Grebdnull Postat 12 augusti 2005 Postat 12 augusti 2005 Jag har sökt i forumet efter liknande trĂ„dar men inte hittat sĂ„ jag hoppas att jag inte skapar en onödig trĂ„d, förlĂ„t i sĂ„ fall đ Jag har funderat ett tag pĂ„ att införskaffa ett (till att börja med) M-Audio Delta 1010 men vill gĂ€rna höra mig för först om nĂ„gon av er haft problem eller negativa erfarenheter. Anledningarna till att vĂ€lja ett Delta 1010 Ă€r mĂ„nga. Breakoutbox, flera PCI host kort, 24/96 etc. Min plan Ă€r att om jag blir nöjd köpa till ett eller tvĂ„ Delta 1010 för att ha tillgĂ„ng till 16 resp. 24 kanaler in/out. Men innan jag köper kort #1 undrar jag om nĂ„gon av er haft möjligheten att testa flera PCI hosts och om ni uppfattat nĂ„gra problem (prestanda, synkning, programvara osv.). Jag kommer att, initialt, anvĂ€nda mig av Delta 1010 tillsammans med Sonar 3 PE pĂ„ en XP Sp2 (AMD 1800 MHz m. 1 gig RAM). Klarar maskinen av 8 eller 16 samtidiga spĂ„r i 24/96 med standard 7200-diskar? Inga kompartibilitetsproblem med ASIO- resp. MME-drivers? Etc. etc. All input, Ă€ven pĂ„ frĂ„gor som jag inte stĂ€llt, Ă€r varmt vĂ€lkommen! đ
Ken KÀngström Postat 12 augusti 2005 Postat 12 augusti 2005 Har ett delta 1010 och Àr riktigt jÀvla nöjd. Har inte strulat en enda gÄng. Kalasfint kort. =)
Grebdnull Postat 15 augusti 2005 TrĂ„dstartare Postat 15 augusti 2005 addic59 sa: Har ett delta 1010 och Ă€r riktigt jĂ€vla nöjd. Har inte strulat en enda gĂ„ng.Kalasfint kort. =) Tack för svaret! Det verkar inte vara nĂ„gra som har haft nĂ„gra större negativa erfarenheter av Delta 1010 sĂ„ det fĂ„r bli ett sĂ„nt kort đ
x-pander Postat 15 augusti 2005 Postat 15 augusti 2005 Vi har 4st delta 1010 i studiodatorn. Funkar hur bra som helst.
Grebdnull Postat 15 augusti 2005 TrĂ„dstartare Postat 15 augusti 2005 x-pander sa: Vi har 4st delta 1010 i studiodatorn. Funkar hur bra som helst. Kanon! Nu Ă€r jag 100% sĂ€ker pĂ„ att det blir ett Delta 1010 för min del. Tack! đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.