Jump to content
Annons

Underbara helg......


Sonefors

Recommended Posts

Annons

Undertecknad har tänkt jobba lite för alla forumisters räkning, eftersom jag planerar att göra ett sedan länge utlovat test av olika puffskydd på söndag, med följande upplägg (som jag har berättat om i VST-forum tidigare i veckan...):

Det kommer att bli i form av ett blindtest, så att det blir lite mer spännande. Tagningarna blir bara numrerade, så att facit kommer lite senare, på en annan sida - efter att folk har hunnit gissa lite... 😕

En sak kan ni vara säkra på - och det är att nedanstående ordning är den minst troliga... 😉

Jag tänkte ta följande alternativ - med min Babybottle till alla varianterna:

  • Utan puffskydd
  • Gammalt nylonstrumpeskydd (okänt märke)
  • Nytt nylonstrumpeskydd (GA)
  • Runt metallskydd (GA)
  • Trekantigt metallskydd (SP) - från båda hållen, eftersom manualen påstår att det ska göra skillnad...
  • Metallpuffskyddet som tillhör Babybottle
  • Skum-skydd
  • Raggartricket med en penna, fastsatt med gummiband på micen

Jag räknar med att ta en sångsnutt - förmodligen blir det en bit av den välkända låten som har nötts in ordentligt vid det här laget 😳 - och en snutt med tal, med väl valda ord för att få några puff-ljud att hantera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har nio analogsyntar som står i min verkstad och som väntar på att bli lagade 😳

Har Du en Taurus-pedal? Jag köper! Lagad då, förstås! I morgon skall jag köra barnen till tre(!) kalas och skridskoträning samt pilla på mitt examensarbete. På söndag skall jag pilla på mitt examensarbete och på kvällen skall jag välja synthljud, bestämma vad de skall spela och tracka in dem i datorn som ljudfiler, efter en helsikes massa midipillande från min synthkompis. Att se när han håller på och pillar är inte den roligaste biten av musikskapande och inspelningsarbete men det blir roligt när det är klart!

Pluffo, läs läxorna istället för att hänga här! Pluggar Du riktigt bra kan Du få ett jobb som genererar så mycket pengar att Du har råd med både G5, Protools och Logic! Tänk, Pluffo, tänk!!!! Vem vet, Du kanske får råd att anställa någon som installerar det åt Dig också! 😕

Redigerat av wonderboy
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har nio analogsyntar som står i min verkstad och som väntar på att bli lagade 😕

Har Du en Taurus-pedal? Jag köper! Lagad då, förstås!

Hehe ... lite lustigt att du frågar ... 😱 Jag har faktiskt två Moog Taurus hemma just nu. En "vanlig" Taurus och en Taurus II. Dessa är dock inte mina och de är heller inte till salu 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har nio analogsyntar som står i min verkstad och som väntar på att bli lagade 😛

Har Du en Taurus-pedal? Jag köper! Lagad då, förstås!

Hehe ... lite lustigt att du frågar ... 😆 Jag har faktiskt två Moog Taurus hemma just nu. En "vanlig" Taurus och en Taurus II. Dessa är dock inte mina och de är heller inte till salu 😆

Johodå! Du har inte hört mitt pris ännu. Allt är till salu om bara priset är det rätta, eller hur? Vad är skillnaden mellan ettan och tvåan? Ettan är väl den klassiska? Berätta mer! Berätta också gärna var Du bor! Kan vi bli kompisar? Snälla? Bördiga? Schyyyyyssstaaaaaaa???!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är skillnaden mellan ettan och tvåan? Ettan är väl den klassiska? Berätta mer!

Nu kommer vi kanske bort från trådens ämne lite ... men Moog Taurus är är den klassiska pedalsynten. Moog Taurus II är i princip en Moog Rogue med padalklaviatur istället för ett "vanligt" klaviatur 🙂

Redigerat av neriks
Link to comment
Dela på andra sajter

Ska även spela gitarr samt vara lite plattspinnare på det stället om jag får jobbet 😛 (hoppas)

vi håller 983 tummar 🙁

tack 😆

Fick jobbet 😆

så grymt nöjd! Ska bli så kul att för en gångs skull få jobba med musik på heltid 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)
så grymt nöjd! Ska bli så kul att för en gångs skull få jobba med musik på heltid 😱

Grattis, sötnos! De valde rätt kille, eller hur? 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Fixa iordning 2 låtar för en sångerska, rätt kul faktiskt 😛

MEN...så här är det.. har en kontakt som känner sångerskan rätt bra, så de e liksom en biljett in för min del eftersom han gillar min musik.. men så har han bestämt sig för att han ska göra grejjer i flash (helt meningslöst egentligen..), och han är typ dum som faaaan.. asså seriöst, han e så jävla dum.. fattar ingenting, vill inte lära sig, utan vill bara att jag ska fixa färdiga skript åt han..

Ungefär lika lätt som att lära en pensionär hur en dator funkar. (med respekt åt de pensionärer som faktikst är grymma på datorer givetvis..)

Men ni förstår dilemmat..

så de blir att ha min msn off, vilket e boring..

Men iaf, kul som fan o dra några bärs o sitta i studion o komponera musik 😉

Skål!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...