Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Nu ska min gapiga p4a ut i serverrummet!!! Jag börjar bli riktigt irriterad på det konstanta bruset den alstrar.

Hittade ps/2-förlängning för tangentbord och mus. Billigt och bra. Någon som har erfarenheter om det funkar som det ska? Borde ju bli en viss signalförlust och jag vill fortsätta spela Quake3 utan krångel... VGA-förlängning har jag kört innan utan bekymmer.

Annons
Postat

Det brukar nog gå att förlänga tangentbordskabeln upp emot 10m eller något. När det gäller skärmen, så gäller det att köra med dubbelskärmad kabel av god kvalitet om man ska slippa skuggbilder och elände - men sedan beror det på grafikkortet också, om det skickar tillräckligt stark signal...

Postat

Gött o höra. Jag kommer förmodligen bli en mycket trevligare och gladare människa när det är en vägg mellan mig och fläktarna.

• 4 veckor senare...
Postat

Så har man äntligen fått tummen ur och förlängt skärmar, mus och tgtbord.

vilken känsla! När man är invand vid sus och brum så blir det helt märkligt när det plötsligt är knäpptyst och skärmarna står på ändå.. Billigt kom jag undan också. mus, tgtbord och 2xskärm för under 300:-. Värt varenda krona!

Postat

Clas Ohlsons. Världens bästa affär. Handlade datorkablar, telefonkabel, audiokablar (helt ok kvalité) och en såg för 500:- sammanlagt drygt.

Postat

Det bör inte vara några problem. Jag har själv gjort det ett tag utan några problem..

Postat

Jag har funderat allvarligt på samma sak, även fast jag inte riktigt vågat dra långa skärmkablar framför allt. Om jag skulle dra nya kablar skulle de behöva vara åtminstone en 5-6 meter för att nå in i garderoben. Testat classes skärmkablar förut och blivit jättebesviken, men de kanske är bättre numera?

Hur långt drog du kablarna?

Postat
Jag har funderat allvarligt på samma sak, även fast jag inte riktigt vågat dra långa skärmkablar framför allt. Om jag skulle dra nya kablar skulle de behöva vara åtminstone en 5-6 meter för att nå in i garderoben. Testat classes skärmkablar förut och blivit jättebesviken, men de kanske är bättre numera?

Hur långt drog du kablarna?

3 meter är dom. Räcker lugnt här hemma.

I studion jag brukade jobba i köpte vi upp oss på usb-hub och dyyyra skärmkablar a 10 meter när vi skaffade G4 (dom låter ju en del) så vi fick ut den ur kontrollrummet. Detta var ganska längesen (ungefär samtidigt som Apple släppte dom där 2x1.1ghz) och tror det kostade drygt 1500:- allt som allt. Idag är ju allt sånt sjukt mycket billigare.

Märker ingen skillnad på bilden här och tangentbord och mus funkar precis som det ska.

Postat

jag trodde du köpt typ 15m kabel 😄

Jag hade en fem-metare innan och det funkade hur bra som helst. Man märker hur mycket CRT-skärmen surrar... Nu har jag lagt en luftmadrass över datorn och den låter inte särskilt mycket alls så det så.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.