MJInc Posted September 22, 2005 Posted September 22, 2005 LÅTNAMN: xtatic Beats ARTIST/GRUPP: Micke Jonsson GENRE: IDM?EBM?DANCE?TRANCE?MischMasch? LÅTLÄNGD: 3:00 KOMPOSITÖR: MJ PRODUCENT: MJ EV. MEDVERKANDE: MJ INSPELNINGSÅR: 2005 FORMAT: mp3 / 192kbps STORLKEK: 4.23 Mb STATUS: demo LÅTLÄNK1: Your browser does not support the HTML5 audio tag Kort låt till allmän lyssning. Skriv gärna om ni har en åsikt om innehållet. Enjoy! 😄 //Micke...
Cloudsurfer Posted September 22, 2005 Posted September 22, 2005 kommentar medans jag lyssnar: swirl intro, snyggt. Uhm, fin synt lite hög kanske. beatet sitter bra, basen passar fint IMO, paden passar in, hatsen hörs inte sådär jätte tydligt. Sweepsen är snygga, el-gura liknande? snyggt iaf, väldigt fina harmonier. Efteråt: Jaha då var det dags att klassa in denna i nån kategori, jag ser den på två olika kategorier, 1. electronika rätt av 2. chill/ambient för de fina harmonierna och att den är välfigt lugn låten. för att passa in i dessa kategorierna var låter bra, saknade inte så mycket IMO. keep on bangin' mate!
cm0s Posted September 22, 2005 Posted September 22, 2005 Är ljudet i början inspirerat av THX's Deep note? 🙂 Väldigt svårt att genreplacera den här låten, men det kanske inte behövs heller. Känns som någon sorts electronicapop. Lite sång på det här så... 🙁
MJInc Posted September 23, 2005 Author Posted September 23, 2005 (edited) Jo, det här med genre är alltid lika svårt....när ska jag lyckas göra en lättbestämd låt!? 😛 DjHex: Kul att det i det stora hela lät ok. Just hihatsen drog jag ned i sista mixen för jag tyckte dom var för framträdande... 😄 cmOs: Hade inte en tanke på Deep note, men så fort jag lagt till pitchbenden och lyssnade så var det just Deep note jag också tänkte på. 😉 Min avsikt är egentligen att gå från fullständigt mono till full stereo(o lite till). Skriver du en enkel o passande text så lägger jag på vocoder sång...observera Vocoder sång, min sångröst är inte helt hundra än. 😄 Skulle nog slåss om sistaplatsen i årets idoltävlan. 😆 //Micke... Edited September 23, 2005 by MJInc
Recommended Posts