Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har det dÀr feta problemet med reason 3.0! Ganska svÄrt att förklara detta, men ja ska försöka! SÀg att du har en virvel som du vill panna, varannat slag till höger, och sedan panna det andra till vÀnster, sÄ att den hoppar fram o tillbaka sÄ. Jag har provat panna med den inbyggda i mixern, men det Àr bara ett problem: att reverbet pannas likadant, sÄ att det följer liksom med ljudet fram o tillbaka, hur ska man göra för att panna virveln, men ha kvar reverbet pÄ dess plats?

Jag kanske förklara detta pĂ„ ett svĂ„rt sĂ€tt, men hoppas ni förstĂ„r! 😳

Annons
Postat

Förslagsvis öppnar du virveln i NN19 och Àndrar mode till jump samt ökar spread. DÄ autopannas ljudet, höger, vÀnster. Och du slipper greja med automatisering eller matrix för mixern. PÄ med reverb

RÀcker det inte med att du gör sÄ? DÄ har du stereo och det hörs inte en massa studsande om du sÀnker wetness ordentligt. Speciellt inte om det ligger i en mix..

Annars fÄr du nog skapa tvÄ NN19 och koppla den en ena genom reverbet och lÄta den ligga i mitten, du lÄter reverbet stÄ pÄ 127 i wetness. Sen skapar du en NN19 till och lÄter den snaren studsa med autopan som jag beskrev ovan.. DÄ fÄr du ju ocksÄ en variant pÄ det dÀr. Lite pilligt men det borde inte vara nÄgra större problem.

Sen finns det sÀkert andra sÀtt, men nu ska jag till jobbet och vare sig hinner eller orkar tÀnka. TyvÀrr. Kanske finns det nÄn annan?

Lycka till och Ă€r det nĂ„tt som Ă€r oklart sĂ„ lĂ€s en gĂ„ng till, det brukar hjĂ€lpa. 😳

//smulan

Postat

eller sÄ kan du lÀgga reverbet pÄ effect send i mixern och dra upp aux-ratten.

dÄ ligger reverbet pÄ samma plats hela tiden.

Postat

fasen dedacia.. u got me. 😎

Det dĂ€r Ă€r ju Ă€nnu enklare och smidigare faktiskt. konstigt att jag inte tĂ€nkte pĂ„ det. :rolleyes:😛

//smulan

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.