Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej. Jag och mitt nya band letar efter ett namn som passar. Vi spelar rock i U2 stil, och jag vore tacksam över förslag 😛 Tack pĂ„ förhand!

Annons
Postat

Det var nÄgon som föreslog "Arne Weise Death Squad" i en annan trÄd. Det namnet Àr nog fortfarande ledigt.

Postat

Kör U2-samplade hela lĂ„tar rakt av kryddade med lite d-drums fills och sen kallar i er "Ahaggi featuring U2", det konceptet brukar funka 😏

Stinkey (oregistrerad)
Postat

Dobermann Àr coolt, men upptaget.

Leta i ett engelsksprĂ„kigt lexicon (om det Ă€r ett enelskt namn ni vill ha) oc hskrik ut det roligaste, bĂ€sta, coolasten bĂ€sta och se om ni kan bli överrens om nĂ„t. 😏

Plancka (oregistrerad)
Postat

Iron Made Them

Postat
Kör U2-samplade hela lĂ„tar rakt av kryddade med lite d-drums fills och sen kallar i er "Ahaggi featuring U2", det konceptet brukar funka 🙂

Haha 😛

jesper_hell (oregistrerad)
Postat

u2 2 hehe

dannepop (oregistrerad)
Postat

Mitt favorit namn Àr Landslide, men det lÄter kanske lite folkrock?

Danne/

Postat

U3

..eller om man ska vara seriös tycker jag MonoPool Àr det bÀsta hittills, lÄter lite alternativrock sÄdÀr.

Veronica (oregistrerad)
Postat

Varför inte "Rockar Fett" helt enkelt eller pÄ samma tema "Tjock Rock"

😄

Postat

Guns n roses hade ett coverband som hette Guns Trosor....

ganska roligt om nÄn frÄgar mig...

Annars kanske det gÄr att sno namnet pÄ nÄgon irlÀndsk whisky ?

Bushmill eller göra om den till typ bushwhacker... Àh vad vet jag?

Postat (redigerat)

Fick upp Llama Bush Experiment pĂ„ den dĂ€r School Of Rock-bandnamnsgeneratorn. LĂ€t ju kul 😠

Fick upp Scorpio Black Order ocksĂ„...lĂ€t lite tuffare đŸ„°

Redigerat av VCO
Katla (oregistrerad)
Postat

Red Floyd? 😠

Postat

Jag tycker att ahaggi lÄter bra.

Mitt fÄniga förslag Àr frÄn Kalle Anka : a-bodi-bodi -bodi-di bidda.

Mer seriöst sÄ vidhÄller jag att ett bra namn Àr mycket viktigt. Det skall inte bara spegla vad ni gör, det skall kÀnnas bra i munnen och helst betyda nÄgot för er som Àr vÀrdefullt eller viktigt. Döp inte er till "Vattnet rÀcker i armhÄlan" bara för att nÄgon pÄ Studioforum har sagt det. DÄ förlorar ni bÄde sjÀl och identitet, och det blir svÄrt att förklara för vÀrldspressen nÀr ni slagit igenom.

Typ "Why is your name a-bodi-bodi -bodi-di bidda?

" Because egghuvud said so on the forum"

Standardtipset Àr. Samla bandet drick en liter sprit och brainstorma tills ni hittar det dÀr som sÀger "detta Àr vi".

Monopool lÄter lite för likt Brainpool dessutom.

😆

dannepop (oregistrerad)
Postat

Fler förslag:

Lurking Tanga

Cellstoff

Danne

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.