O-Jay Postat 3 oktober 2005 Postat 3 oktober 2005 (redigerat) Jaha dĂ„ kör vi igĂ„ng - Julstudiofestival 2005 Tema: JullĂ„t - egen komposition SĂ„ng: Ja, men valfritt sprĂ„k LĂ€ngd: ca 3 minuter Genre: Valfri stil sĂ„ lĂ€nge det luktar jul Det skall vara en nyskriven lĂ„t som inte framförts tidigare. Det Ă€r ganska fria regler för att sĂ„ mĂ„nga som möjligt skall kunna vara med. Gör ert bĂ€sta vad gĂ€ller komposition, framförande och produktion. Glöm framför allt inte - julstĂ€mningen. AnmĂ€lan sker i denna trĂ„d. PM:a mig en lĂ€nk till fĂ€rdigt bidrag plus ett inlĂ€gg i denna trĂ„d (dubbelkoll). Sista datum för anmĂ€lan+inlĂ€mnat bidrag Ă€r tisdag 15 november, PM avsĂ€nt senast midnatt 24.00. OBS Ăndrat till söndag den 20 november 12.00 prick! Bidraget skall levereras som mp3-fil kodad i 192 smĂ„bitar. Försök vara fĂ€rdiga nĂ€r ni lĂ€mnar in sĂ„ jag slipper byta ut för att ni mixat om osv. Jag skall försöka ha lite flyt i detta, men hjĂ€lp till att hĂ„lla trĂ„den uppe med trevliga inlĂ€gg đ Och som vanligt kĂ€mpar ni om Ă€ran. May the force be with you... Redigerat 20 november 2005 av O-Jay
pwayne Postat 4 oktober 2005 Postat 4 oktober 2005 VĂ€ntade pĂ„ denna festival. har en jullĂ„t som jag har i Ă„tanke men den Ă€r för lĂ„ng för tre minuter. Varför lĂ€ngdgrĂ€ns? Om maxtiden stryks Ă€r jag pĂ„! (om jag hinner) đ
Pluffo Postat 4 oktober 2005 Postat 4 oktober 2005 Weeee! Nu ska det bli en kul jul. ( Sign me up! ) đ
O-Jay Postat 4 oktober 2005 TrĂ„dstartare Postat 4 oktober 2005 VĂ€ntade pĂ„ denna festival. har en jullĂ„t som jag har i Ă„tanke men den Ă€r för lĂ„ng för tre minuter. Varför lĂ€ngdgrĂ€ns? Om maxtiden stryks Ă€r jag pĂ„! (om jag hinner) đ Det finns ingen maxgrĂ€ns. Det stĂ„r ca 3 min. Cirka betyder ungefĂ€r đ Fast det Ă€r ju lĂ€ttare för de röstande att orka lyssna pĂ„ alla bidrag om de inte drar ivĂ€g. Men som du vet, julen varar ju till pĂ„ska. đ
Jocke Postat 4 oktober 2005 Postat 4 oktober 2005 Massa bidrag pÄ 3 minuter Àr tillrÀckligt tungt att lyssna pÄ. Ingen anmÀlan denna gÄngen alltsÄ?
hackeman Postat 4 oktober 2005 Postat 4 oktober 2005 Ah, lite bĂ€ttre tidsvrist denna gĂ„ngen. Bra! DĂ„ borde man fixa deadline denna gĂ„ngen. đ
O-Jay Postat 4 oktober 2005 TrĂ„dstartare Postat 4 oktober 2005 Massa bidrag pĂ„ 3 minuter Ă€r tillrĂ€ckligt tungt att lyssna pĂ„. Ingen anmĂ€lan denna gĂ„ngen alltsĂ„? Det Ă€r möjligen sĂ„ att en lĂ„ng och seg lĂ„t drar ner pĂ„ betyget i lyssnarnas öron, vad vet jag đ AnmĂ€l gĂ€rna ert intresse i denna trĂ„d, men det blir ingen föranmĂ€lan, utan inlĂ€mnade/anmĂ€lda bidrag som kommit in före deadline Ă€r det som rĂ€knas.
johahl Postat 4 oktober 2005 Postat 4 oktober 2005 Gött, jag fĂ„r vĂ€l ta och skriva upp mig đ Förhoppningsvis fĂ„r man lite julinspiration snart dĂ„ đ
O-Jay Postat 4 oktober 2005 TrĂ„dstartare Postat 4 oktober 2005 đ Hur mĂ„nga bidrag fĂ„r man lĂ€mna in!? Hmmm, kan du inte ta det bĂ€sta? Helst bara ett bidrag var. Vi brukar ju ha en regel att det inte fĂ„r vara publicerat tidigare, dvs nyskrivet. NĂ„gra synpunkter pĂ„ detta?
MusicGene Postat 4 oktober 2005 Postat 4 oktober 2005 klart att det skall vara nyskrivet till tÀvlingen och att kompositören skall vara okÀnd tills det att finalen Àr klar.
O-Jay Postat 4 oktober 2005 TrÄdstartare Postat 4 oktober 2005 klart att det skall vara nyskrivet till tÀvlingen och att kompositören skall vara okÀnd tills det att finalen Àr klar. Jag har förtydligat det i reglerna.
O-Jay Postat 6 oktober 2005 TrÄdstartare Postat 6 oktober 2005 (redigerat) Fundera pÄ om vi skall ha final eller endast en stor omröstning. Final Àr ju kul pÄ papperet men det verkar svÄrt att hÄlla intresset uppe och fÄ mÄnga att rösta en gÄng till. Vad sÀger ni? Redigerat 6 oktober 2005 av O-Jay
MusicGene Postat 6 oktober 2005 Postat 6 oktober 2005 jag sÀger skippa finalen. Som du sÀger blir det mer spÀnnande dÄ. Det kan vara pÄ sin plats att Àven förtydliga vilka som fÄr rösta, t.ex de som Àr registrerade dÄ tÀvlingen utlystes eller tvÄ veckor innan röstning eller minst 20 inlÀgg elle nÄtt sÄnt.
Pluffo Postat 6 oktober 2005 Postat 6 oktober 2005 jag sÀger skippa finalen. Som du sÀger blir det mer spÀnnande dÄ. Det kan vara pÄ sin plats att Àven förtydliga vilka som fÄr rösta, t.ex de som Àr registrerade dÄ tÀvlingen utlystes eller tvÄ veckor innan röstning eller minst 20 inlÀgg elle nÄtt sÄnt. Eller de som har registrerat sig innan anslaget till denna tÀvlingen kom upp. Det tycker jag lÄter bÀttre.
Linus Postat 6 oktober 2005 Postat 6 oktober 2005 jag sÀger skippa finalen. Som du sÀger blir det mer spÀnnande dÄ. Det kan vara pÄ sin plats att Àven förtydliga vilka som fÄr rösta, t.ex de som Àr registrerade dÄ tÀvlingen utlystes eller tvÄ veckor innan röstning eller minst 20 inlÀgg elle nÄtt sÄnt. Eller de som har registrerat sig innan anslaget till denna tÀvlingen kom upp. Det tycker jag lÄter bÀttre. Jag rÀcker upp en hand och hÄller med!
MusicGene Postat 6 oktober 2005 Postat 6 oktober 2005 Jag tycker dock att nya medlemmar skall fÄ skicka in bidrag, Àven om de inte fÄr röstrÀtt.
O-Jay Postat 6 oktober 2005 TrĂ„dstartare Postat 6 oktober 2005 Det blir ju mer att hĂ„lla reda pĂ„, men det Ă€r kanske vettigt att bara lĂ„ta registrerade före 1/10-2005 fĂ„ rösta. Skall fundera fram till deadline. Men Ă€ven nya skall vĂ€l kunna lĂ€mna bidrag tycker jag. Jaha, har ni börjat damma av bjĂ€llrorna och klockspelen Ă€n đ
Sonefors Postat 6 oktober 2005 Postat 6 oktober 2005 Jag Ă€r med jag ocksĂ„.... har en vacker jullĂ„t pĂ„ G... đź mvh Sonefors
sixties Postat 6 oktober 2005 Postat 6 oktober 2005 kul med jultema dÄ har ju alla chansen att göra ett bidrag i sin egen stil. Det finns ju julskivor i punk, metal osv. mina favoriter Àr nog Phil Spectors christmas album och banging round the x-mas tree (tyska metalband)
Linus Postat 6 oktober 2005 Postat 6 oktober 2005 Jaha, har ni börjat damma av bjĂ€llrorna och klockspelen Ă€n đ Japp! đ
Procedomani Postat 6 oktober 2005 Postat 6 oktober 2005 LÄter skitkul. Jag tror att jag Àr med... /H
ardic Postat 7 oktober 2005 Postat 7 oktober 2005 Haha. grym ide! Ska kidnappa tomten Ä spela in lite sköj latjorajraj!
ViktorDenStore Postat 7 oktober 2005 Postat 7 oktober 2005 HÀÀÀÀrligt đ Min högst personliga Ă„sikt som alla borde mĂ„ste med om: đ Det Ă€r mkt roligare med studiofestivaler som man gör en helt egen lĂ„t i, Ă€n i de festivaler som man fĂ„r en liten musiksnutt till som man ska fortsĂ€tta pĂ„ etc... đ Mao sĂ„ gillar jag den hĂ€r STARKT! đ puss pĂ„ er o lycka till... đ Föresten... Jag anmĂ€ler mig!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.