Jump to content
Annons

BIOS


Per_a_55

Recommended Posts

HJÄLP!

Är det någon som kommer ihåg hur man kommer åt BIOS i en gammal Fujitsu ErgoPro (PII 350 Mhz). Jag skall in och mixtra lite för att fixa datorn åt en kompis grabb, men jag kommer inte ihåg vilken tangentbordskombination det är.

Jag provar med alla möjliga kombinationer, men det resulterar bara i att jag får tangentbordsfel varenda gång 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det finns en drös olika varianter på det...

Du har förmodligen redan provat Delete, F1, F2 och kanske Escape också? De har nog varit vanligast ett tag.

Jag har för mig CTRL+D eller CTRL+S har använts förr i världen på vissa maskiner - men vissa gamlingar har det t o m krävts en speciell boot-diskett för att komma åt BIOS - helidiotiskt, men ändå... 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Compac har kört medF10-

Fast när det gäller märkesdatorer är det ofta begränsat vad man kan göra 😕

Jo, men jag har vart inne många gånger i den så jag vet att det går att fixa det jag behöver, problemet är att den stått i några år nu och mitt minne är bra, men jävligt trögt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla bra tips, men det verkar kört :rolleyes: Jag får nog flytta hårddisken till en annan gammal dator istället, hade hoppats slippa det, men vafan, man ska ju ha nåt at pyssla med i höstmörkret... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...