Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Alla större märken har numera FM-lurar med 100m räckvidd- de flesta går på 1200-2000 ballonger.

Jag vill ha ett par som jag kan ha på mig när jag går och testar mickar i studion och på scenen, dricker kaffe på altanen under tråkiga inspelningar samt lallar planlöst runt med i största allmänhet. Det viktiga är att de låter kanonbra, har lång batteritid och är sköna. Skall ej användas för mixning, men ett något så när realistiskt ljud är ju att föredra.

(skall sätta sprätt på en hel del pengar inom kort..känns som jag frågar om prylar i varenda tråd)

Annons
Postat

Jag tror att de flesta trådlösa lurar är av öppen typ - och därför mindre lämpliga att ha för att testa micar etc. Du vet - cirkelpromenad och sådant "kul"... 😉

Är det någon som känner till ett par bra, slutna trådlösa, så hojta gärna till... 🙂

Postat

hmm, så långt tänkte jag inte- ... jag får skita i micktestningen och bara ha dem på kafferaster.... eller hmmm.. bygga egna dämpkåpor.

Man kanske skall designa ett par fm-hörlurar för studiobruk och bli rik på patentet.

Jag bara älskar trådlösa prylar...

men finns det inte fm-sändare +mottagare som man kan plugga in i sina vanliga lurar - skall googla lite till.

Postat

Efter enträget letande inser jag att det FINNS inga slutna fm-lurar tillgängliga för allmänheten.

Jag blir antagligen tvungen att skriva till Tonight Show och fråga var de köper sina trådlösa headsets- och sedan svära över priset-

eller nöja mig med sennheisers billigaste öppna fm-lurar för 35$ bara för att dämpa begäret lite.

• 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.