operion Postat 11 april 2004 Dela Postat 11 april 2004 Hej! Suveränt froum! Jag har problem med Audio i Cubase SX 2.0 . Dvs Jag kan spela in min röst på ett spår där signalen och wave registeras under inspelning, men när jag skall spela upp hela härligheten så hörs det inget! När jag använder Wavelab 4.0 fungerar detta perfekt men just i Cubase funkar detta ej. Hjälp mågon. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 12 april 2004 Dela Postat 12 april 2004 Har du släppt upp mute-knappen? 😉 Skämt o sido... om du importerar en annan wav-fil, blir det samma resultat då? Har du kollat ASIO inställningarna under Device Setup? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
operion Postat 12 april 2004 Trådstartare Dela Postat 12 april 2004 Hehe 🙂 Mute, Jo den var ej på som tur. ^^ 😉 Hur skall inställningarna vara under Device setup gällande ASIO? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 12 april 2004 Dela Postat 12 april 2004 Hur skall inställningarna vara under Device setup gällande ASIO? Pja du... nu har jag kanske gett mig in i ett supportärende som jag inte klarar av.. 😉 men under "VST Multirack" väljer du huvudinställningen för vilken ASIO driver som ska användas. Kollade du om det blev annorlunda av att importera en befintlig WAV-fil? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
operion Postat 12 april 2004 Trådstartare Dela Postat 12 april 2004 Hej igen. ^^ Nope, fastän jag importerar en annan ljudfil utifrån (Från wavelab) får jag ej någon ljud i cubase sx. Jag vill gråta... 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nudel af Ludenben Postat 12 april 2004 Dela Postat 12 april 2004 Hej igen. ^^ Nope, fastän jag importerar en annan ljudfil utifrån (Från wavelab) får jag ej någon ljud i cubase sx. Jag vill gråta... 😉 Gråt inte! 🙂 Det skall nog gå att lösa... Först, gå till Device, och klicka på device setup. Klicka där på VST Multitrack. Till höger har du nu inställningarna för din ASIO driver. Gå sedan till Devices i menyn igen och klicka den här gången på VST conections. Markera fliken outputs och kolla så att de outputs du använder finns i listan. Om inte så klicka på add bus och ändra inställningar på de nya ASIO device port som poppat upp. Nu kan du gå tillbaks till huvudfönstret och markera ditt Audio track. Kontrollera till vänster under out: att din rätta output routing är vald. Om det inte funkar nu så klicka på den lilla högtalar symbolen "monitor" jämte record enable och se om det funkar. Hoppas något av detta torkar dina tårar... 😉 Kila stadigt / Nudel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
operion Postat 12 april 2004 Trådstartare Dela Postat 12 april 2004 Tack för hjälpen 😳 Men Men det funkar ej....funderar på att installera om allt för att det har fungerat innan. 🙂 Det krånglar alltid för mig. 😠 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 12 april 2004 Dela Postat 12 april 2004 ta bort "record enable" och "monitor" ( enbart om du kör Directmonitor genom hårdvaran )när du spelar upp...annars "lyssnar" Cubase på insignalen... /D Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.