AndyPandy Posted October 15, 2005 Share Posted October 15, 2005 Mitt proffsljudkort är på lagning och jag får hålla till godo med mitt eminenta SB Live. Problemet är att jag får inte någon insignal till Cubase SX när jag kopplar in ett elpiano till lineingången, trots att jag bevisligen hör i mina hörlurar att det kommer ljud in. Det funkade också märkligt nog när jag kopplade elpianot till mikronfoningången, men då distade det såklart. Jag har kollat runt en massa men jag hittar inte någon vettig inställning. Vad ska jag göra för att få det att funka? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eternal Posted October 15, 2005 Share Posted October 15, 2005 Mitt proffsljudkort är på lagning och jag får hålla till godo med mitt eminenta SB Live. Problemet är att jag får inte någon insignal till Cubase SX när jag kopplar in ett elpiano till lineingången, trots att jag bevisligen hör i mina hörlurar att det kommer ljud in. Det funkade också märkligt nog när jag kopplade elpianot till mikronfoningången, men då distade det såklart. Jag har kollat runt en massa men jag hittar inte någon vettig inställning. Vad ska jag göra för att få det att funka? Detta gäller bara windows: 1. Dubbelklicka på högtalarsymbolen nere i högra hörnet (alltså jämte klockan och det) 2. Klicka på Alternativ - Egenskaper. 3. Välj Inspelning och se till att "Line-In" är ibockad. 4. Klicka på Ok och mixern för inspelning kommer upp. Bocka här i "Line-In". Finns den inte kontrollera punkt "3".. 5. Du kan behöva dra upp volymen på Line-In. Det märker du! Tack för mig och hoppas att det funkar nu! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts