Jump to content
Annons

Datorn strejkar!


Recommended Posts

Annons

Generellt sett så kan man säga att du borde ge betydligt mer detaljer om du vill ha hjälp med något. Vilket operativ system använder du exempelvis?

När det gäller fel vid uppstart så beror det ofta på att datorn drar igång en massa tjänster och program i bakgrunden. Sådant är ofta värdelöst när man arbetar med musik på datorn.

start/kör... "msconfig"

Kolla under fliken Autostart och se till att du inte har en massa krafs liggande där. Jag kan tänka mig att det är i samband med att något sådant startar som du får felmeddelandet. Som sagt så är det egentligen omöjligt att säga med den lilla information du ger.

Många gånger kan det vara bättre att installera en ren version av winXP eller liknande.

Om du kör någon gammal w95/98 så kan det bero på andra saker oxå..:

- Luftfuktigheten i Uganda

- Om din granne ätit falukorv till middag

- ...eller om månen står olyckligt i förhållande till jupiter

(för att nämna några exempel)

Redigerat av Andreas L
Link to comment
Dela på andra sajter

Min gamla dator har ballat ur. Vid uppstart så kommer det upp ett medelande från Windows Explorer som säger att "programmet har utfört en förbjuden åtgärd och kommer att avslutas". Sedan stängs datorn av.

Ett fel som kan uppstå när RAM-minnet inte räcker till.

Som Andreas L säger, så kan detta bero på att det körs en massa tjänster i bakgrunden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, sorry för den något spröda informationen. Windows 98 ligger på datorn, men datorn stängs av innan jag kan komma in i Windows och stänga av alla skumma bakrundstjänster som äter upp mitt RAM? 🙂

Kan jag stänga av dem på något annat sätt, eftersom jag inte kan komma in i Windows?

Andreas L: Jag har kollat luftfuktigheten i Uganda, men det va inte det som var felet. Och Svanberg... grannen... hade inte falukorv till middag. Men tack för tipsen :rolleyes:

Tack skall ni ha!

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp! jag har haft exakt samma fel.. som många tror: Att det beror på luftfuktigheten i Uganda är faktiskt fel! Den egentliga orsaken är att din granne faktiskt troligen åt piskad valpung med bäverfett till frukost!! det kan låta otroligt men det är sant!

i'm sick i know... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo du Starion... Men som brukligt vid sådanna sittuationer tvångsmatade jag Svanberg... grannen... med farmors älghudsbullar. 🙂 Dom är bra... till mycket... Ingredienserna är hemliga, men jag har crackat receptet. 🙂 Fast dom ligger på datorn som jag inte får igång... Nedrans fånig osis... 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...