fudgesson Postat 27 september 2005 Dela Postat 27 september 2005 (redigerat) * LÅTNAMN: sjörbjugg,blackbeard mm * ARTIST/GRUPP: tublenco (a.k.a fudgesson) * GENRE: piratmusik (orkester) * LÅTLÄNGD: über korta snuttar. * INSPELNINGSÅR: 2005 * FORMAT: mp3 * STORLEK: 620kb till 2mb. * STATUS: slask * LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Nån på 99musik ska göra ett litet spel med bla pirater och behövde lite piratmusik. Det kände jag att jag genast måste utforska och det resulterade i några pirat snuttar. Arrr!!! 😮 Redigerat 28 september 2005 av fudgesson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jocke Postat 27 september 2005 Dela Postat 27 september 2005 Grymt som vanligt! Vet dock inte om jag får så mycket piratfeeling eller så vet jag inte hur jag ska känna efter för att få det. Låter mer som traditionell filmmusik. Missa inte Pluffos piratpop som ligger här nånstans... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Reason Postat 27 september 2005 Dela Postat 27 september 2005 Detta gillar jag! Du e ruskigt duktig på att arrangera tubbe, tänk sen att lägga på lite propellerheads på detta...😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
fudgesson Postat 27 september 2005 Trådstartare Dela Postat 27 september 2005 Tack Jocke & Reason 🙂 Sant - fast detta är första gången jag gett mig på piratmusik så det är nog min spontana idé på hur det skulle kunna låta. Sen om jag har träffat rätt eller inte har jag ingen aning om. Men va fan - det var kul att prova. Arrr!! 😉 Pluffos piratpop måste jag ju leta upp. Den har jag missat. Tackar för tipset. Reason: Haha - ja man kanske kan korsa Spy-Fi & Piratmusik. Vilken bisarr genre det skulle kunna bli 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
cm0s Postat 28 september 2005 Dela Postat 28 september 2005 tänk sen att lägga på lite propellerheads på detta...😉 Vad innebär det? 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lindeberg Postat 28 september 2005 Dela Postat 28 september 2005 Vild gissning. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 28 september 2005 Dela Postat 28 september 2005 Det här var mäktigt som tusan. Riktigt bra gjort... Har du samplat fiskmåsarna själv? 😉 Såg att du hade varit och sniffat lite i min piratpopstråd också. Det är bra. Vi träben måste hålla ihop 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
fudgesson Postat 28 september 2005 Trådstartare Dela Postat 28 september 2005 Vi träben måste hålla ihop 😎 Aye Pluffo. We mighty pirates must stick together. Let t' other bastards walk t' plank! Bonus: English-to-Pirate translator: http://www.fissio.com/pirate.pl Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 28 september 2005 Dela Postat 28 september 2005 (redigerat) Vi träben måste hålla ihop 😎 Aye Pluffo. We mighty pirates must stick together. Let t' other bastards walk t' plank! Bonus: English-to-Pirate translator: http://www.fissio.com/pirate.pl The pirate speaks, "Arg! That was t' stupidest thin' I ever saw!" Redigerat 28 september 2005 av Pluffo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Eternal Postat 28 september 2005 Dela Postat 28 september 2005 Jag är imponerad! Sådant här skulle jag vilja kunna göra... Hittar aldrig passande instrument! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
olke Postat 28 september 2005 Dela Postat 28 september 2005 Jolly good tunes you have thar, mate. Too bad they were so short. Arr. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 28 september 2005 Dela Postat 28 september 2005 Som vanligt håller inspelningarna absolut toppklass. Arrangemangen är fräcka så det förslår. Gillade framförallt pirates som fick en att tänka på annalkande skepp i dimman. På tal om skörbjugg, så kom jag att tänka på Eddie Izzards stand-up monolog om vitaminer... (kan inte komma till jobbet idag, har lite skörbjugg) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danabacken Postat 28 september 2005 Dela Postat 28 september 2005 Arrrr!! Jäklar va proffigt det låter! 😉 (Favoriten är sjörbjugg! ) Ja är imponerad!! 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Richie76 Postat 28 september 2005 Dela Postat 28 september 2005 Låter kanon detta, riktigt proffsigt arrat och mixat.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frelin Postat 28 september 2005 Dela Postat 28 september 2005 Låter verkligen äventyrsfilm/spel över dessa. Kanske mer spel skulle jag säga men riktigt najs e de! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
fudgesson Postat 28 september 2005 Trådstartare Dela Postat 28 september 2005 Ahoy! and thank ya for t' feedback. I appreciate it. It was jolly good fun t' make. I rather walk t' plank then surrender t' 303 music. Arr! T' music was made with EWQL Gold and Stormdrum in Nuendo. Cheers me fellow pirates. Here be some ale for you! tack för att ni har lyssnat 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.