Jump to content
Annons

Perrra - No Ending ( Short Mix )


trancer

Recommended Posts

Senaste seriösa verket jag jobbat med nu ett tag.

LÅTNAMN: No Ending

ARTIST/GRUPP: Marcus Persson (Perrra)

GENRE: Melodic Trance

LÅTLÄNGD: 4.03

KOMPOSITÖR: Marcus Persson (Perrra)

PRODUCENT: Marcus Persson (Perrra)

EV. MEDVERKANDE: Min Kära Studio

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3 - 192kbps

STORLEK: 5.70 mb

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK: Perrra - No Ending

Gimme some feedback! 😆

/Perrra

Redigerat av trancer
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
snygg ljudbild! , hur fick du till det? använda du hårdvara reverb eller mjukvara reverb? skönt beat 🙂

Beror på vilket du menar? 😕

Det är en compressor/limiter/reverb kombination har jag för mig 😛

Om du tänkte på själva 'trance leaden' .

Och alla de 3 nämnda är mjukvara japp.

tack för feedback!

/Perrra

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnar nu.

Explosivt intro.

Hmm.. liten ide testa att köra ett parti vid 00:29 med endast basen introducerad och också sänk den med en oktav. Sedan när den kört i runt 20 sekunder, introducera din pad (eller, testa att köra den, fast fada in den istället).

Gött break, fina pads, skön melodi här! Vid 2:06, testa samma metod här, dvs fada in dina extra introducerade instrument istället, blir mer uplifting då tror jag 😕

Skulle också rekommendera att kika på någon breakbeat till din percussion så att det händer lite mer med det, eller annars kan man ju leka lite med hihat variationer o sånt.

Iaf, skön låt! Bra jobbat

Link to comment
Dela på andra sajter

Det enda jag reagerar på är det lite stela pianot (eller vad det är) mellan tex 02:03 och 02:30. Det känns lite för taktfast. Eller taktfast ska det ju vara, men du kanske förstår vad jag menar. Som om en metronom spelar piano. 😕

Annars är det snyggt! Kommer att lyssna mer på denna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnar nu.

Explosivt intro.

Hmm.. liten ide testa att köra ett parti vid 00:29 med endast basen introducerad och också sänk den med en oktav. Sedan när den kört i runt 20 sekunder, introducera din pad (eller, testa att köra den, fast fada in den istället).

Gött break, fina pads, skön melodi här! Vid 2:06, testa samma metod här, dvs fada in dina extra introducerade instrument istället, blir mer uplifting då tror jag 🙂

Skulle också rekommendera att kika på någon breakbeat till din percussion så att det händer lite mer med det, eller annars kan man ju leka lite med hihat variationer o sånt.

Iaf, skön låt! Bra jobbat

Tjenare.

Tack så hemskt mkt ..

Jag glömde lägga in edit att detta var första mixen jag har på låten också, så förändringar kan komma ske, och det är kanon att ni berättar!

Ska testa det där med 20 sekunder att fada in basen, och kanske tom lägga på ett lägre layer till så det blir mer driv i basen.

Ska även testa göra den mer uplifting 😛

Danke Schön

/Perrra

Redigerat av trancer
Link to comment
Dela på andra sajter

Det enda jag reagerar på är det lite stela pianot (eller vad det är) mellan tex 02:03 och 02:30.

Annars är det snyggt! Kommer att lyssna mer på denna.

Tjenare hahaha..

Jag misstänkte att nån skulle ta upp det 😛

just DEN delen fick jag inspiration från en "William Orbit" låt..

Han hade gjort liknande

Jag ska prova att lägga nåt annat där, eller ta bort den helt .

tack för kritik!

/Perrra

Redigerat av trancer
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så hemskt mycket alla för kritiken och ert tycke!

Glädjer mig sjukt mycket att folk kan uppskatta även mina seriösa låtar lite!

Med tanke på att folk hellre lyssnar på mina oseriösa låtar än just en som den här.

Är lite trist, men men .. jag kämpar på 😛

/Perrra

Link to comment
Dela på andra sajter

Schysst låt, men det finns vissa saker jag stör mej på.

1) Basen ligger ett oktav för högt, så mixen har ingen tyngd.

2) Tambourinen stör mej bara. Fast det finns säkert tambourinfetischister här i världen!

3) Skulle nog behövas en masterkompressor som skapar lite gung, som det är nu så ligger min sväng-del av hjärnan & sover helt och hållet 😛

Den har klar potential!

Edit: I brist på annat att göra denna regniga dag kom jag på att jag ju kunde visa vad jag menade. Drog i några spakar lite snabbt och fick fram det här! Mer energi, eller vad tycker du?

Redigerat av nurfen
Link to comment
Dela på andra sajter

3) Skulle nog behövas en masterkompressor som skapar lite gung, som det är nu så ligger min sväng-del av hjärnan & sover helt och hållet 😛

Den har klar potential!

Edit: I brist på annat att göra denna regniga dag kom jag på att jag ju kunde visa vad jag menade. Drog i några spakar lite snabbt och fick fram det här! Mer energi, eller vad tycker du?

Va använder du för program till att komprimera det ? eller va det nåt standard?

Låten fick lite mer fylligt gung ja

/Perrra

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att det är ett skönt stycke. Tyvärr har inte min hjärna kommit igång riktigt än så jag har inte så mycket konstruktivt att komma med. Men kör hårt!

Det instrmentala stycket utan trummor och bas lyfter verkligen låten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det instrmentala stycket utan trummor och bas lyfter verkligen låten.

Tack så hemskt mycket!

Jag jobbar just nu med en ny mix...

Alltså jag kör master compressor på hela låten, ska se hur resultatet blir .

Meckar lite i Wavelab nu . (som jag verkligen knappast aldrig annars använder), så jag är urusel på själva programmet, men jag ska se vad det blir.

Återkommer med ny länk!

/Perrra

Link to comment
Dela på andra sajter

Schysst låt, men det finns vissa saker jag stör mej på.

1) Basen ligger ett oktav för högt, så mixen har ingen tyngd.

Den har klar potential!

Du vill alltså ha ÄNNU lägre basgång? ska jag ta bort den översta oktaven tro, och sänka den istället tro ..

Jag får prova lite om detta.. jag återkommer med ny länk 🥰

/Perrra

Link to comment
Dela på andra sajter

Jävligt nice låt måste jag säga 🥰

Jag håller med om att basen ska ner några steg, men det är ju bara en personlig smak 🥰

satt och lyssna på dina andra låtar på sidan.

Coola saker du har där 🙂

Keep it up!

Link to comment
Dela på andra sajter

halo!

Bra låt du har där. går alldeles utmärkt att lyssna på 🥰...

Det enda jag stör mig på är att trummorna är väldigt tunna och det händer inte så mkt i dem. Lägg på nån/gra HH till så blire nog mer ös också. alternativt mer percs. Och tamburinen gillar inte jag heller 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Jadu Perrra som liten grabb växte man upp med dina mirkk-låtar så det var en trevlig överasskning att se dig här.

Tycker låten verkar helt okej, harmoniskt och så, men kicken är alldeles för tunn, jag trodde först det skulle vara så introt och sedan skulle du fläska på med en tyngre kick, men näpp.

Annars tycker jag den låter helt ok, men mer PUNCH! oompf oompf oompf 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt!!! Jäkligt snyggt!

Gillar den där moll-känslan runt efter 2:40...

Runt 3:23-3:25 låter det lite "tomt" plötsligt när paden försvunnit tycker jag, men det är kanske medvetet...

Jag tycker också "pianot" låter lite stelt men det beror kanske mer på själva pianosoundet än hur det är programmerat. Det är ingen sweep på det eller? Det är kanske medvetet också...

Bra intro och outro för mixning!! Mycket värdefullt!

Hänger bra ihop allting.

Kul!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt!!! Jäkligt snyggt!

Gillar den där moll-känslan runt efter 2:40...

Runt 3:23-3:25 låter det lite "tomt" plötsligt när paden försvunnit tycker jag, men det är kanske medvetet...

Jag tycker också "pianot" låter lite stelt men det beror kanske mer på själva pianosoundet än hur det är programmerat. Det är ingen sweep på det eller? Det är kanske medvetet också...

Bra intro och outro för mixning!! Mycket värdefullt!

Hänger bra ihop allting.

Kul!!!

1) Tack så mkt som fan 😉 uppskattar sjukt mkt som sagt att ni tycker om min seriösa musik!

Och outrot är jäkligt snabbt, men det beror på att det är en shortmix .

Kommer en längre version som är på G inom kort.. som egentligen är orginal mixen.

Allt är medvetet, men pianosoundet är nog frågan om jag inte ska ta bort/ändra på .. för det har många snackat om 😄

(kommer en ny mix med ändringar efter allas förslag inom kort)

Tack tack igen!

/Perrra

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...