Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted (edited)

awieee 😛

har installerat det enligt guiden från en PDF fil, den enda skillnaden va att jag använde dom nyaste drivrutinerna istället för dom på CDn

när jag hade installerat allt så startade jag om datorn och så.. men jag får inget ljud? =(

i självlva Saffire kontrollen så märks det t.ex. inte om jag spelar en Mp3 låt? (som jag har sätt på ut 1/2).. när jag kör cubase så kommer det inte häller någe ljud?

nån som vet vad som kan vara felet?

PS: när jag trycker på mute knappen så tryckt den på i saffire kontrollen också, så den verkar vara synckd med datorn iaf

edit: det verkar som att micken ger en insignal iaf.. men ut kommer inget ljud? =(

Edited by wnr
Annons
Posted

Kolla så att datorn verkligen använder ljudkortet för uppspelning. Titta i kontrollpanelen på Ljud och Ljudenheter. Kolla även så att Cubase använder ASIO drivrutinerna för kortet.

/Majken

Posted (edited)

Har du kollat i Windows egna kontrollpanel --> Ljud och ljudenheter --> Ljudenheter. Om det är rätt där?

Det kanske blir det automatiskt. 😉

Edit: Majken hann före... 😄

Edit2 Med 2 minuter dessutom. 😳

Edited by Grahn
Posted

tack pojkar, upptäkte att det va jag som inte kunde koppla rätt 😉.. men nu fungerar allt som det ska 😳

AWIEEEEEEEEEEEEEE ;D