats av digtial-dist. Vet inte vad det kallas, men på något sätt så är det lite gnissel med samplingen. Är det ngn annan som hör detta?

Grymt bra är det i vilket fall!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr proddar jag mig själv, skall man ju egentligen inte göra men jag har å andra sidan inga ambitioner med min musik.

Kul att du tycker det låter ok, det är i själva verket lotteri om det blir bra eller dåligt.

/emser

Det låter inte så om du frågar mig....det låter verkligen som om du endera dagen har ditt på det torra....däremot om du frågar mig om mig 😄 .....så naturligtvis är det nå'n drivkraft i detta att offentlighetsgöra sina alster men jag har ett jobb som jag trivs med och har inte ambitionen att göra detta mer än vad jag gör och jag är inte heller tjugo längre...så allt har sin tid...men samtidigt kul att göra den musik man har inom sig utan att behöva vara uppdaterad till vad som skivbolagen är ute efter.... 🥰😄😄

Edit:🙂

Dito på allt du skrev mannen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här vad svinbra,, jag köper hela rubbet. Givetvis så kan ljud och så bli bättre, men låten och grunden är grymt bra!

En liten reflektion, kan bero på mina högtalare ala PC, är att din sång ibland har en ansats av digtial-dist. Vet inte vad det kallas, men på något sätt så är det lite gnissel med samplingen. Är det ngn annan som hör detta?

Grymt bra är det i vilket fall!

Tackar Light Head för fin respons....värmer 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag antar att jag inte är den första som sagt detta men jag antar att du gillar Peter Gabriel och/eller Daniel Lanois? 😳

Hur som helst gillar jag denna men jag har lite svårt för flöjtpartierna. Tycker att de skapar en viss förvirring i det intryck jag får. Skulle gärna höra en cello på några partier.

För övrigt... me like a lot! Vill gärna höra mer!

/..EyeScream

Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt sorgsen liten sång! 🙂 Med en just lite oförutsägbar melodi som är oerhört vacker. Blir rörd. Det är en så bra låt så den borde styras upp lite. Jag gillar föjten, ger karaktär , men håller med om att den skulle användas lite mer sparsmakat. Har du introfobi? 😛 Fixa ett intro, gör liiite roligare trummor så köper jag skivan! 😄 Ser redan fram emot din nästa sång här.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9...tackar för minst två lyssningar...Jo...det är så för mig också att jag kan ha gjort en låt som jag tycker jag har full koll på....dan efter...så fattar jag först inte vad det är jag gjort så för mig räcker det ibland inte bara med en lyssning....

på denna finns ingen färdig text ännu, utan det man hör är fonetiken till vad som kommer att bli en text...jag försöker hitta ord som låter bra (lyckas ibland,men inte alltid) men texten tar längre tid än själva musiken så jag jobbar för fullt med alla låtar parallellt för att få nå'n klar nå'n gång 🙂😉

EyeScream...tack för lyssning...ja flöjterna ska säkert inte vara så framträdande som dom är här...ska se över dom...PG/DL är för mig en bra kombination av två musiker där den ena lockar fram det bästa ur den andra 🙂 like them 🙂

Grannen...Vemod...Vemod...Ja , jag har den läggningen utan att för den delen gå omkring dagarna i ända och ha svårmod...men uttrycket i min musik blir sådant och jag har försökt med gladare tongångar ibland men det skiner snabbt igenom....så det är som det är 🙂😆

introfobia.... 😆 har ofta tänkt att när låten är klar att det saknas ett intro men nästa låt jag jobbar med är det intro med... 😛

trummor ja...jag är sjukt dålig på att programera så då återstår bara loopar, ska jobba på det....tack för lyssningen

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok karl 😛 ..bra låt..hörs att du vill vara ambitiös o lyckas med din musik 😎 ..det som jag vill lyfta fram till dig i ditt musikskapande gällande denna låt är följande:

1. Rösten är bra..men då o då hörs den för mycket..det skar sig nästan i mina öron 🙁 ..du kanske borde a)dämpa den och/eller b)prova att sjunga mjukare (lyssna på David Sylvian för att få idéer!)

2. Jag saknar ett melankoloiskt piano som plinkar på...

Det var alles..o tack för ditt inlägg! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar låten, som många tidigare har sagt så känns melodierna oförutsägbara och bra, efter nån lyssning.. 😛 Förutom trummorna skulle jag gärna se att du arbeta mer med micken när du sjunger. Det blir sån skillnad när du tar i och när du inte tar i.. slår nästan över hos dig eller? 🙁

Men det jag gillar allra mest är att det känns som om du verkligen lägger ner din själ och hjärta i musiken och det är värt hur mycket som helst! 😉

Keep it up Karl!

Link to comment
Dela på andra sajter

jo det är dumt att inte skriva musiken klar bara för att man har problem med texten. 😆

Har själv en hel drös med Bluegrass texter som bara är en verss text. Men melodierna och kompet samt formskiss är klara. 😎

ser fam emot att fåhöra dennna lå med dem färdiga texten. 🙁

inom kort.... 😉😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Falk... är du en A&R?? 😛 Tackar för lyssningen....skulle kanske vara mer ambitiös när det gäller inspelning 🙂😳 det var ett tag sedan jag lyssna på Japan och Sylvain sist något tillsammans med Eno... 😉 Tack för ditt inlägg 😉

Richie76....blir glad över att du hör att det är allvar trots den obefintliga texten 😉 Jag försöker vara nära mina känslor när jag gör min musik och då kan det ibland bli lite småsurt i sången men det får bli i uttrycket sas....det slår över hos mig oxå....(skärpning) 😠😉 Tack för lyssningen

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra som vanligt. Det börjar bli svårt att ge konstruktiv kitik på dina alster eftersom de oftast håller mycket jämn kvalité. Gillar inte denna så mycket som andra dock. Den är lite trubbigare på något sätt. Arrangemanget känns lite rörigt. Det är mycket fast lite på samma gång på något vis. Ibland är det tunnt och samtidgt en väldig massa instrument som kör på. Skala eller svulsta säger jag, men välj väg. Antingen rent med piano och gitarr eller svulstigt men inte så rytmiskt då. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra som vanligt. Det börjar bli svårt att ge konstruktiv kitik på dina alster eftersom de oftast håller mycket jämn kvalité. Gillar inte denna så mycket som andra dock. Den är lite trubbigare på något sätt. Arrangemanget känns lite rörigt. Det är mycket fast lite på samma gång på något vis. Ibland är det tunnt och samtidgt en väldig massa instrument som kör på. Skala eller svulsta säger jag, men välj väg. Antingen rent med piano och gitarr eller svulstigt men inte så rytmiskt då. 🙂

Tack Egghuvud för respons....jag vet varken ut eller in när det gäller arr....det mesta kommer på en gång...men från och med nu ska jag göra klart mina låtar och det ska dra ihop sig till inspelning igen och då funkar det inte att ha dom för ostrukturerade...vad beträffar denna så gäller väl skala 😕 istället för att macka på...tror jag...tack för lyssning 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är den grymmaste av oss alla här. Menar det Karl.

Du tycks spotta ur Dig låtar också. Pärlor de alla flesta.

Dessutom har Du en härlig förmåga att blanda ödmjukhet med kaxighet

med ditt uppfodrande "fortsätt lyssna", för Du vet att vi gör det. 😉😎

Vad månne blifva af allt detta Karl? Ett album snart?

Nad

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är den grymmaste av oss alla här. Menar det Karl.

Du tycks spotta ur Dig låtar också. Pärlor de alla flesta.

Dessutom har Du en härlig förmåga att blanda ödmjukhet med kaxighet

med ditt uppfodrande "fortsätt lyssna", för Du vet att vi gör det. 😎🙂

Vad månne blifva af allt detta Karl? Ett album snart?

Nad

Tackar allra ö-t Nad....Jag blir generad av sådana compliments....du kan se mitt inlägg på den senaste och sista på ett bra tag White lies.....

Näää....Du e' bäst 😉🙂🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...