Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena!

Har surfat runt anonymt hĂ€r i nĂ„gra veckor nu men tĂ€nkte göra slag i saken, bli medlem och presentera mig. Fick ett tips av en kompis att surfa in pĂ„ forumet nĂ€r det var dags att köpa nytt ljudkort och ny dator, vilket jag gjorde...alltsĂ„...surfade in hĂ€r. MĂ„nga mĂ„nga mĂ„nga timmar av surfande pĂ„ jobbdatorn senare och jag har fortfarande inte bestĂ€mt mig. Min senaste förhoppning Ă€r att mitt undermedvetna ska ta ett beslut medan jag sover. Jag tror det kommer hĂ€nda. En sak Ă€r sĂ€ker, det blir en 15” Powerbook med lite extra ram. Ljudkortet Ă€r en annan femma.

Har tidigare ett förflutet som HC gitarrist i ett Linköpingsband och Àr vÀl nÄgorlunda skolad i klassisk gitarr, eller kanske inte. Bankar lite pÄ trummor och piano ibland ocksÄ. Numera har jag nÀstan fasat ut den sortens musik och lyssnar mer pÄ elektronisk musik a la Amon Tobin, Cinematic Orchestra, Xploding Plastix mm (nÄgon som lyssnar, kÀnner till dom?). Dock finns det favoriter kvar sen den tiden, jag kommer nog alltid att lyssna mycket pÄ TOOL. Vilka kungar!

Pga ultra-dÄlig PC har jag mest pysslat med Reason den senaste tiden och inte sÄ mycket audio-inspelning som jag vill. Tycker sjÀlv att Reason Àr ett vÀldigt bra och lÀttarbetat program och ska nu bara komplettera med en bra audioinspelnings-mjukvara. Funderar pÄ M-Powered eftersom en kompis kör ProTools LE, nÄgon som har nÄgot att sÀga om det i kombination med M-audio Firewire 410 till en Powerbook. Tycker inte att Mbox verkar vara nÄgot alternativ dÄ det inte finns midi och dessutom tar upp en av endast tvÄ usb portar. Inget tvÄng att svara, jag vet att det har diskuterats till döds tidigare men jag skulle ÀndÄ uppskatta lite synpunkter om ni orkar. Vet inte om det dÀr med ett undermedvetet beslut i sömnen kommer att fungera.

Ser fram emot trevliga diskussioner och musikutbyte.

Cheers!

//vic

Annons
Postat

Hehe! 😄 Tjenis penis! Ska bli roligt att höra dina lĂ„tar. Velcome! 😳

Postat

VĂ€lkommen. Det dĂ€r med Ă„ vĂ€lja ljudkort m m.. Det lĂ€r du inte bli klokare av hĂ€r Ă€ndĂ„. Men du Ă€r ju vĂ€lkommen att försöka.. 😳 DĂ€r andra misslyckats kanske du lyckas, vad vet jag.. 😄

//smulan

Postat

Tjena! VĂ€lkommen!

MarcusRombo (oregistrerad)
Postat

VĂ€lkommen!

Postat

VÀlkommen. Xploding Plastix Àr ju trevliga, om Àn lite enformiga tycker jag. Powerbook 15" har jag lekt mycket med, du lÀr inte bli besviken...

Postat

WhÀlkommen och lycka till med kortet....

Stinkey (oregistrerad)
Postat

VÀlkommen in i vÀrmen!! :rolleyes:

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.