Jump to content
Annons

Min tur


Dreamland Project (oregistrerad)

Recommended Posts

Dreamland Project (oregistrerad)

Tja, som den "tidiga" medlemmen jag var så kanske det trots allt är dags för en presentation. Anledningen till att jag dröjt med detta är att jag velat ligga lite lågt och känna av stämmningen här på forumet. Så här efter många månader har jag funnit att den, stämmningen alltså, är väldigt trevlig och detta faktum har inspirerat mig till mitt beslut att presentera mig.

Here we go.

Jag har spelat musik i olika former under hela mitt 34 åriga liv. Klaviatur är huvudinstrumentet, men jag försöker klinka fram några ackord på gitarr samt önskar att jag kunde spela trummor.

Instrumentet jag skapar min musik på idag är en Korg i5S från mitten av 90-talet. Den duger gott till mina små försök att komponera musik.

All mitt musikskapande har jag samlat under namnet "Dreamland Project". Jag tillhör ingen schanger, genre eller annat fack. Min musik skapar jag efter mina känslor. Det kan bli allt från folkmusik till metal. Detta faktum speglar sig också i min musiksmak som är väldigt bred. Jag gillar nog musik från alla såkallade fack.

Det är intressant att experimentera med musik. Varför försöka hamna i ett fack? Varför måste musik låta på ett visst sätt för att bli "accepterat" ? Dessa och många andra tankar formar min musik och präglar Dreamland Project´s anda. Låt musiken flöda och sätt inga gränser för kreativiteten! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...