Jump to content
Annons

Losar ni på att Kolla?


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Hur mycket tid framför tv:n är egentligen meningslös och bortkastad tid? Och då menar jag inte bara den framför reklam-tv. Själv ser jag cirka 1-2 program per vecka inklusive nyheter och sport.

Hur mycket losar (förlorar) ni genom att kolla på tv per vecka, i % av den tid ni avsätter framför dumburken? Räkna naturligtvis inte med det ni anser vara värdefullt och som ni inte kunde vara utan.

🙂

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag förlorade just en minut i väntan på att den här sidan skulle ladda och sen märka att det inte var så kul.

Eller vänta, jag förlorar två minuter eftersom jag skrev det här också. 🙂🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tittar sällan på TV faktiskt... Finner att det mest är värdelös skit på TV iallafall.

Dessutom stimulerar man knappast intelligens och kreativitet framför TVn, vilket man gör på ett helt annat sätt framför datorn oftast t.ex.

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förlorar minimalt med tid, eftersom jag i stället plockar fram DVD:n ur hyllan de få gånger någon TV-kanal sänder någon bra film - och därmed slipper reklamavbrotten och kan ta toapaus när jag väljer, i stället för att vänta på reklampauserna... 🙂

De kvällar som det inte finns någon bra film på TV-kanalerna (ganska ofta), så finns det i stället lite över 600 filmer att välja bland i hyllan - så där finns alltid någon film som passar. 🙂

Det jag ser på TV, är nog bara nyheter och naturprogram. Övrigt blir på DVD.

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Jag förlorar minimalt med tid, eftersom jag i stället plockar fram DVD:n ur hyllan de få gånger någon TV-kanal sänder någon bra film - och därmed slipper reklamavbrotten och kan ta toapaus när jag väljer, i stället för att vänta på reklampauserna... 🙂

De kvällar som det inte finns någon bra film på TV-kanalerna (ganska ofta), så finns det i stället lite över 600 filmer att välja bland i hyllan - så där finns alltid någon film som passar. 🙂

Det jag ser på TV, är nog bara nyheter och naturprogram. Övrigt blir på DVD.

Kan jag komma över till dig och låna lite film?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skaffade TV och en skön soffa när jag flyttade senast och sen dess har jag tittat på både det ena och det andra. Är man lite seg så är det lätt hänt att man hamnar i soffan och bara låter dom kommersiella kanalerna mata ut all möjlig skit rakt in i hjärnan. Usch! Saknade inte TV alls innan jag hade någon, och nu är jag smått beroende av den. Helt värdelöst egentligen. Borde flytta soffan eller vända på TVn..

Link to comment
Dela på andra sajter

ja man blir faktiskt beroende.. jag hade tv i sovrummet innan och kunde inte somna (eller ville inte?) för jag var tvungen att se minst 1 timme på tvn innan jag la mig och därför somnade jag alltid för sent. Nu har jag inte tv där inne längre och känner inte det behovet eller suget. Jag somnar tidigare också... mkt tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, det gäller ju att välja och vraka. Här blir det ibland 30 min, ibland en timme ibland två. Det beror ju helt på vad det är på TV. Ikväll blir det 1 timme för CSI är lagom avkoppling för hjärnan.

Det är ju det man skall ha TVn till, att koppla av lite (när jag lägger mig snurrar bara jobbet i skallen, så TVn är perfekt...)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns ett fantastiskt bra X-Files-avsnitt som handlar om en liten pojke vars tankar och fantasier blir verklighet, så för att få honom att stänga av hjärnan och inte orsaka några fler våldsdåd sätter de honom i ett rum fullt av tvapparater! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns ett fantastiskt bra X-Files-avsnitt som handlar om en liten pojke vars tankar och fantasier blir verklighet, så för att få honom att stänga av hjärnan och inte orsaka några fler våldsdåd sätter de honom i ett rum fullt av tvapparater! 😉

Hade passat mig! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förlorar minimalt med tid, eftersom jag i stället plockar fram DVD:n ur hyllan de få gånger någon TV-kanal sänder någon bra film - och därmed slipper reklamavbrotten och kan ta toapaus när jag väljer, i stället för att vänta på reklampauserna... 😄

De kvällar som det inte finns någon bra film på TV-kanalerna (ganska ofta), så finns det i stället lite över 600 filmer att välja bland i hyllan - så där finns alltid någon film som passar. 😄

Det jag ser på TV, är nog bara nyheter och naturprogram. Övrigt blir på DVD.

Kan jag komma över till dig och låna lite film?

Ja me? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

😄

Jag är säkert lite galen - men jag är inte värst. 😄 Jag hörde i något forum, att det fanns en snubbe som hade ca 2500 DVD-filmer. Till och med mer filmtokig än jag, alltså... 😉😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ingen tv. Kollar bara på DVD i datorn . så jag har inga problem med reklamen. Lär ju dock låna en TV undr vinterOS.

Vilka problem... 😉

Sådan mani lider inte jag av i alla fall. När det blir någon trist sport på TV, så är det bara att starta en bra film i stället. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste se:

- TV4 morgonnyheterna

- Lost / Deadwood / 24

- Fotboll/Sportnyheterna

Slötittar gärna på:

- Scrubs

- Filip & Fredrik

- Vh1

- FCZ

- Simpsons

Kollar aldrig på

- Dokusåpa

- Alla dessa jävla serier om Nannys, husbyggen och makeovers

- Alla dessa jävla serier om brottsplatsundersökning, skitiga polisstationer, domstolsromantik eller akutsjukhus

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hittade precis en fungerande kombination:

Bra musik på stereon och mutead Ricky Lake. Man blir lite småförbannad på TVn hela tiden men har man tillräckligt bra musik igång så skiter man i det..

edit: för övrigt har Hammagrella en god uppfattning av vad som är tittbart på tv. Håller med helt och hållet. Förutom fotbollen. Den kan man byta ut mot snooker.

Redigerat av VacUm
Link to comment
Dela på andra sajter

Tittar jämförelsevis lite på tv - det enda som intresserar mig just nu är Ricky Gervais Extras och fjärde säsongen av 24. Annars händer det ju att man kollar på CBS 60 Minutes på lördagarna eller så.

Sen händer det ju att man kommer hem efter skolan, slår på tv:n och somnar, men det kan ju inte gärna räknas.

Link to comment
Dela på andra sajter

All tid framför tvn är kvalitetstid!

Tvn är min bästa vän.

Det är tvn som jag vaknar med på morgonen, vi äter alltid frukost tillsammans.

Den vet ju så mycket och har så mycket att berätta för mig.

Det är tvn som välkomnar mig efter jobbet. Vi äter middag ihop och sen visar den en massa roliga, spännande och ibland sorgliga saker för mig ända till jag somnar i dess varma blåa ljus...

...jag sa att jag var singel och utan vänner va?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser fruktansvärt sällan på TV. Då och då åker det väll på en och annan DVD men det är nästan allt. Med och nyheter inräknat det inräknat blir det typ 4-5 timmar per vecka.

Tror att jag inte kommer märka när nätet släcks ner hos mig. Nyheter hittar man ju på internet numera.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...

Ok.. En normal vecka för mig.. Vardagar.. Var annan dag slår jag på TVn på morgonen för att se lokalnyhetrena.. Eventuellt kan det bli nån film sambon vill se på på lördagkvällen.. Utslaget över en vecka ser jag kanske på TV 20 minuter per dag.. Såpor och serier försvinner.. Bara nyheter och eventuellt en lördagsfilm då..

Desto mer tid ägnar jag åt Internet.. Sen sköter jag ett par servers och forum på distans också. Jag sitter säkert i snitt 3 timmar på Internet varjedag :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Jag tittade väldigt mycket på TV när jag skulle köpa min rätt nya 28-tummare i vintras. Då var jag nämligen runt i olika affärer och jämförde olika fabrikat och modeller, med avseende på bildkvalitet och design framförallt samt övriga finesser. Så då tittade jag på tv:s, alltså hur de såg ut... :rolleyes:

Men sedan efter att jag väl kånkat hem den så har det inte blivit så mycket tittande på själva programmen.

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Kollar aldrig på tv numera. Herr tv-pejlaren var på besök härom veckan och slutsatsen av det samtalet var att jag inte alls har nån tv! Så jag kör på det! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...