Jump to content
Annons

Trumrum


Athuren (oregistrerad)

Recommended Posts

Athuren (oregistrerad)

Hejsan,

jag undrar om det finns någon som kan ge mig lite goda råd om hur jag ljudisolerar mitt rum för att jag skall kunna sitta och spela trummor utan att grannarna börjar borra med sin slagborrmaskin 🙂 . rummet ligger inne i lägenheten och har en yttervägg samt tre innerväggar som gränsar till andra rum i lägenheten. rummet har två enkla dörrar innan man kommer ut i hallen. rummet ligget högst upp i huset och vi har bara arga penschisar under oss som klagar. jag undrar om det kanske skulle räcka att ljudisolera golvet. det befintliga golvet är av betong och byggt på 60-talet. innerväggarna är av lättbetong och ej bärande så jag tror att de kanske inte transporterar ljudet neråt (men vet inte säkert!). jag skulle vilja börja med att ljudisolera golvet och om det inte hjälper fortsätta med att isolera väggarna. vilket mtrl skall jag välja och vilken dimension? tacksam för litta hjälp 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du kan börja med ett flytande golv.. Bygg ett bås med sand och bygg en bur där ovanpå sanden... Ett rum i rummet så att säga. Galsrutorna ska vara dubbla och vila på en bädd av butylgummi.. Vinkeln mellan glasen ska vara mer än 12 grader för att förhinda ståendevågor och resonans. Nån form av spikes rekomenderas vid den aukustiska kopplingen mellan rummen.

Alternativt... Stoppa skumgummi i dina trummor och köp triggmickar från Clavia.. Köp deras triggmodul också. Dett är ett garantera billigare alternativ.. 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...