Jump to content
Annons

Fördelar med att snusa


vic

Recommended Posts

Affärssystemet på jobbet är nere....tar minst 2-4 timmar säger supporten, finns inte så mycket att göra mer än att sitta o klura lite. Sitter faktiskt och funderar på att sluta snusa. Finns både för och nackdelar med snus men jag tycker vi fokuserar på fördelarna:

1 Gott som bara den, fint som snus (framförallt General) speciellt efter en ordentlig pizza en seg söndagseftermiddag.

2 Det är tufft

3 Bra vid tidpunkter när det krävs fokusering, t.ex. vid tenta-plugg, musikskapande mm (Har en tenta kvar, hur ska det gå??)

4 Tjejerna tycker det är grymmt sexigt. Det räcker med att visa den fina snus-dose-slitningen på jeansen, garanterad succé.

5 Coola slitningar på jeansen

6 Kan med fördel intas diskret vid möten mm......eftersom det är näst intill luktfritt.

7 Smidigt när man ska kolla på film (både hemma och på bio)

8 Om man träffar en störig & smörig italienare som stöter på samma tjej kan man undanröja konkurrensen genom att i all vänligthet bjuda på "swedish tobacco, snooooz".....vänta några minuter och se sedan ut som om du är riktigt förvånad, han måste ha ätit en dålig pasta carbonara.

9 Man får en cool grop i tandkötet som man kan ha som förvaringsutrymme....ju mer man snusar detso mer får man plats med. win-win situation liksom

Jag har tagit den här fighten seriöst en gång tidigare och det var inte det enklaste. Det började med att tanten på apoteket skrattade mig i ansiktet när jag förklarade min plan och frågade om tips. Med gråten i halsen och apoteks-tantens saliv i ansiktet återvände jag hem fast besluten om att lyckas. Det här var i april för något år sedan. Jag lyckades hålla upp fram tills jag en dag i början juni stod på Arlanda på väg att spendera 8 månader på universitet i Sydney och började tänka (Se punkter 1,2,3,4 och 8 ovan). Självklart så köpte jag en stock och började återigen snusa.......på något sätt kändes det rätt.

....lunch

//vic

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Haha, det är fan sant som Bone säger. När man käkar så sitter man ju bara och väntar på att det ska bli tomt på tallriken så man kan stoppa in en rejäl rackare.

Link to comment
Dela på andra sajter

haha har själv förökt sluta dessa dagar, va som längst utan en snus i fyra dagar... kunde inte va migsjälv, hoppade omkring och blev galen, fick seriösa koncentrationsbesvär och kunde inte plugga, började äta på allt som fanns i kylskåpet, mina kompisar började bli oroliga...

Så nu har jag skärt ner istället!

men man är väl uppe på sin vanliga topp igen snart antar jag. Ska sluta nångång när jag inte behöver göra nåt viktigt på två månader

Link to comment
Dela på andra sajter

haha har själv förökt sluta dessa dagar, va som längst utan en snus i fyra dagar... kunde inte va migsjälv, hoppade omkring och blev galen, fick seriösa koncentrationsbesvär och kunde inte plugga, började äta på allt som fanns i kylskåpet, mina kompisar började bli oroliga...

Så nu har jag skärt ner istället!

men man är väl uppe på sin vanliga topp igen snart antar jag. Ska sluta nångång när jag inte behöver göra nåt viktigt på två månader

AHA, det är därför man är sådan (har ju aldrig snusat och slutade röka 1987). Att jag aldrig förstått det tidigare. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

AHA, det är därför man är sådan (har ju aldrig snusat och slutade röka 1987). Att jag aldrig förstått det tidigare. 😆

Börja snusa! 😠

Men sluta! 😳

Själv har jag aldrig provat att snusa 😄

Då känner du kanske igen symptomen hos en icke-snusare som nämnts tidigare.

Link to comment
Dela på andra sajter

AHA, det är därför man är sådan (har ju aldrig snusat och slutade röka 1987). Att jag aldrig förstått det tidigare. 😄

Börja snusa! 😠

Men sluta! 😳

Själv har jag aldrig provat att snusa 😄

Då känner du kanske igen symptomen hos en icke-snusare som nämnts tidigare.

De gör jag faktiskt 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag la av 2 månader i våras.

Gick ganska bra faktiskt.

Började att köra med Choise. Funkade fint. Men dosan kostar ju fan lika mkt som en vanlig snus dosa. Så jag la av helt i stället

Sen började jag igen 😮

Redigerat av Roha
Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, det är fan sant som Bone säger. När man käkar så sitter man ju bara och väntar på att det ska bli tomt på tallriken så man kan stoppa in en rejäl rackare.

Håller absolut med. Snuset är belöningen för att man varit duktig och ätit upp! Gäller speciellt frukost, när man sitter och är så inihelvete snussugen under hela gröttallriken.

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Jadu.. Jag snusar, det är väl anledning nog? Om alla skulle göra precis som jag gör skulle världen vara en mycket bättre plats.

EDIT: Fast jävlar vad trångt det skulle bli i min säng.

Redigerat av MarcusRombo
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att det är underbart att vakna varje morgon och se snusdosan ligga där vid klockradion. Då tänker man det första man gör "-Visst fan, jag snusar ju. Vad härligt!" Så är även den dagen räddad:-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...