Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Knork05.jpg

Knork Ă€r en LFO baserad effektsynth. Jag byggde den för ett tag sedan, men den verkar vara sĂ„ uppskattad att jag tĂ€nkte lĂ€gga upp lite info om den hĂ€r med. 😄

Den har allt som allt 9 LFOer. 3 stycken som gÄr att assigna till sÄ gott som alla anvÀndbara parametrar i synthen. Dessa 3 LFOer styrs i sin tur av ytter ligare 2 LFOer var. Ett styr LFOets bredd, det andra styr hastigheten. Detta ger ganska roliga och intressanta resultat.

Synthen Àr i första hand tÀnkt till att skapa underliga ljud. Men jag har byggt om den en aning, sÄ nu kan man Àven anvÀnda den till att göra vanlig musik med. Hoppas att den faller nÄgon i smaken.

Testa gÀrna, den Àr i VST format.

Knork Kanske mÄste högerklicka och spara som... (Packa upp filen och lÀgg den i er vst mapp.)

Har Àven nÄgra MP3Demos pÄ den. FX delen Àr en nedtryckt tangent endast. Knork sköter resten. 4 olika presets. Inga externa effekter alls Àr anvÀnda.

Kolla gÀrna in min hemsida (se min signatur) för att kolla lite mer pÄ mina grejjor.

Redigerat av Neko
Annons
Postat

Hmmm... sÄ mÄnga visningar, och inte en enda kommentar? :rolleyes: Ingen som vill testa?

Postat

Det Àr lite trist att jag inte kan fixa sÄ att den gÄr att köra pÄ mac :rolleyes:. Kul att du gillade mp3orna i alla fall. Det Àr den första lÄten med effekter som visar vad synten Àr tÀnkt till.

Postat

Hey Neko! fan va cool den lÄter, har laddat hem den, ska upp en svÀng pÄ stan men testar den nÀr jag kommer hem.. mp3 demona lÀt skruvade.. helt perfekt..

tack Neko... bra jobbat! jag Àlskar LFO!

Postat

Är sugen pĂ„ att testa men kan tyvĂ€rr bara köra rtas pluggar just nu.

Postat

Ackelito Kul att du gillade demosarna 😆 Skall bli kul att höra om du lyckas göra nĂ„got skoj med den. 😆 Dela gĂ€rna med dig i sĂ„ fall. (Om du gör nĂ„gra nya presets, skicka dem gĂ€rna i fxp eller fxb format, sĂ„ kan jag lĂ€gga upp dem pĂ„ hemsidan)

Tobbe Synd 😛 Lite trist att alla inte kan köra vst... Samt att jag inte kan exportera mer Ă€n till vst... :rolleyes:

Postat (redigerat)

Servern jag lĂ€nkat till verkar vara nere. 🙁 (vilket Ă€ven innebĂ€r att jag inte vet var och nĂ€r jag skall ha examination... keff...)

Annan lÀnk till knorken. Det Àr pÄ ett forum, och det stödjer ej direktlÀnkning. Den ligger i den översta posten.

---

EDIT! Funkar igen. (LĂ€nkarna i denna post funkar iofs de med.)

Redigerat av Neko
Postat
Sitter pÄ Mac tyvÀrr.Den lÄter bra pÄ MP3:orna iallafall.

SÀger detsamma. LÄter bra om demoljuden men sitter ocksÄ med Mac.

Skulle gĂ€rna ha dem . . . men . . . . 🙁

Postat

Coolt! Rena rama flashbacken, kan ju fĂ„ fram ljud som jag annars bara fĂ„tt fram pĂ„ min gamla Yamaha CS-15! 😉 Och grĂ€nssnittet Ă€r ju oxĂ„ underbart retro!

Nu gĂ€ller det bara att hitta nĂ„n anvĂ€ndning för ljuden oxĂ„... 🙂

Postat (redigerat)
Nu gĂ€ller det bara att hitta nĂ„n anvĂ€ndning för ljuden oxĂ„...  🙂

🙂 LOL 😆

Jag har faktiskt anvĂ€nt den, och bara den i nĂ„gra lĂ„tar. LĂ€t faktiskt inte helt skumt. Kanske ska ladda upp dem nĂ„nstans nĂ€r jag fĂ„r tid och möjlighet... 😉

Tack Hackeman!

Visste inte att den var sĂ„ retro? (Mer Ă€n till skinnet) Har iofs aldrig anvĂ€nt en CS-15 heller... 🙁 Men det kan nog vara vĂ€rt ett test.

Spyfly Återkom gĂ€rna nĂ€r du har testat den och ge lite feedback!

Redigerat av Neko
  • 1 mĂ„nad senare...
Postat

Skall bara fĂ„ tag pĂ„ en cd-rw och sen skall jag testa den. Men sĂ„ som den ser ut sĂ„ verkar det lovande. Men ljud kommer att förvrĂ€ngas 😉 ...

Hur/vart byggde du den i? Har sjÀlv funderat pÄ att investera i Reaktor3 eller Absynth 2. Skulle du kunna maila (se nedan) mig hur du bygggde den?

MvH

Leere

likgiltighet@msn.com

Postat

Den Àr byggd i ett litet gratisprogram som heter Synthedit. (Man skall inte underskatta det, en del feta instrument Àr byggt i detsamma.) Kanske kan guida dig sÄ smÄningom. :rolleyes:

• 5 Ă„r senare...
Postat (redigerat)

Google is your friend 🙂

http://www.dontcrack.com/freeware/download...software/Knork/

EDIT: Oops missade att downloadlÀnken pÄ hemsidan inte fungerade. Ser att det Àr trÄdskaparen Neko som gjort Knork. PMa honom fÄr du sÀkert ett exemplar av knork...

Gammal jÀvla trÄd, men Àr sugen att prova programet. NÄgon som vet om en fungerande lÀnk.
Redigerat av hegobald

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.