Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Är det någon här som har testat att bara spela in en linad signal bas som sitter bra för att sedan när den är inspelad och klar spela upp den genom en basstärakre som man mickar upp.

Kan det funka och framförallt: kan det bli bra?

Annons
maxmaxmax (oregistrerad)
Postat

Det går säkert jättebra. Men så stor skillnad tror jag inte det blir. Fler turer genom AD/DA, dubbel fördröjning, längre signalsträcka, mer brus. Om man jämför med att spela direkt i stärkaren och att du har den möjligheten som val?

Men visst, spela in en ren gitarr och skicka till addic59 och be han köra den genom sin mosfeta marshallstärkare och tillbaka. På så vis finns det ju kvalitéer. 😱

Det du beskriver sysslar jag annars med rätt ofta på så sätt att jag skickar ut ljud och låter dem passera genom reverbet på en orgel eller genom en filterenhet.

Postat

ok.trevligt 😱 ´.anledningen till att jagfrågar är att jag bara får en kanal över till basen när trummisen spelar trummor. och jag gilla ratt ha både en lajnad och en stärkarbas i mixen. ska testa detta imorgon. Tack

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.