Dr Arthur Krause Postat 18 augusti 2005 Postat 18 augusti 2005 (redigerat) TĂ€nkte höra mig för om denna bĂ€rbara lilla dator kan vara lĂ€mplig till musikinspelning? Vad hade jag dĂ„ tĂ€nkt och ha denna lilla lĂ„da till? Jo, att kunna spela in ett stereospĂ„r Ă„t gĂ„ngen i inspelningslokalen och samtidigt kunna spela upp cirka 4 stereospĂ„r...och eventuellt nĂ„gon lĂ€tt typ 10Mb samplingsbaserad plugg utan att det hackar...gĂ€rna rakt in pĂ„ en USB-hĂ„rdisk som jag sedan kopplar ur laptopen och kopplar in i mit stationĂ€ra monster till SUPERDATOR sĂ„ att jag kan sitta i fetingfotöljen och mixa ihop grejorna. Att jag just Ă€r intresserad av denna produkt Ă€r att jag har möjlighet att komma över den för praktiskt taget inga pengar alls...i alla fall slipper jag se dem för de dras direkt pĂ„ lönen och dĂ„ svider det inte sĂ„ mycket...det drunknar Ă€ndĂ„ i fackföreningsavgifter och liknande. đ âą BildskĂ€rm: 15.4â TFT Bredbildspanel WXGA 1280 x 800 âą Moderkort / Chipset: ATIÂź RS480 + ATI SB400 âą Processor: AMD Mobile Sempronâą 3300+ (1.8GHz, 1600MHz FSB, 128KB L2, Albany/Georgetown, 62W, 754mPGA-sockel) âą Internminne: 1024 MB PC2700 (2x512MB, DDR SDRAM, 333MHz SO-DIMM) âą HĂ„rddisk: 60 GB IDE (4200rpm, 2MB cache) âą Grafik: 0MB/128MB* - ATIÂź MOBILITY RADEONâą Xpress 200 (* 0MB grafikkortsminne + upp till 128MB minne som lĂ„nas frĂ„n systemminnet vilket ger maximalt totalt 128MB grafikminne) âą Ljud: ALC655, compliant with ACâ97 V2.3, 16-bit stereo full-duplex CODEC âą NĂ€tverkstöd: TrĂ„dlöst integ. WLAN 802.11b/g + 10/100 Mbp/s integ pĂ„ moderkort âą Modem: 56Kb, V.92 âą Optisk enhet: 8x Multi-format DVD-BRĂNNARE DL (Double Layer) - LĂ€shastighet: CD-ROM 24x, DVD-ROM 8x - Skrivhastighet: CD-R 24x, CD-RW 10x, DVD+R 8x, DVD-R 8x, DVD+RW 4x, DVD-RW 4x, DVD+R-DL(Double Layer 8.5 GB) 2,4x) âą Diskettenhet: Nej âą MinneskortlĂ€sare: 4-i-1 stödjer nedan format 1. Multi Media Card 2. Secure Digital Card 3. Sony Memory Stick 4. Sony Memory Stick Pro âą Högtalare: Integrerade Stereo âą Anslutningsportar: 1 st IEEE 1394, 4 st USB 2.0, 1 st S-Video ansluts till TV - Projektor eller Video, 1 st VGA för extern monitor, 1 st RJ-11 Modem, 1 st RJ-45 LAN, 4-i-1 minneskortlĂ€sare, 1 st typ I/II PC Card slot (32 bit CardBus support), 1 st mikrofon in delad med line âą Format: BxDxH i cm / Vikt i kg 35.9 x 27.3 x 3.9 cm / 3.2 kg âą Strömadapter: 110-264 V AC, 47-63Hz, output: 65W/90W med 20V DC âą VĂ€ska: Ja Redigerat 19 augusti 2005 av Dr Arthur Krause
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 19 augusti 2005 Postat 19 augusti 2005 Klart det kommer funka, kompis. Det tror jag verkligen.
Linus Postat 19 augusti 2005 Postat 19 augusti 2005 JodĂ„! Datorn ser jĂ€ttebra ut. đ HĂ„rddisken Ă€r nog lite slö för högupplöst hĂ„rddiskinspelning... ...gĂ€rna rakt in pĂ„ en USB-hĂ„rdisk ...men det verkar du ju lösa med din externa hĂ„rddisk! SĂ„ kör pĂ„! đ
JJRockford Postat 19 augusti 2005 Postat 19 augusti 2005 Den funkar sĂ€kert alldeles utmĂ€rkt till det du ska ha den till och mer dĂ€rtill. Det enda jag kan tillĂ€gga till de tvĂ„ övriga Ă€r att eftersom du har DVD-brĂ€nnare sĂ„ borde du lĂ€tt slippa en extra USB-hĂ„rddisk. Skaffa en DVD-RW-skiva, mycket billigare! đ Fast du kan ju ha andra skĂ€l ocksĂ„ eklart...
godhead Postat 19 augusti 2005 Postat 19 augusti 2005 en bra idé kanske Àven vore att skaffa ett bra externt ljudkort till datorn.
Dr Arthur Krause Postat 20 augusti 2005 TrĂ„dstartare Postat 20 augusti 2005 en bra idĂ© kanske Ă€ven vore att skaffa ett bra externt ljudkort till datorn. đ Jo, tanken har slagit mig...klarar mig inte med bara 16bitar...för mig gĂ€ller 24 bitar...det blir nog nĂ„got trevlig M-audio kort .
Dr Arthur Krause Postat 20 augusti 2005 TrĂ„dstartare Postat 20 augusti 2005 Den funkar sĂ€kert alldeles utmĂ€rkt till det du ska ha den till och mer dĂ€rtill. Det enda jag kan tillĂ€gga till de tvĂ„ övriga Ă€r att eftersom du har DVD-brĂ€nnare sĂ„ borde du lĂ€tt slippa en extra USB-hĂ„rddisk. Skaffa en DVD-RW-skiva, mycket billigare! đ Fast du kan ju ha andra skĂ€l ocksĂ„ eklart... Det gĂ„r vĂ€l inte att spela in ljudfiler direkt vid inspelning pĂ„ en DVD-rw skiva? Man mĂ„ste vĂ€l brĂ€nna in dem?
Linus Postat 20 augusti 2005 Postat 20 augusti 2005 Nej, DVD±R har du för backup av dina sessioner. HÄrddisk och ljudkort Àr bra att ha.
pXp Postat 20 augusti 2005 Postat 20 augusti 2005 Lite lite L2 cache! Jag har 2MB pÄ min propp och jag upplever den brutalt mycket snabbare pÄ tunga berÀkningar Àn min förra pÄ 512kb L2 (med ungefÀr samma GHz). Kolla ocksÄ uppgraderingsmöjligheterna pÄ RAM-minnet ifall du behöver mer (det gör man vÀl alltid?), sÄg att det satt 2x512MB i nu, sÄ förmodligen har du ingen ledig plats kvar. //peAk
JJRockford Postat 22 augusti 2005 Postat 22 augusti 2005 Den funkar sĂ€kert alldeles utmĂ€rkt till det du ska ha den till och mer dĂ€rtill. Det enda jag kan tillĂ€gga till de tvĂ„ övriga Ă€r att eftersom du har DVD-brĂ€nnare sĂ„ borde du lĂ€tt slippa en extra USB-hĂ„rddisk. Skaffa en DVD-RW-skiva, mycket billigare! đ Fast du kan ju ha andra skĂ€l ocksĂ„ eklart... Det gĂ„r vĂ€l inte att spela in ljudfiler direkt vid inspelning pĂ„ en DVD-rw skiva? Man mĂ„ste vĂ€l brĂ€nna in dem? Det Ă€r helt riktigt, men hĂ„rddisken som redan sitter i datorn borde duga gott till det du skriver att du ska anvĂ€nda den till, det verkar ju inte bli nĂ„gon jĂ€ttebelastning för datorn?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.