Jump to content
Annons

är jag för elak...


pennudd

Recommended Posts

Hej. Jag gillar att lyssna på nya låtar och kommenterar dem gärna. Dock har jag fått intrycket av mig själv att jag är lite mer elak än alla andra när det gäller feedback.

Jag kan ju inte vara annat än ärlig...

hoppas att det inte är nån som tar illa upp eller tycker att jag är elak. För det är inte meningen..

peace

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det återstår att se när du skrivit om mig. Först då kan jag svara på din fråga.............................. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Om fler kunde vara ärliga och mindre kompiskompis skulle demoavdelningen nog bli mer värdefull och nyttig.

Tummen upp för rak och konstruktiv feedback! 😄

Håller jag med om... Fullt ut 😆

Såga på..

Albert.D

Helt rätt, Albert D. Alla förtjänar kommentarer. Både ris och ros. Allt utom tystnad visar att man bryr sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej. Jag gillar att lyssna på nya låtar och kommenterar dem gärna. Dock har jag fått intrycket av mig själv att jag är lite mer elak än alla andra när det gäller feedback.

Jag kan ju inte vara annat än ärlig...

hoppas att det inte är nån som tar illa upp eller tycker att jag är elak. För det är inte meningen..

peace

Dina inlägg är som en PENNUDD rakt upp i assan 😆

Näe då... skämta bara 😄 Är det konstruktiv kritik är det bra kritik 😄

Hujja!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fegar ofta att kommentera demos som jag tycker låter illa. Troligen mest av den anledningen att kompiskompisstämningen, som Dumbdan kallar det, råder och man känner sig som en ful fisk när man går in o stör.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fegar ofta att kommentera demos som jag tycker låter illa. Troligen mest av den anledningen att kompiskompisstämningen, som Dumbdan kallar det, råder och man känner sig som en ful fisk när man går in o stör.

😄😄

Du är Ju veteran JU 😆😛

Edit... Ärligt att erkänna det i alla fall... 🙂

Albert.D

Redigerat av Albert.D
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fegar ofta att kommentera demos som jag tycker låter illa. Troligen mest av den anledningen att kompiskompisstämningen, som Dumbdan kallar det, råder och man känner sig som en ful fisk när man går in o stör.

😄😄

Du är Ju veteran JU 😆😛

Edit... Ärligt att erkänna det i alla fall... 🙂

Albert.D

och?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fegar ofta att kommentera demos som jag tycker låter illa. Troligen mest av den anledningen att kompiskompisstämningen, som Dumbdan kallar det, råder och man känner sig som en ful fisk när man går in o stör.

😄😄

Du är Ju veteran JU 😆😛

Edit... Ärligt att erkänna det i alla fall... 🙂

Albert.D

och?

Ja just det... OCH våga erkänna att du inte vågar kritisera dina kompisars alster.

Albert.D

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fegar ofta att kommentera demos som jag tycker låter illa. Troligen mest av den anledningen att kompiskompisstämningen, som Dumbdan kallar det, råder och man känner sig som en ful fisk när man går in o stör.

Jo, och fegar veteranerna så fegar alla andra oxå. Speciellt om det är en "veteran" som postat något. Då vågar ingen komma med kritik. Och då är ju meningen med demohörnan borta. Den som lägger upp nåt där vill ju förhoppningsvis bli bättre. Då får han/hon tåla kritik. Är den inte berättigad så är det bara att skita i- 😆

Tråkigaste måste vara att komma som ny, presentera, lägga upp en demo, och ingen svarar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fegar ofta att kommentera demos som jag tycker låter illa. Troligen mest av den anledningen att kompiskompisstämningen, som Dumbdan kallar det, råder och man känner sig som en ful fisk när man går in o stör.

Jo, och fegar veteranerna så fegar alla andra oxå. Speciellt om det är en "veteran" som postat något. Då vågar ingen komma med kritik. Och då är ju meningen med demohörnan borta. Den som lägger upp nåt där vill ju förhoppningsvis bli bättre. Då får han/hon tåla kritik. Är den inte berättigad så är det bara att skita i- 😄

Tråkigaste måste vara att komma som ny, presentera, lägga upp en demo, och ingen svarar.

Japp... Där håller jag med dig fullt ut..

Jag har hängt här ett tag och problemet som jag ser det är att det är en viss (trend) musikstil som råder här, men det kan väl vi ändra på?

Andra stilar existerar liksom inte i alla fall inte inom min musik smak 😆😄 ..

Albert.D

Redigerat av Albert.D
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har hängt här ett tag och problemet som jag ser det är att det är en viss (trend) musikstil som råder här, men det kan väl vi ändra på?

Jag tycker - eller har fått intrycket - att det är tvärt om. Det här är - musikaliskt sett - ett brett forum.

Eller missförstod jag dig?

***

FÖ håller jag med tidigare kommentarer; Jag har inga problem alls med att alla inte gillar det jag gör inom musik, och det är roligare att folk skriver "gillar inte" än att det är tyst. Men det är klart man är mänsklig, naturligtvis är den bästa kritiken den som är både positiv och konstruktiv.

tjohej

Bengan

Redigerat av Vallhagen
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har hängt här ett tag och problemet som jag ser det är att det är en viss (trend) musikstil som råder här, men det kan väl vi ändra på?

Jag tycker - eller har fått intrycket - att det är tvärt om. Det här är - musikaliskt sett - ett brett forum.

Eller missförstod jag dig?

***

FÖ håller jag med; Jag har inga problem alls med att alla inte gillar det jag gör inom musik, och det är roligare att folk skriver "gillar inte" än att det är tyst, även om man är mänsklig. Naturligtvis är den bästa kritiken den som är både positiv och konstruktiv.

tjohej

Bengan

Japp... Du missförstod mig vad det gäller tyckandet kritiserandet, med hänvisning till VacUm´s ärliga och i mitt tycke eminenta inlägg.

Men visst är det ett brett forum musikaliskt, men det är en helt annan sak 😆

Albert.D

Redigerat av Albert.D
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej. Jag gillar att lyssna på nya låtar och kommenterar dem gärna. Dock har jag fått intrycket av mig själv att jag är lite mer elak än alla andra när det gäller feedback.

Jag kan ju inte vara annat än ärlig...

hoppas att det inte är nån som tar illa upp eller tycker att jag är elak. För det är inte meningen..

peace

Hmmm...har du dåligt samvete på någotvis?..hahahah.. 😆

Våra ord här är ju ingen lag!

Faktum är ju att konstruktiv kritik är bra att få, men att arra om folks låtar eller ändra hela ljudbilden kan ju tråkigt nog förstöra ursprungsidén..

Nu menar jag inte att just du har gjort så! men det finns ju folk som har den tendensen, skillnad är det ju dock om man ber om tips för något man själv inte är nöjd med i sin låt!...och framförallt så ska man stå för det man skapat. 🙂

Jag tycker ÄNDÅ det är viktigt att berömma, känner inte en kotte här men jag berömmer ändå! om det finns delar eller fragment som jag gillar i en låt!....det hör lite till min filosofi!

Varken du, jag eller någon annan här är perfekt!

Tycker jag något inte passar mina vibbar så skriver jag inget alls!....MEN så lyssnar man inte på allt heller... 😆

Det finns artister som är mycket underskattade idag..medan kreti o pleti banar sin väg!

Så kontentan av detta då!...Jo, var o en gör som den vill, och vad du skriver ansvarar du för.. 😉

Så var konstruktiv, såga med hedern i behåll...beröm när det finns något att berömma!.. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej. Jag gillar att lyssna på nya låtar och kommenterar dem gärna. Dock har jag fått intrycket av mig själv att jag är lite mer elak än alla andra när det gäller feedback.

Jag kan ju inte vara annat än ärlig...

hoppas att det inte är nån som tar illa upp eller tycker att jag är elak. För det är inte meningen..

peace

Det finns artister som är mycket underskattade idag..medan kreti o pleti banar sin väg!

Japp..

Där håller jag med dig all the way..

Albert.D

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Har du lagt ut några egna alster?

Albert.D

Jag har förläggare och folk som jag litar på som jag spelar upp mina alster för som kommer med feedback. Inte för att jag inte tror att folk här kan komma med bra feedback, men jag känner att det är lite onödigt för min del att lägga ut mina låtar här...

Fast jag kommer säkert att lägga ut nån gammal låt med som bara ligger hemma och skräpar som jag inte vet vad jag ska göra av. Så folk får nog chansen att ge igen 😆

Jag ska säga att jag ibland överöser vissa demos med superlativ också. Så jag ger itne bara ris.. hehe 😆

Redigerat av pennudd
Link to comment
Dela på andra sajter

pennudd//

Jag upplever också att jag är för hård ibland. Men lägger man ut en låt här får man väl räkna med både ros och ris? Annars tycker jag inte att man ska lägga ut sina låtar här.

Fortsätt att vara ärlig! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan oxå känna att jag är för Elak ibland, men försöker komma med konstruktiva idéer eller förslag på åtgärder, (ur mitt perspektiv iallafall).

Men Pennudd, du framstår ju som en ängel jämfört med Demomannen som dök upp här för någon timme sedan ! ! !

Demomannen

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Citerar hammagrella från en gammal tråd..med tanke på låtkritik,

När jag var newbie på forumet var jag själv ofta inne och tyckte om trance-låtar bara för att visa min goda vilja även om jag är helt KASS på genren. Försöker låta bli nuförtiden om jag inte har nåt att säga.

Har märkt att jag inte tillför så mycket konstruktivt genom att bara klappa händerna som en fåne eller försöka mig på synpunkter där jag egentligen ingenting begriper. För det är väl egentligen därför man lägger upp låtar på demoforumet - för att få saklig konstruktiv kritik? Visst blir man småknäckt en stund när man suttit en vecka med en låt och sen blir totalsågad, men vad är alternativet - vill man ha glada tillrop kan man gå spela låten för morsan - men det utvecklar en ju knappast.

..att tänka på

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Man vill ju gärna att den som tycker till skall ha lite på fötterna.

Därför är det roligt att kunna gå in och lyssna på en "tyckar-demo" och upptäcka att vederbörande verkligen vet vad han pratar om. Får man åsikter från någon vars egna demon låter skit då är det ju inget värt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man vill ju gärna att den som tycker till skall ha lite på fötterna.

Därför är det roligt att kunna gå in och lyssna på en "tyckar-demo" och upptäcka att vederbörande verkligen vet vad han pratar om. Får man åsikter från någon vars egna demon låter skit då är det ju inget värt.

Hej!

Där håller jag inte riktigt med dig. Vem som helst kan väl TYCKA till om något utan att vara en mäster på att producera låtar eller en mästare på produktioner.

Spontan och objektiv kritik är väl den bästa kritiken utan att för den skull i detalj reda ur vad som låter bättre eller sämre. Det blir ju i första hand själva helheten på en låt som ger (i alla fall mig) det första intrycket.

Problemen uppstår ju oftast här när man i detalj objektivt kritiserar en demo eller skiss. För då sätter sig demo skaparen på tvären och skall försvara sina alster med näbbar och klor.

Acceptera istället att vi tycker olika och ta till dig det du själv anser är bra kritik. Resten är väl bara att ignorera.

Svårt det här 🙂

Albert.D

Redigerat av Albert.D
Link to comment
Dela på andra sajter

Om man har lagt upp en demo är det ju självklart att det i det långa loppet är bättre att bli sågad än att bli hyllad - annars vet man ju inte vad man ska göra bättre till nästa gång. Å andra sidan känns det ganska hårt att bli sågad, men det är nog nånting man får vara förberedd på när man lägger ut demos här.

Pennudd, jag tycker inte att du är för hård, jag tycker att de flesta är för mjuka (framförallt jag) 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan oxå känna att jag är för Elak ibland, men försöker komma med konstruktiva idéer eller förslag på åtgärder, (ur mitt perspektiv iallafall).

Men Pennudd, du framstår ju som en ängel jämfört med Demomannen som dök upp här för någon timme sedan ! ! !

Demomannen

🙂

Hehe... Sketskön snubbe ju! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan oxå känna att jag är för Elak ibland, men försöker komma med konstruktiva idéer eller förslag på åtgärder, (ur mitt perspektiv iallafall).

Men Pennudd, du framstår ju som en ängel jämfört med Demomannen som dök upp här för någon timme sedan ! ! !

Demomannen

😆

Hehe... Sketskön snubbe ju! :rolleyes:

Haha, ja, men ibland på gränsen till otrevlig:

Funktionsmusik av duglig sort - sälj till tv-shop.
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan oxå känna att jag är för Elak ibland, men försöker komma med konstruktiva idéer eller förslag på åtgärder, (ur mitt perspektiv iallafall).

Men Pennudd, du framstår ju som en ängel jämfört med Demomannen som dök upp här för någon timme sedan ! ! !

Demomannen

😆

Hehe... Sketskön snubbe ju! :rolleyes:

Haha, ja, men ibland på gränsen till otrevlig:

Funktionsmusik av duglig sort - sälj till tv-shop.

Hehe... ja, det är hårt. Men det är en hård bransch. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror faktiskt att demomannen är fejk om jag ska vara ärlig...

det är nån annan som har intagit ett nytt alias och driver med oss. Jag är övertygad.

Jo, jag kom genast att tänka på multipla alias-tråden när jag läste hans tråd, men jag är ändå inte helt övertygad. Det kanske nån moderator kan avgöra?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...