Jump to content
Annons

Min gitarr gick nyss sönder


Coffeemidget

Recommended Posts

Min Fender gick nyss sönder.. jag har Ă„ngest och grĂ„ter inombords. Det Ă€r andra gĂ„ngen samma modell jag haft gĂ„tt pajj. Har sammanlagt haft tre likadana modeller. Den första som dog under en fylleutsvĂ€vning, Den andra som hade bananhals och byttes, och den tredje som nyss gick sitt öde till mötes genom att ramla och slĂ„ i halsen mot en stol. Det finns inte tillrĂ€ckligt profana ord i svenska sprĂ„ket för att uttrycka min ilska och sorg. 😄

Goodbye Börje fritz

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

Egentligen e den största anledningen till att den gÄtt pajj att jag inte orkat punga ut 250 gör ett gitarrstÀll, har bara lutat den obestÀndigt hÀr Ä var.. Nu fÄr jag punga ut 3000 - 5000 kr istÀllet.

buy a gitarrstÀll and slipp trÄkigheter http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?t...ok&artnr=210829

210829.jpg

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Satan vad jobbigt midget!

SjÀlv rÄkade jag slÄ sönder min Saz hÀrom Äret, och fick den dÀr jobbiga pÄminnelsekÀnslan nu.

Saxofon ellor? Dom e ju lite mer pricy Ă€n min sketna gitarr dock.. Sörjer lite för den med dĂ„ đŸ˜Č

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Satan vad jobbigt midget!

SjÀlv rÄkade jag slÄ sönder min Saz hÀrom Äret, och fick den dÀr jobbiga pÄminnelsekÀnslan nu.

Hur rĂ„kar man slĂ„ sönder ett instrument? Vad gör ni med era dyrgripar egentligen? đŸ˜Č

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Min Fender gick nyss sönder.. jag har Ă„ngest och grĂ„ter inombords. Det Ă€r andra gĂ„ngen samma modell jag haft gĂ„tt pajj. Har sammanlagt haft tre likadana modeller. Den första som dog under en fylleutsvĂ€vning, Den andra som hade bananhals och byttes, och den tredje som nyss gick sitt öde till mötes genom att ramla och slĂ„ i halsen mot en stol. Det finns inte tillrĂ€ckligt profana ord i svenska sprĂ„ket för att uttrycka min ilska och sorg. đŸ˜Č

Goodbye Börje fritz

Poor guy! 😉 HĂ€r har du lite godis som tröst: http://www.koshergiftbaskets.com/images/60211wicker4lg.jpg 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Tips Àr ju att hÀnga gitarren pÄ vÀggen.. bÄde snyggt utsmyckande samt behÀndigt dÄ den inte finns pÄ golvet sÄ man snubblar pÄ den eller nÄt..

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Tips Àr ju att hÀnga gitarren pÄ vÀggen.. bÄde snyggt utsmyckande samt behÀndigt dÄ den inte finns pÄ golvet sÄ man snubblar pÄ den eller nÄt..

Det Àr farligt, bÄde för hals och för att det kan ligga fukt efter vÀggen.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Satan vad jobbigt midget!

SjÀlv rÄkade jag slÄ sönder min Saz hÀrom Äret, och fick den dÀr jobbiga pÄminnelsekÀnslan nu.

Saxofon ellor? Dom e ju lite mer pricy Ă€n min sketna gitarr dock.. Sörjer lite för den med dĂ„ 😛

Nej en Saz (uttalas [tsass]), en akustisk turkisk gitarr... med 18bandsoktaver och pÀronkropp ...

Jag slÀpade hem den vid en tÄgluff för en mÄnga herrans Är sen. Sen lyckades jag hÀromÄret av misstag haka av den av vÀggkroken nÀr jag liksom reste mig under den vid dammsugning. Definitivt inte komiskt.

DÀremot har jag faktiskt aldrig lyckats helkrascha en elgitarr, Àven om jag skickat dom bÄde i golvet och vÀggar vid uppspelta liveframtrÀdanden. Min gamla Tokaistrata har en spricka i kroppen, dÀr kroppen möter halsen, men annars har jag kanske haft tur.

Det Àr ju sÄ, att mÄnga prylar Àr "bara prylar", medans nÄgra fÄ Àr man rÀtt fÀst vid. Tragiskt nÀr en sÄn pajjar.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag köpte en akustisk gitarr pÄ en kÀnd musik affÀr för ca 4 mÄnader sen. Jag var glad över att Àntligen ha en gura som lÄter nÄgorlunda bra, visserligen var det en budget gitarr men den lÀt okej för det lÄga priset.

Kom hem, lirade lite stĂ€llde i frĂ„n mig guran en stund. Satt och surfade, fick för mig att göra lite kaffe sĂ„ jag backade ut med kontorsstolen, jag lyckades pricka gitarren som stod bakom med stolsbenet (svĂ„rt att förklara). Det blev fetaste hĂ„let i sidan pĂ„ gitarren. 🙁 ARGHHHHHH.. NEEEEEJJJJJ ********* skit *** !! ** var min reaktion.

Tog upp den, vagga den som ett barn.... testade den lite upptĂ€kte att ljudet blivit Ă€nnu bĂ€ttre?? 🙂

//Anders

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Tips Àr ju att hÀnga gitarren pÄ vÀggen.. bÄde snyggt utsmyckande samt behÀndigt dÄ den inte finns pÄ golvet sÄ man snubblar pÄ den eller nÄt..

Det Àr farligt, bÄde för hals och för att det kan ligga fukt efter vÀggen.

nej, nej.

ska inte hÀnga "mot" vÀggen.

skaffa ett herculesstÀll med arm, ca 30 cm, och skruva upp.

inga skavsÄr pÄ gitarrrygg och omöjligt att snubbla över...

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

BĂ€st Ă€r att köpa en billig skitgitarr. DĂ„ slipper man slĂ€nga ut pengar pĂ„ ett stĂ€ll. RĂ„kar man slĂ„ sönder den blir man bara glad att man Ă€ntligen fĂ„r byta ut skiten. Det Ă€r en garanterad "vinn-vinn"-situation 😠

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Tips Àr ju att hÀnga gitarren pÄ vÀggen.. bÄde snyggt utsmyckande samt behÀndigt dÄ den inte finns pÄ golvet sÄ man snubblar pÄ den eller nÄt..

Det Àr farligt, bÄde för hals och för att det kan ligga fukt efter vÀggen.

nej, nej.

ska inte hÀnga "mot" vÀggen.

skaffa ett herculesstÀll med arm, ca 30 cm, och skruva upp.

inga skavsÄr pÄ gitarrrygg och omöjligt att snubbla över...

Tips som jag fÄtt Àr att, om bara gitarren Àr vÀlbalanserad, sÄ Àr det visst bra att hÀnga den pÄ vÀggen. Gitarren skall inte ha kontakt med vÀggen, den skall endast hÀnga i en sÄn dÀringa gitarrklyka. Det dÀr med kondens och stora temperaturvÀxlingar gÀller yttervÀggar, dÀr skall man absolut inte hÀnga gitarren. Inte heller pÄ innervÀggar som utsÀtts för direkt solljus (temperaturvÀxlingar). Ja, det finns stÀll (se ovan) dÀr gitarren hÀnger fritt (bra) men det finns en fördel med vÀggen. Dels smyckar gitarren vÀggen, dels kan man hÀnga upp gitarren sÄ att man inte rÄkar komma Ät den vid stÀdning (lÀser Du detta, Valphanen?) och obehöriga (fruar, barn, husdjur, fyllegÀster) kommer inte Ät gitarren sÄ lÀtt.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annars Àr vÀl en hardcase det bÀsta. Eller? (Att lÀgga gitarren i, menar jag...)

LĂ€gg dig sjĂ€lv i harcaset o be ngn. annan lĂ„sa o sen Ă€r alla problem med gitarrer som du rĂ„kar ha sönder ur vĂ€rden 🙂 . Eller en likkista?? 😉

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Min variax 500 Äkte i backen första veckan och det blev glapp i den (skaffa inte katt)... DÄ sprang jag ner till nÀrmaste musikaffÀr och införskaffade mig ett gitarrstÀll illa kvickt... ibland gör det ont att gÄ den lÄnga vÀgen.

Det borde gÄ och fixa elguror. Jag har sett bra resultat pÄ ack-guror som Àr lagade efter att dom har gÄtt av. En elgitarr borde ju inte vara lika kÀnslig som en ack-gura gÀllande akustik defekter.. Eller? jag vet inte riktigt faktiskt...

Å andra sidan vet jag ju inte vad det kostar. Man kanske inet tjĂ€nar nĂ„t pĂ„ det. Men gĂ„ med gitarren till Jam akustisk, eller nĂ„t liknande hak och frĂ„ga i alla fall...

Han som lagar guror dÀr verkar i alla fall vara en schysst snubbe.

Redigerat av pennudd
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...