Jump to content
Annons

Billy Idol is back!


wonderboy

Recommended Posts

Billyponken gjorde allt ett par minnesvärda plattor på 80-talet. Hans videos va r för övrigt ofta väldigt underhållande.

Nu gör han comeback och kommer bl a till Sverige. Han har nyss släppt en ny skiva. Gamle vapendragaren och grymmegitarristen Stewie Stewens är med. Jag måste erkänna att jag blir nyfiken. Har varit inne på Billys hemsida och hört ett par snuttar och blir än mer nyfiken.

Kan någon ge svar? Är det nåt att ha?

Rebel Yell, Eyes Without A Face, Don´t Have A Gun, Mony, Mony etc - vilka låtar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Precis, håller med alla föregående talare!

Men det är alltså ingen som har koll på senaste? Jag menar, det ser ut som om de bokat upp Globen, samtidigt ser jag inte att skivan gör nåt direkt väsen av sig på försäljningslistan. Hoppas man att han säljer på gamla meriter?

Jag vill se Billyponken! Jag såg honom på Roskilde för en massa år sedan nu och coolare scenpersonlighet får man leta efter! Han är som en seriefigur fast i verkligheten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite rolig anekdot med Billy är oxå att han under pågående turné kraschade med motorcykeln, men inte hindrade det honom utan han körde showerna vidare med kryckor.

Rock'n roll!!

Nåt år senare fick han emellertid ställa in sina shower eftersom hans öga blev inflammerat av en kontaktlins.

Inte rock'n roll!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nåt år senare fick han emellertid ställa in sina shower eftersom hans öga blev inflammerat av en kontaktlins.

Inte rock'n roll!

Nja, säg inte det, Hamma! Även en inställd spelning är en spelning, väcker känslor osv som Lundell sa och han borde ju veta? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker väl inte hans alster har åldrats med värdighet... Kanske beror på att det andas åttiotal.

Var det inte Keith Forsey som producerade? Samma kille som gjorde Simple Minds...

Såg föresten Billy i Globen i slutet på åttiotalet eller ibörjan av nittio... Han hade inga kryckor men väl en spatserkäpp med dödskalleknopp...

Redigerat av tomazopantera
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...