Jump to content
Annons

Vad heter ni?


Danabacken

Recommended Posts

Du har inte så fel som du tror angående det finlandssvenska forumet och EM-forumet för visst är jag medlem där. 🙂

Namnet Bo Samuelsson som är angivet där är ett hopkok från en varm sommar på Öland då jag en god vän spelade in en plåttrig demo i hans föräldrars sommarstuga. Vi ville inte heta våra vanliga namn och valde då att ta alias. Bo Samuelsson var ett namn som lät gubbigt och akademiskt tilltalande. Det lät som en man som mycket väl skulle kunna ha pysslat med elektronisk musik och tog det mycket seriöst. Det kom att bli mitt alias på internet på sajter där man var tvungen att ange riktigt namn för medlemsskap.

Bilden på mannen vid två rullbandare är hämtad från en hemsida om radions framfart i Sverige.  😉

[...]

Jag återfinns också på synt.se under namnet Samuelsson. 🙂

Cool. Och jag som trodde jag hade varit duktig 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 105
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

MarcusRombo (oregistrerad)
Ledsen mitt namn använder jag bara i seriösa sammanhang som kalle tävlingar och i bokmärkesklubben i vilken jag huserar. 😛

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag heter Mikael Greta Andersson.

Att jag heter Greta i andranamn är lite kul. Det var nämligen så att när jag döpte mig hade prästen tappat bort lappen med namnen. Någon ropade "leta"och prästen hörde fel så jag fick heta Greta!

Givetvis är inte detta alls sant! Skämtet är tjyvat från Albert & Herbert "Hälsan framför allt".

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, jag heter faktiskt Pernilla (eller det stod i det i varje fall på tröjan fick samtidigt med anmälan till vårruset när jag fyllde 40). Fast på gamla dar så skippade jag Nilla.  Efternamn? Har funderat på Fekt, Vers, Silja eller Sika, men jag behåller nog Agnell trots allt.  🙂

Kulator då?

TAck för tipset, men nu blev det ju svårt... 😠

eller.... Sedel

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Eternal jag vet, har den på band... hö hö hö.

Själv vet jag inte vad jag heter, för jag kommer inte ihåg vad prästen sa!

😆

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv vet jag inte vad jag heter, för jag kommer inte ihåg vad prästen sa

Spelar ingen större roll, det är inte prästen som ger dig ditt namn. 😛

"Dopet i kyrkan har dock aldrig varit ett namngivningsritual utan ett upptagande i den kristna gemenskapen. Namngivningen sker till folkbokföringen, som tidigare sköttes av det lokala pastorsämbetet men sedan den 1 juli 1991 hanteras av Skatteverket"

Tvungen att bisserweisa lite 😛

Redigerat av Staplegun
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...