Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har sökt i forumet efter liknande trĂ„dar men inte hittat sĂ„ jag hoppas att jag inte skapar en onödig trĂ„d, förlĂ„t i sĂ„ fall 😑

Jag har funderat ett tag pÄ att införskaffa ett (till att börja med) M-Audio Delta 1010 men vill gÀrna höra mig för först om nÄgon av er haft problem eller negativa erfarenheter.

Anledningarna till att vÀlja ett Delta 1010 Àr mÄnga. Breakoutbox, flera PCI host kort, 24/96 etc.

Min plan Àr att om jag blir nöjd köpa till ett eller tvÄ Delta 1010 för att ha tillgÄng till 16 resp. 24 kanaler in/out. Men innan jag köper kort #1 undrar jag om nÄgon av er haft möjligheten att testa flera PCI hosts och om ni uppfattat nÄgra problem (prestanda, synkning, programvara osv.). Jag kommer att, initialt, anvÀnda mig av Delta 1010 tillsammans med Sonar 3 PE pÄ en XP Sp2 (AMD 1800 MHz m. 1 gig RAM). Klarar maskinen av 8 eller 16 samtidiga spÄr i 24/96 med standard 7200-diskar? Inga kompartibilitetsproblem med ASIO- resp. MME-drivers? Etc. etc.

All input, Ă€ven pĂ„ frĂ„gor som jag inte stĂ€llt, Ă€r varmt vĂ€lkommen! 😉

Annons
Postat
  addic59 sa:
Har ett delta 1010 och Àr riktigt jÀvla nöjd. Har inte strulat en enda gÄng.

Kalasfint kort. =)

Tack för svaret! Det verkar inte vara nĂ„gra som har haft nĂ„gra större negativa erfarenheter av Delta 1010 sĂ„ det fĂ„r bli ett sĂ„nt kort 😉

Postat
  x-pander sa:
Vi har 4st delta 1010 i studiodatorn. Funkar hur bra som helst.

Kanon! Nu Ă€r jag 100% sĂ€ker pĂ„ att det blir ett Delta 1010 för min del. Tack! 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Senaste foruminlĂ€ggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Inga registrerade medlemmar Ă€r inloggade just nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.