vic Postat 5 augusti 2005 Postat 5 augusti 2005 Tjena! Har surfat runt anonymt hĂ€r i nĂ„gra veckor nu men tĂ€nkte göra slag i saken, bli medlem och presentera mig. Fick ett tips av en kompis att surfa in pĂ„ forumet nĂ€r det var dags att köpa nytt ljudkort och ny dator, vilket jag gjorde...alltsĂ„...surfade in hĂ€r. MĂ„nga mĂ„nga mĂ„nga timmar av surfande pĂ„ jobbdatorn senare och jag har fortfarande inte bestĂ€mt mig. Min senaste förhoppning Ă€r att mitt undermedvetna ska ta ett beslut medan jag sover. Jag tror det kommer hĂ€nda. En sak Ă€r sĂ€ker, det blir en 15â Powerbook med lite extra ram. Ljudkortet Ă€r en annan femma. Har tidigare ett förflutet som HC gitarrist i ett Linköpingsband och Ă€r vĂ€l nĂ„gorlunda skolad i klassisk gitarr, eller kanske inte. Bankar lite pĂ„ trummor och piano ibland ocksĂ„. Numera har jag nĂ€stan fasat ut den sortens musik och lyssnar mer pĂ„ elektronisk musik a la Amon Tobin, Cinematic Orchestra, Xploding Plastix mm (nĂ„gon som lyssnar, kĂ€nner till dom?). Dock finns det favoriter kvar sen den tiden, jag kommer nog alltid att lyssna mycket pĂ„ TOOL. Vilka kungar! Pga ultra-dĂ„lig PC har jag mest pysslat med Reason den senaste tiden och inte sĂ„ mycket audio-inspelning som jag vill. Tycker sjĂ€lv att Reason Ă€r ett vĂ€ldigt bra och lĂ€ttarbetat program och ska nu bara komplettera med en bra audioinspelnings-mjukvara. Funderar pĂ„ M-Powered eftersom en kompis kör ProTools LE, nĂ„gon som har nĂ„got att sĂ€ga om det i kombination med M-audio Firewire 410 till en Powerbook. Tycker inte att Mbox verkar vara nĂ„got alternativ dĂ„ det inte finns midi och dessutom tar upp en av endast tvĂ„ usb portar. Inget tvĂ„ng att svara, jag vet att det har diskuterats till döds tidigare men jag skulle Ă€ndĂ„ uppskatta lite synpunkter om ni orkar. Vet inte om det dĂ€r med ett undermedvetet beslut i sömnen kommer att fungera. Ser fram emot trevliga diskussioner och musikutbyte. Cheers! //vic
Danabacken Postat 5 augusti 2005 Postat 5 augusti 2005 Hehe! đ Tjenis penis! Ska bli roligt att höra dina lĂ„tar. Velcome! đł
Piffen Postat 5 augusti 2005 Postat 5 augusti 2005 VĂ€lkommen. Det dĂ€r med Ă„ vĂ€lja ljudkort m m.. Det lĂ€r du inte bli klokare av hĂ€r Ă€ndĂ„. Men du Ă€r ju vĂ€lkommen att försöka.. đł DĂ€r andra misslyckats kanske du lyckas, vad vet jag.. đ //smulan
milton Postat 7 augusti 2005 Postat 7 augusti 2005 VÀlkommen. Xploding Plastix Àr ju trevliga, om Àn lite enformiga tycker jag. Powerbook 15" har jag lekt mycket med, du lÀr inte bli besviken...
Powerflop Postat 7 augusti 2005 Postat 7 augusti 2005 Extra mycket vĂ€lkommen eftersom du sökte svaret utan att frĂ„ga först. Tyder pĂ„ klass. đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.