Neko Postat 15 april 2004 Postat 15 april 2004 (redigerat) Knork Ă€r en LFO baserad effektsynth. Jag byggde den för ett tag sedan, men den verkar vara sĂ„ uppskattad att jag tĂ€nkte lĂ€gga upp lite info om den hĂ€r med. đ Den har allt som allt 9 LFOer. 3 stycken som gĂ„r att assigna till sĂ„ gott som alla anvĂ€ndbara parametrar i synthen. Dessa 3 LFOer styrs i sin tur av ytter ligare 2 LFOer var. Ett styr LFOets bredd, det andra styr hastigheten. Detta ger ganska roliga och intressanta resultat. Synthen Ă€r i första hand tĂ€nkt till att skapa underliga ljud. Men jag har byggt om den en aning, sĂ„ nu kan man Ă€ven anvĂ€nda den till att göra vanlig musik med. Hoppas att den faller nĂ„gon i smaken. Testa gĂ€rna, den Ă€r i VST format. Knork Kanske mĂ„ste högerklicka och spara som... (Packa upp filen och lĂ€gg den i er vst mapp.) Har Ă€ven nĂ„gra MP3Demos pĂ„ den. FX delen Ă€r en nedtryckt tangent endast. Knork sköter resten. 4 olika presets. Inga externa effekter alls Ă€r anvĂ€nda. Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Kolla gĂ€rna in min hemsida (se min signatur) för att kolla lite mer pĂ„ mina grejjor. Redigerat 15 april 2004 av Neko
Neko Postat 17 april 2004 TrÄdstartare Postat 17 april 2004 Hmmm... sÄ mÄnga visningar, och inte en enda kommentar? Ingen som vill testa?
dalachriser Postat 17 april 2004 Postat 17 april 2004 (redigerat) Sitter pÄ Mac tyvÀrr.Den lÄter bra pÄ MP3:orna iallafall. Redigerat 17 april 2004 av dalachriser
Neko Postat 17 april 2004 TrÄdstartare Postat 17 april 2004 Det Àr lite trist att jag inte kan fixa sÄ att den gÄr att köra pÄ mac . Kul att du gillade mp3orna i alla fall. Det Àr den första lÄten med effekter som visar vad synten Àr tÀnkt till.
Ackelito Postat 17 april 2004 Postat 17 april 2004 Hey Neko! fan va cool den lÄter, har laddat hem den, ska upp en svÀng pÄ stan men testar den nÀr jag kommer hem.. mp3 demona lÀt skruvade.. helt perfekt.. tack Neko... bra jobbat! jag Àlskar LFO!
Tobbe Postat 17 april 2004 Postat 17 april 2004 Ăr sugen pĂ„ att testa men kan tyvĂ€rr bara köra rtas pluggar just nu.
Neko Postat 17 april 2004 TrĂ„dstartare Postat 17 april 2004 Ackelito Kul att du gillade demosarna đ Skall bli kul att höra om du lyckas göra nĂ„got skoj med den. đ Dela gĂ€rna med dig i sĂ„ fall. (Om du gör nĂ„gra nya presets, skicka dem gĂ€rna i fxp eller fxb format, sĂ„ kan jag lĂ€gga upp dem pĂ„ hemsidan) Tobbe Synd đ Lite trist att alla inte kan köra vst... Samt att jag inte kan exportera mer Ă€n till vst...
Neko Postat 18 april 2004 TrĂ„dstartare Postat 18 april 2004 (redigerat) Servern jag lĂ€nkat till verkar vara nere. đ (vilket Ă€ven innebĂ€r att jag inte vet var och nĂ€r jag skall ha examination... keff...) Annan lĂ€nk till knorken. Det Ă€r pĂ„ ett forum, och det stödjer ej direktlĂ€nkning. Den ligger i den översta posten. --- EDIT! Funkar igen. (LĂ€nkarna i denna post funkar iofs de med.) Redigerat 18 april 2004 av Neko
chrisB Postat 18 april 2004 Postat 18 april 2004 Sitter pĂ„ Mac tyvĂ€rr.Den lĂ„ter bra pĂ„ MP3:orna iallafall. SĂ€ger detsamma. LĂ„ter bra om demoljuden men sitter ocksĂ„ med Mac. Skulle gĂ€rna ha dem . . . men . . . . đ
spyfly Postat 18 april 2004 Postat 18 april 2004 Haha, jĂ€vlar vilka sköna demos! đ MĂ„ste testas!
hackeman Postat 19 april 2004 Postat 19 april 2004 Coolt! Rena rama flashbacken, kan ju fĂ„ fram ljud som jag annars bara fĂ„tt fram pĂ„ min gamla Yamaha CS-15! đ Och grĂ€nssnittet Ă€r ju oxĂ„ underbart retro! Nu gĂ€ller det bara att hitta nĂ„n anvĂ€ndning för ljuden oxĂ„... đ
Neko Postat 19 april 2004 TrĂ„dstartare Postat 19 april 2004 (redigerat) Nu gĂ€ller det bara att hitta nĂ„n anvĂ€ndning för ljuden oxĂ„... đ đ LOL đ Jag har faktiskt anvĂ€nt den, och bara den i nĂ„gra lĂ„tar. LĂ€t faktiskt inte helt skumt. Kanske ska ladda upp dem nĂ„nstans nĂ€r jag fĂ„r tid och möjlighet... đ Tack Hackeman! Visste inte att den var sĂ„ retro? (Mer Ă€n till skinnet) Har iofs aldrig anvĂ€nt en CS-15 heller... đ Men det kan nog vara vĂ€rt ett test. Spyfly Ă terkom gĂ€rna nĂ€r du har testat den och ge lite feedback! Redigerat 19 april 2004 av Neko
leere Postat 3 juni 2004 Postat 3 juni 2004 Skall bara fĂ„ tag pĂ„ en cd-rw och sen skall jag testa den. Men sĂ„ som den ser ut sĂ„ verkar det lovande. Men ljud kommer att förvrĂ€ngas đ ... Hur/vart byggde du den i? Har sjĂ€lv funderat pĂ„ att investera i Reaktor3 eller Absynth 2. Skulle du kunna maila (se nedan) mig hur du bygggde den? MvH Leere likgiltighet@msn.com
Neko Postat 3 juni 2004 TrÄdstartare Postat 3 juni 2004 Den Àr byggd i ett litet gratisprogram som heter Synthedit. (Man skall inte underskatta det, en del feta instrument Àr byggt i detsamma.) Kanske kan guida dig sÄ smÄningom.
hellfog Postat 25 januari 2010 Postat 25 januari 2010 Gammal jÀvla trÄd, men Àr sugen att prova programet. NÄgon som vet om en fungerande lÀnk.
hegobald Postat 25 januari 2010 Postat 25 januari 2010 (redigerat) Google is your friend đ http://www.dontcrack.com/freeware/download...software/Knork/ EDIT: Oops missade att downloadlĂ€nken pĂ„ hemsidan inte fungerade. Ser att det Ă€r trĂ„dskaparen Neko som gjort Knork. PMa honom fĂ„r du sĂ€kert ett exemplar av knork... Gammal jĂ€vla trĂ„d, men Ă€r sugen att prova programet. NĂ„gon som vet om en fungerande lĂ€nk. Redigerat 25 januari 2010 av hegobald
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.