Jump to content
Annons

Frågor om Variax Acoustic 700


Legolas

Recommended Posts

Funderar på att köra en Variax Acoustic 700 gitarr för studiobruk. Undrar om nån här har införskaffat sig en sådan och kan rekommendera den?

Har en 01X:a som digitalmixer...kan man plugga in gitarren direkt i mixern eller måste man köra den via en extern preamp för att det skall låta fett och bra?

Om så är fallet , skall man köpa en line6-preamp eller duger det med vad som helst? Har en Focusrite Voicemaster Pro som preamp....funkar den?

Kan/skall man köra gitarren via en POD för att det skall låta bra?

Tacksam för svar!

//Jörgen

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Xyro (oregistrerad)

Tjena Legolas,

Variax 700 AC låter bra rätt in i mixerbord. Ingen preamp behövs i mitt tycke men det skadar inte heller. Du ska absolut inte koppla den via en POD.

Jag kan rekommendera den i studio och live.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Xyro och alla andra för svaren!!

Då lär det bli en Variax till mina ackegure-inspelningar då jag hitills inte blivit nöjd med mitt gitarrljud.

Gud välsigne Musicians-gear....som har en för ca 9500 med frakt!! Här hemma går den loss på 14000.....

Samma ställe som jag köpte min bedårande TLM 103:A..... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Xyro och alla andra för svaren!!

Då lär det bli en Variax till mina ackegure-inspelningar då jag hitills inte blivit nöjd med mitt gitarrljud.

Gud välsigne Musicians-gear....som har en för ca 9500 med frakt!! Här hemma går den loss på 14000.....

Samma ställe som jag köpte min bedårande TLM 103:A..... 🙂

Oh, billigt! Du får slänga upp lite inspelningar när du har fått hem den, demovideon som finns på Line 6 websida litar jag inte riktigt på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...