Jump to content
Annons

tryck o tyck  

1 member has voted

1. 1. tryck o tyck

• 5 superduper
      0
    • 4 kanon
      0
    • 3 bra
      0
    • 2 nje
      0
    • 1 skräp
      0

Recommended Posts

Posted

LÅTNAMN: xtatic Beats

ARTIST/GRUPP: Micke Jonsson

GENRE: IDM?EBM?DANCE?TRANCE?MischMasch?

LÅTLÄNGD: 3:00

KOMPOSITÖR: MJ

PRODUCENT: MJ

EV. MEDVERKANDE: MJ

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3 / 192kbps

STORLKEK: 4.23 Mb

STATUS: demo

LÅTLÄNK1:

Kort låt till allmän lyssning. Skriv gärna om ni har en åsikt om innehållet.

Enjoy! 😄

//Micke...

Annons
Posted

kommentar medans jag lyssnar:

swirl intro, snyggt. Uhm, fin synt lite hög kanske. beatet sitter bra, basen passar fint IMO, paden passar in, hatsen hörs inte sådär jätte tydligt. Sweepsen är snygga, el-gura liknande? snyggt iaf, väldigt fina harmonier.

Efteråt:

Jaha då var det dags att klassa in denna i nån kategori, jag ser den på två olika kategorier, 1. electronika rätt av 2. chill/ambient för de fina harmonierna och att den är välfigt lugn låten. för att passa in i dessa kategorierna var låter bra, saknade inte så mycket IMO.

keep on bangin' mate!

Posted

Är ljudet i början inspirerat av THX's Deep note? 🙂

Väldigt svårt att genreplacera den här låten, men det kanske inte behövs heller. Känns som någon sorts electronicapop. Lite sång på det här så... 🙁

Posted (edited)

Jo, det här med genre är alltid lika svårt....när ska jag lyckas göra en lättbestämd låt!? 😛

DjHex:

Kul att det i det stora hela lät ok. Just hihatsen drog jag ned i sista mixen för jag tyckte dom var för framträdande... 😄

cmOs:

Hade inte en tanke på Deep note, men så fort jag lagt till pitchbenden och lyssnade så var det just Deep note jag också tänkte på. 😉 Min avsikt är egentligen att gå från fullständigt mono till full stereo(o lite till).

Skriver du en enkel o passande text så lägger jag på vocoder sång...observera Vocoder sång, min sångröst är inte helt hundra än. 😄 Skulle nog slåss om sistaplatsen i årets idoltävlan. 😆

//Micke...

Edited by MJInc