Jump to content
Annons

Trum maskin?


Philbert (oregistrerad)

Recommended Posts

Philbert (oregistrerad)
😕 Jag Ă€r ute efter en ny trummaskin (mjukvarumaskin) dĂ€r man kan vĂ€lja olika trummor inspelade i olika rum med diverse micuppsĂ€ttningar o.s.v. NĂ„gon som vet vad den heter? Funkar den ihop med Cubase SX? Philbert :rolleyes: Redigerat av Philbert
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

HÄller med Claes, BDF Àr det bÀsta jag hört nÀr det gÀller VSTi.

Det Àr heller inte speciellt dyrt sÄ om du Àr ute efter trumljud som skall lÄta "Àkta" sÄ kan jag inte rekomendera nÄgot annat som ens kommer i nÀrheten. Precis som alla andra vÀlljudande samplingsbaserade instrument sÄ Àr det ganska minneskrÀvande, eftersom den anvÀnder vÀldigt mÄnga samplingar, men det lÄter Ä andra sidan ungefÀr sÄ bra det kan...

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Ska det lĂ„ta riktigt perfekt, sĂ„ skulle jag helst rekommendera HALion tillsammans med Scarbee Imperial Drums - men BFD Ă€r helt ok ocksĂ„... Imperial Drums spelar dock i en annan division - och det Ă€r nog extremt svĂ„rt att hitta nĂ„got som kommer i nĂ€rheten av det. Scarbee's ljudbibliotek Ă€r extremt vĂ€lgjorda. 🙂

Nackdelan med Imperial Drums, Ă€r att det inte Ă€r en trummaskin pĂ„ samma sĂ€tt - utan förutsĂ€tter eget arbete med trumprogrammeringen... 😉

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...