Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jaha dÄ kör vi igÄng - Julstudiofestival 2005

Tema: JullÄt - egen komposition

SÄng: Ja, men valfritt sprÄk

LĂ€ngd: ca 3 minuter

Genre: Valfri stil sÄ lÀnge det luktar jul

Det skall vara en nyskriven lÄt som inte framförts tidigare.

Det Àr ganska fria regler för att sÄ mÄnga som möjligt skall kunna vara med.

Gör ert bÀsta vad gÀller komposition, framförande och produktion.

Glöm framför allt inte - julstÀmningen.

AnmÀlan sker i denna trÄd.

PM:a mig en lÀnk till fÀrdigt bidrag plus ett inlÀgg i denna trÄd (dubbelkoll).

Sista datum för anmÀlan+inlÀmnat bidrag Àr tisdag 15 november, PM avsÀnt senast midnatt 24.00.

OBS Ändrat till söndag den 20 november 12.00 prick!

Bidraget skall levereras som mp3-fil kodad i 192 smÄbitar.

Försök vara fÀrdiga nÀr ni lÀmnar in sÄ jag slipper byta ut för att ni mixat om osv.

Jag skall försöka ha lite flyt i detta, men hjĂ€lp till att hĂ„lla trĂ„den uppe med trevliga inlĂ€gg 😄

Och som vanligt kÀmpar ni om Àran.

May the force be with you...

Redigerat av O-Jay
Annons
  • Svar 128
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta Àmne

Postat mest i detta Àmne

Postat

JAA! Det hĂ€r blir kul! 😆

PetePizza (oregistrerad)
Postat

Oj va skoj!! 🙂 Laddar! 😆

Postat

VÀntade pÄ denna festival. har en jullÄt som jag har i Ätanke men den Àr för lÄng för tre minuter. Varför lÀngdgrÀns? Om maxtiden stryks Àr jag pÄ! (om jag hinner)

😆

Postat
VÀntade pÄ denna festival. har en jullÄt som jag har i Ätanke men den Àr för lÄng för tre minuter. Varför lÀngdgrÀns? Om maxtiden stryks Àr jag pÄ! (om jag hinner)

😎

Det finns ingen maxgrĂ€ns. Det stĂ„r ca 3 min. Cirka betyder ungefĂ€r 🙂

Fast det Ă€r ju lĂ€ttare för de röstande att orka lyssna pĂ„ alla bidrag om de inte drar ivĂ€g. Men som du vet, julen varar ju till pĂ„ska. 🙂

Postat

Massa bidrag pÄ 3 minuter Àr tillrÀckligt tungt att lyssna pÄ.

Ingen anmÀlan denna gÄngen alltsÄ?

Postat
Massa bidrag pÄ 3 minuter Àr tillrÀckligt tungt att lyssna pÄ.

Ingen anmÀlan denna gÄngen alltsÄ?

Det Ă€r möjligen sĂ„ att en lĂ„ng och seg lĂ„t drar ner pĂ„ betyget i lyssnarnas öron, vad vet jag 😎

AnmÀl gÀrna ert intresse i denna trÄd, men det blir ingen föranmÀlan, utan inlÀmnade/anmÀlda bidrag som kommit in före deadline Àr det som rÀknas.

Postat

Gött, jag fĂ„r vĂ€l ta och skriva upp mig 🙂

Förhoppningsvis fĂ„r man lite julinspiration snart dĂ„ 😎

Postat
😠 Hur mĂ„nga bidrag fĂ„r man lĂ€mna in!?

Hmmm, kan du inte ta det bÀsta?

Helst bara ett bidrag var.

Vi brukar ju ha en regel att det inte fÄr vara publicerat tidigare, dvs nyskrivet. NÄgra synpunkter pÄ detta?

Postat

klart att det skall vara nyskrivet till tÀvlingen och att kompositören skall vara okÀnd tills det att finalen Àr klar.

Postat
klart att det skall vara nyskrivet till tÀvlingen och att kompositören skall vara okÀnd tills det att finalen Àr klar.

Jag har förtydligat det i reglerna.

Postat (redigerat)

Fundera pÄ om vi skall ha final eller endast en stor omröstning.

Final Àr ju kul pÄ papperet men det verkar svÄrt att hÄlla intresset uppe och fÄ mÄnga att rösta en gÄng till.

Vad sÀger ni?

Redigerat av O-Jay
Postat

jag sÀger skippa finalen. Som du sÀger blir det mer spÀnnande dÄ. Det kan vara pÄ sin plats att Àven förtydliga vilka som fÄr rösta, t.ex de som Àr registrerade dÄ tÀvlingen utlystes eller tvÄ veckor innan röstning eller minst 20 inlÀgg elle nÄtt sÄnt.

Postat
jag sÀger skippa finalen. Som du sÀger blir det mer spÀnnande dÄ. Det kan vara pÄ sin plats att Àven förtydliga vilka som fÄr rösta, t.ex de som Àr registrerade dÄ tÀvlingen utlystes eller tvÄ veckor innan röstning eller minst 20 inlÀgg elle nÄtt sÄnt.

Eller de som har registrerat sig innan anslaget till denna tÀvlingen kom upp. Det tycker jag lÄter bÀttre.

Postat

Eller de som har registrerat sig innan anslaget till denna tÀvlingen kom upp. Det tycker jag lÄter bÀttre.

Jag rÀcker upp en hand och hÄller med!

Postat

Jag tycker dock att nya medlemmar skall fÄ skicka in bidrag, Àven om de inte fÄr röstrÀtt.

Postat

Det blir ju mer att hÄlla reda pÄ, men det Àr kanske vettigt att bara lÄta registrerade före 1/10-2005 fÄ rösta. Skall fundera fram till deadline.

Men Àven nya skall vÀl kunna lÀmna bidrag tycker jag.

Jaha, har ni börjat damma av bjĂ€llrorna och klockspelen Ă€n 😉

Postat

Jag Àr med jag ocksÄ....

har en vacker jullĂ„t pĂ„ G... 😼

mvh

Sonefors

Postat

kul med jultema dÄ har ju alla chansen att göra ett bidrag i sin egen stil.

Det finns ju julskivor i punk, metal osv.

mina favoriter Àr nog Phil Spectors christmas album och

banging round the x-mas tree (tyska metalband)

Postat
Jaha, har ni börjat damma av bjĂ€llrorna och klockspelen Ă€n 🙁

Japp! 🙂

Postat

HÀÀÀÀrligt 🙂

Min högst personliga Ă„sikt som alla borde mĂ„ste med om: 🙁

Det Àr mkt roligare med studiofestivaler som man gör en helt egen lÄt i, Àn i de festivaler som man fÄr en liten musiksnutt till som man ska fortsÀtta pÄ etc...

🙂 Mao sĂ„ gillar jag den hĂ€r STARKT! 😄

puss pĂ„ er o lycka till... 😆

Föresten... Jag anmÀler mig!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.