Jump to content
Annons

Hjälp med Inspelning


Newsec

Recommended Posts

Hejsan alla på forumet!

Jag och mitt band ska spela in en ny skiva tänkte vi. Jag har en egen hemmastudio som vi ska använda oss av för att dels få den nya skivan,och sen hjälpa oss med låtbyggandet.

Men så har jag några funderingar...

Hur brukar ni göra när ni spelar in? Vi är då Trummor,Bas,Två gitarrer och sång + stämmor. Säkligen kommer lite synt att spelas in som fyllning.

Vi har alltid börjat med att spela in den ena gitarren till klick,men gitaristen tycker inte om detta. Finns det några enklare sätt? Trummorna kommer att vara miditrummor,och har även en fråga på dessa. Hur får vi dem så naturtrogna som möjligt? Även det här lilla extra svänget som man ska ha?

Har testat med LM4 Mark II,men gillar inte detta riktigt. Vill kunna ställa in varje trumma för sig. Ingen hajjare på LM4,verkar som det ska gå. Kanske någon som kan detta?

Mycket tacksam för svar.

//Mikael

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tjo! I mitt band brukar vi spela in trummorna och basen först. Vi kör dock riktiga trummor.. Ett tips för att få bättre ljud i miditrummorna är att först göra alla trummor som dom ska å sen exportera varje slagverk till enskilda audiofiler.. du kan då lägga på kompressor, eq å annat gott för att få det å låta goare.

Det är lite pilligt, men man kan få det att låta bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjo! I mitt band brukar vi spela in trummorna och basen först. Vi kör dock riktiga trummor.. Ett tips för att få bättre ljud i miditrummorna är att först göra alla trummor som dom ska å sen exportera varje slagverk till enskilda audiofiler.. du kan då lägga på kompressor, eq å annat gott för att få det å låta goare.

Det är lite pilligt, men man kan få det att låta bra!

Det kan man ändå! Med rätt pluggar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...