Mattias M (oregistrerad) Postat 6 april 2004 Dela Postat 6 april 2004 Hejsan alla kunniga! Har ett problem med min ADK A 51 som jag kopplat till ett enkelt och billigt fyrakanals mixerbord - Behringer mx602. Allt låter fint och bra 🙂 tills det gått någon kvart (eller någon timme) då det plötsligt blir ett sprakande, frasande och brusande ljud 🙁 Det är inget högt ljud men ändå tillräckligt för att all inspiration ska sina. Har provat ett par olika sladdar men det ger ingen skillnad. Kan det handla om att mixern inte orkar dra micken. (Har självfallet 48v fantommatning igång) Kan det handla om något jordningsfel el. dylikt? Jag förväntar mig inte att någon ska kunna lösa problemet men om någon haft liknande problem med liknande utrustning så vore jag hemskt tacksam för svar 🙂 Tack på förhand!!! /Mattias M Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
trombonisten Postat 6 april 2004 Dela Postat 6 april 2004 Hej Mattias, det kan nog vara en hel del olika saker. Så det blir till att leta. Du är på rätt väg med att prova med andra kablar. Kolla med en annan förförstärkare om du har möjlighet, det kan vara den som utlöser problemet, kanske utan att vara orsak till det. Fantommatning brukar nog inte vara problemet, den är mera av sorten antingen räcker den till eller också gör den inte det. En tanke kan vara att kondensatormickar i allmänhet kan vara rätt känsliga för fukt. Sjunger du rakt in i miken utan puff-skydd så kan det komma saliv på den och det ställer till det. Är miken redan full med skräp kan det också spela roll. Men detta är bara en av många möjligheter. Tyvärr inte alldeles lätt att felsöka på distans. G. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DonRickardo Postat 7 april 2004 Dela Postat 7 april 2004 Inte för att krossa din plånbok, men problemet är, förmodligen, ADK A51. 😉 Jag vet fler som har haft samma problem och det har inte gått att åtgärda. Brukar dyka upp efter man har haft miken ett tag. Det kan ju vara något annat som strular, man kan ju aldrig veta säkert. Lycka till med att hitta problemet. /Don Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.