Morta Postat 11 augusti 2005 Postat 11 augusti 2005 Hej, alla glada! Nu är det så att jag har fått nys på dessa trevliga instrument, är spceiellt sugen på en Shecter C1 classic, vinröd. 😄 Underbart snygg, specsen är jättebra, asgoa reviews, mm... för att inte tala om priset! i staterna verkar den ligga på 699$ (småpengar för instrumentet tycker jag). Problemet är dock, var fanken köper jag den i sverige? Eller kan man kanske beställa den från tyskland? Thomann har de inte iaf... 😄
micke_e (oregistrerad) Postat 15 augusti 2005 Postat 15 augusti 2005 Finns nog hos de flesta musikaffärer. Prova Jam eller Musikbörsen t ex. Jag köpte en Schecter 7:a av börsen förr iallafall.
ztevie Postat 16 augusti 2005 Postat 16 augusti 2005 (redigerat) Jag har själv länge trånat efter en Schecter. Tyvärr är de alldeles för dyra i Sverige. Men jag hade ett ruskigt flyt, och hittade en Schecter C1+(vinröd) på en pantbank i Stockholm. Den var som sprillans ny! Inte en repa, banden var också som nya.... Efter lite intoneringar och justeringar är den kanon att lira på. Priset då? Ja, 4000:- fick jag betala, helt OK tycker jag. Det är faktiskt kvalite på Schecter. Köp inte från Börsen, de ska ha fantasisummor... Musikcentralen i Växjö säljer dem lite billigare än börsen iaf. Jag ska forska lite om var du kan köpa en Classic, jag vet att när jag letade så hittade jag ställen i både England och Tyskland som hade dem hemma. Återkommer! Redigerat 16 augusti 2005 av ztevie
ztevie Postat 16 augusti 2005 Postat 16 augusti 2005 OK, lite priser jag hittat för en Schecter Classic: Musikcentralen i Växjö: 10495:- PPC Music i Tyskland: 799 € = 7430:- Soundcontrol i England: 499 £ = 6795:- Jag vet att det är OK att beställa från PPC Music, men Soundcontrol är jag inte lika säker på. Man måste registrera sig där för att beställa och det är stört omöjligt om man inte har en engelsk postadress. När jag ringde dit så sa de dock att det går bra (via mail och telefon kanske) Tycker nog att du hellre borde beställa från EU-land än USA. Dels blir fraktsträckan mycket kortare, dels tjänar du inget jämfört med ovanstående efter frakt, moms och tullavgifter lagts på. Annars är det Mega Music i Danmmarfk som är officiell inhandlare av Schecter-guror i hela norden. HÄR hittar du en diger lista på alla handlare i Norden som kan ta hem en Schecter åt dig.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.