Stampe76 (oregistrerad) Postat 5 september 2005 Postat 5 september 2005 Hej. Jag är ganska ny på detta så ursäkta mina frågor, jag har precis skaffat mig en liten studio. Det är ett M-audio AP 192 kort och en liten mixer allt funkar bra men jag har ett litet problem nu. Jag har ett par digitaltrummor som jag ska köra in med midisignal, problemet är att jag har ingen aning om hur jag ska konfiga för att få in trummodulens ljud i Cubase. Modulen är en Roland TD3 och jag använder Cubase SX2. Hoppas på hjälp!!!!
hackeman Postat 5 september 2005 Postat 5 september 2005 Hur har du mixern kopplad? Antingen får du köra TD3:ans line-utgångar via mixern som du kör vidare in i ljudkortets line-ingångar (ska finnas 2 st på Audiophile 192 om jag förstått det hela rätt) eller köra TD3:an direkt i ljudkortets line-ingångar. Sen måste du aktivera nån typ av monitorering i Cubase SX för att få höra vad som körs in i line-ingångarna. Enligt specen ska Audiophile 192 stödja hårdvarumonitoring så då borde du kunna aktivera detta i ljudkortets egna kontrollpanel som följde med drivrutinerna eller i Cubase SX via Devices > Device Setup > VST Multirack och Direct Monitoring. Se till så att ljudkortets egna ASIO-driver är vald här oxå. Alternativt kan du köra mjukvaru-monitoring... men det orkar jag inte förklara hur du sätter upp just nu.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.