Pingwin Posted October 17, 2005 Share Posted October 17, 2005 jag har Cubase sx 3, jag har installerat den korrekt, men jag får inte någon ljud när jag ska spela in från micken, det måste va nåt med inställningarna på programet. Kan nån hjälpa mig hur jag ska göra för att fixa detta?? jag har M-audio Delta 66 ljudkort. ps. tidigare med den äldre versionen av cubase har det funkat bra, men i den nya cubase får jag inget ljud från micken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lundin Posted October 17, 2005 Share Posted October 17, 2005 (edited) FÅr hoppas att någon behörig moderator flyttar denna tråden dit den hör hemma. Lösningen heter VSTConnections där du ställer in och initierar de in och utgångar från ditt Delta 66 som Cubase hittar vid startup. Hittar den inga in och utgångar får du antingen gå in under VSTSettings och initiera drivrutinen där och klicka på "Apply", sedan ska det funka. Glöm inte att avbocka "Direct monitor" också när du ändå är där, annars hör du inte dina realtidseffekter..( med lite latency ) Edited October 17, 2005 by Lundin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts