Jump to content
Annons

G R U P P K Ö P ! ! !


Claes Holmerup

Recommended Posts

Jag pysslar normalt inte med Mac, eftersom jag personligen inte har tillrĂ€cklig kĂ€nnedom om dem - men nu har ett gĂ€ng av Metric Halo's berömda Channelstrip trillat av frĂ„n en lastbil, sĂ„ nu ska vi ha kul! 😄

NĂ„ja - kanske inte riktigt sĂ„, men jag har i alla fall fĂ„tt möjlighet att initiera ett gruppköp. TyvĂ€rr finns den bara till Mac, sĂ„ jag kan inte ens haka pĂ„ köpet sjĂ€lv, vilket retar mig lite, eftersom det blir ett ruggigt bra pris för en mycket uppskattad plugg. 😄

Normalpriset för den Àr 3295:- , men jag har möjlighet att ge följande sanslösa deal vid ett gruppköp:

5st: 1795:-

10st: 1695:-

20st: 1595:-

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

Jag har redan channelstrip och kan intyga att den Àr grym. Jag köpte min licens för över 3000 spÀnn dock...Jag fattar inte hur de kan sÀlja den sÄ billigt!

NÄja, de Àr grymt bra iaf. Max Martin anvÀnder den, liksom grÀddan av amerikanska toppproducenter. SÄ om man Àr pÄ Mac, sÄ Àr detta helt klart ett tillfÀlle.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

GÀller dessa priser Àven TDM-versionen?

Nej - det Ă€r enbart Native som dealen gĂ€ller - men det finns ju en RTAS-version för ProTools-förare. 😄

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Postat (redigerat)

Det handlar sĂ€kert mest om att det Ă€r dyrare licens om det ska vara TDM... 😕

TDM-versionen kostar 7495:- , sĂ„ en deal med den för - i bĂ€sta fall - 1595:- hade förstĂ„s varit rena drömmen - men Native-versionen Ă€r som sagt mycket kompetent - och det Ă€r den dealen handlar om. 😛

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

GÀller dessa priser Àven TDM-versionen?

Normalpriset Ă€r 7495:- för TDM - men vi lĂ€gger det pĂ„ 6395:- i stĂ€llet, medan gruppköpet av Native-versionen pĂ„gĂ„r. 😉

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Hittills verkar det vara 3 som Àr riktigt intresserade; en hÀr och tvÄ i VST-forum.

Bara 2 till, sĂ„ Ă€r vi nere pĂ„ 1795:- - men vi kan ju hoppas att folk snart kommer tillbaks efter sina semestrar och upptĂ€cker detta, sĂ„ att det kommer ner pĂ„ Ă€nnu lĂ€gre pris... 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 2 veckor senare...

kan vi inte gÄ ihop och köpa nÄgot vettigt som folk faktiskt har anvÀndning för?

En fender pro junior kostar 300 dollar i usa och 4500kr hÀr, fender Àr det företag som missbrukar eu-lagstiftningen mer Àn nÄgot annat.

köper vi en pall frĂ„n barain fĂ„r vi hem dem för ca 3000kr styck....frakten blir för dyr om man bara köper 1 😉

att brÀnna en plugg kostar 10kr....sÄ det finns utrymme för konstiga rabatter

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

att brÀnna en plugg kostar 10kr....sÄ det finns utrymme för konstiga rabatter

Hej Ä hÄÄ... eeeehh???

Har man en Mac och vet vad en plugin Àr, sÄ har "folk" anvÀdning av detta köp.

Redigerat av sounden
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

😉🙁

Claes försöker krÀnga sina brÀnda pluggar nu igen...

Tyst! Avslöja mig inte... 🙂😆

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

kan vi inte gÄ ihop och köpa nÄgot vettigt som folk faktiskt har anvÀndning för?

En fender pro junior kostar 300 dollar i usa och 4500kr hÀr, fender Àr det företag som missbrukar eu-lagstiftningen mer Àn nÄgot annat.

köper vi en pall frĂ„n barain fĂ„r vi hem dem för ca 3000kr styck....frakten blir för dyr om man bara köper 1 😉

att brÀnna en plugg kostar 10kr....sÄ det finns utrymme för konstiga rabatter

Skulle tro att det finns folk som verkligen jobbar i studio hÀr, bÄde hemma och professionellt och dÄ inte som gitarrister, utan som tekniker och producenter. För alla oss kÀnns det j-lit ointressant med ett fendergruppköp. Dessutom kan jag lova dig att du inte vill höra mig lira gura...

Tror du att Holmerup köper pluggarna för en tia av MHlabs? Det tror inte jag. Eller menar du att han sÀljer crackade pluggar? Det tror jag definitivt inte...Goddag yxskaft pÄ dig!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

nej...jag tror att holmerup Àr Àrlig...var nog mera mjukvaruföretagens prissÀttning jag funderade över...sorry holmerup om det inte framgick...

men vad jag menar Àr kan vi inte i kraft av vÄrat antal (5000 skallar) gÄ ihop och köpa t.ex. ljudkort/mixer/studio projects b1 mickar....borde bli kanonpris

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Titanic (oregistrerad)

Oj,

Har precis tecknat upp mig hÀr och börjat kika runt lite, Àr detta ett seriöst forum eller?

Det kÀnns lite mÀrkligt att lÀsa om prisjÀmförelser mellan knÀckt piratprogramvara och tillsynes ett billigt erbjudande! Kostar den normalt 3295 pickadollor inklusive moms sÄ lÄter det ju nÀstan för otroligt för att vara sant att man erbjuds möjligheten att köpa samma sak för 1795 pickadollor!

Jag fĂ„r vĂ€l ta och skaffa mig en dator tillslut nudĂ„ 😎

Redigerat av Titanic
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

nej...jag tror att holmerup Àr Àrlig...var nog mera mjukvaruföretagens prissÀttning jag funderade över...sorry holmerup om det inte framgick...

men vad jag menar Àr kan vi inte i kraft av vÄrat antal (5000 skallar) gÄ ihop och köpa t.ex. ljudkort/mixer/studio projects b1 mickar....borde bli kanonpris

PrissÀttningen görs enligt vad tillverkaren bedömer att anvÀndarna Àr villiga att betala - men man mÄste sjÀlvklart ocksÄ vÀga in hur mycket tid som lÀggs pÄ utvecklingen - vilket Àr Ätskilliga timmar (mÄnader - Är...). De som Àr anstÀllda som programmerare och som finns pÄ andra tjÀnster i firman mÄste fÄ lön för att överleva, sÄ varje anvÀnd minut mÄste betalas i det lÄnga loppet. De mÄste ocksÄ rÀkna in kommande jobb med buggfixar och uppdateringar (pÄ samma sÀtt som hÄrdvarutillverkare mÄste rÀkna in framtida kostnader för garantireparationer), marknadsföring och allt annat runt omkring som fÄr företaget att fungera. Det Àr alltsÄ irrelevant att rÀkna med vad en CD-skiva kostar att tillverka nÀr man pratar om prissÀttningen av programvara.

Vi har kört en del gruppköp hÀr och i VST-forum genom mig - och det finns nÄgon annan som ocksÄ har haft gruppköp pÄ gÄng hÀr.

Visst hade man kunnat fÄ ett riktigt bra pris om man köpte in 5000 likadana micar pÄ ett brÀde - men sÄ mÄnga Àr helt omöjligt att samla för ett samtidigt köp.

NÀr det var gruppköp pÄ ADK Hamburg och Vienna, sÄ blev det runt 30 micar nÄgonstans har jag för mig, FMR RNC blev 8st - och det pÄgÄende gruppköpet av Metric HAlo's channelstrip har hittills samlat omkring 5st - men det kanske utvecklar sig och blir större sÄ smÄningom, nÀr folk nu har kommit tillbaks frÄn sina semestrar...

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Titanic (oregistrerad)
Dator? Det stavas A P P L E M A C I N T O S H. Lycka till!

hihi

Jag tackar för det tipset, sen mÄste jag lÀra mig vilka program man ska ha, det Àr mÄnga pengar man ska upp med om man ska komma vidare frÄn sin portastudio.

Channelstrip dÀr som ni pratar om, jag antar att jag kan köra den i t.ex. cubase ocksÄ?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Titanic (oregistrerad)
Native inkluderar RTAS/AS, MAS, VST och AU-versioner - sÄ det finns en version för Cubase. :rolleyes:

Oj det var mÄnga olika, jag kÀnner till VST och vet att det Àr det man anvÀnder i Cubase iallafall :-)

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag hittade den hÀr nÀr jag sökte lite pÄ google precis

http://www.annonsdirekt.se/asp/soegning/de...nonceid=3521512

Jag antar att det Ă€r samma sak som det pratas om hĂ€r 😉

Ganska exakt samma - du lyckades nĂ€mligen hitta annonsen som jag har lagt upp dĂ€r... 😉

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Titanic (oregistrerad)

hihi okej dĂ€r ser man 😉

Jaja, jag mÄste skaffa sÄ mÄnga andra saker först sÄ det blir ÀndÄ ingen pluggin för mig men jag var nyfiken nÀr jag skrev in mig pÄ vad gruppköp var för nÄgot, nu har jag lÀrt mig det iallafall!

😉

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

För att ge sÄ mÄnga som möjligt chansen att vara med i detta gruppköp, sÄ sÀtter jag en deadline till den siste september. DÄ har alla hunnit fÄ en lön till efter semestrar o dyl, sÄ det kanske blir lÀttare att fÄ pengarna att rÀcka till detta supererbjudande dÄ...?

AnmĂ€l intresse i trĂ„den - sĂ„ mailar jag enskilt till alla nĂ€r det börjar dra ihop sig. 😕

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

ChrisSnyder (oregistrerad)

Jag vill absolut ha en !!

Det dÀr Àr den bÀsta jÀvla pluggen som finns dÀr ute!

Piskar ALLT jag tidigare hört faktiskt .. anvÀnde den mkt förr...

Jag Ă€r PÅ

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

ChrisSnyder (oregistrerad)

STUDIOFORUM brukar innehÄlla STUDIO saker ...

kanske pÄ Fuzz forum har dom grupp gitarr köp ...

Redigerat av ChrisSnyder
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...