Jump to content
Annons

Har nu hittat 2 bärbara - kolla specar


suprapappa

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Finns ingen anledning att köpa den LG:n för 14600 kr! Se på en HP i samma prisklass ungefär. Du bör få en P4-processor på 3 GHz (istället för 1.7 GHz) och med viss programvara och framförallt fler anslutningsmöjligheter och ett sånt grafikkort som på LG:n, men med 256 Mb grafikminne istället för som här på LG:n på 64 Mb.

Kika in på HP:s Pavilion zd8000-serie!!

:rolleyes:

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej!

3 GHz P4 resp 1.7 GHz PM är ej direkt jämförbara uti Hz. 1.7 PM mostvarar ca 2.5 - 3 i P4, lite beroende på vem du frågar men i vilket fall mer!

Jag tror dessutom att P4 låter mer med dess fläktljud samt blir varmare!(?) Men kör på en HP med PM vettja!

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Ja, det stämmer att en Centrino/PM låter mindre än en P4. Dessutom räcker ju batteritiden mycket längre. Så vill du vara portabel på riktigt mer än 45 minuter i Word (P4 laptop), så välj en tystare processorsvariant! P4 låter väl lite mer också, men det är ju för att fläkten måste gå igång oftare.

:rolleyes:

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

usch jag får rysningar av det märket...

inte precis vad jag vill höra just nu 😕 men du får gärna berätta varför

Jag hade inte lagt mina pengar på ett lågprismärke.

Speciellt inte när det gäller datorer...men den kan ju va bra

Jag kanske är fördomsfull men...

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Samsung var ett skitmärke tills de köpte Luxman. Sedan fick de förtroendet att vara OS-sponsor och stå för all tidtagning och TV-utsändningar m.m. Ett tag var det det snabbaste växande märket och jag köpte t.o.m. en digitalbox från dem rätt nyligen.

Likadant med LG tror jag. Först hette de Goldstar och var ett skämt. Sedan ändrade de namn och gjorde en storsatsning. Idag tillverkar de ju t.ex. riktigt duktiga plasma-TV:s.

Förhoppningsvis kan de datorer också. Många delar i prylarna är ju gemensamma för olika märken. I min Sony-DAT sitter det en hel del Toshiba-prylar och i CD:n från Luxman återfanns en hel del från Sony t.ex.

😕

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...