Jump to content
Annons

Inget Audio ljud i Cubase SX


operion

Recommended Posts

Hej!

SuverÀnt froum!

Jag har problem med Audio i Cubase SX 2.0 . Dvs Jag kan spela in min röst

pÄ ett spÄr dÀr signalen och wave registeras under inspelning, men nÀr jag skall

spela upp hela hÀrligheten sÄ hörs det inget!

NĂ€r jag anvĂ€nder Wavelab 4.0 fungerar detta perfekt men just i Cubase funkar detta ej. HjĂ€lp mĂ„gon. 😉

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons
Hur skall instÀllningarna vara under Device setup gÀllande ASIO?

Pja du... nu har jag kanske gett mig in i ett supportĂ€rende som jag inte klarar av.. 😉 men under "VST Multirack" vĂ€ljer du huvudinstĂ€llningen för vilken ASIO driver som ska anvĂ€ndas.

Kollade du om det blev annorlunda av att importera en befintlig WAV-fil?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Hej igen. ^^

Nope, fastÀn jag importerar en annan ljudfil utifrÄn (FrÄn wavelab) fÄr jag ej nÄgon ljud i cubase sx.

Jag vill grĂ„ta... 😉

GrĂ„t inte! 🙂 Det skall nog gĂ„ att lösa...

Först, gÄ till Device, och klicka pÄ device setup. Klicka dÀr pÄ VST Multitrack. Till höger har du nu instÀllningarna för din ASIO driver.

GÄ sedan till Devices i menyn igen och klicka den hÀr gÄngen pÄ VST conections. Markera fliken outputs och kolla sÄ att de outputs du anvÀnder finns i listan. Om inte sÄ klicka pÄ add bus och Àndra instÀllningar pÄ de nya ASIO device port som poppat upp.

Nu kan du gÄ tillbaks till huvudfönstret och markera ditt Audio track. Kontrollera till vÀnster under out: att din rÀtta output routing Àr vald.

Om det inte funkar nu sÄ klicka pÄ den lilla högtalar symbolen "monitor" jÀmte record enable och se om det funkar.

Hoppas nĂ„got av detta torkar dina tĂ„rar... 😉

Kila stadigt / Nudel

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...