Jump to content
Annons

Mr Keys

Recommended Posts

två frågor i en tråd här....

Fråga 1: När man sitter med ett arrangemang på flertalet AudioIntrument-spår i Logic Pro 7.....kan man bounca ner dessa paralellt? Så länge man inte skall dra ut dom via någon externeffekt alltså.

Nu kör vi dom flesta spår genom externa enheter,men vissa spår känner man att man inte behöver pilla så noggrant med.....då vill man gärna kunna bounca ner alla dessa till audio, samtidigt....fast så det blir en egen audiofil per spår.....

Fråga 2 (gäller även Nuendo, och då säkerligen Cubase också):

Någon mer än jag som tycker att hella arrangemangen låter, inte otight, men något mindre tighta när man har dom som "Midi", dvs.....mjukvaruinstrument....

När man bouncat ner allting till audio låter allting så otroligt mkt tightare....allting bara sitter som en smäck.....

Det är alltså inte så att man tycker att det låter otight när man lyssnar på "midi"-arrangemanget, men när man bouncat allt känner man bara att "shit, va tight allt låter"........är jag ensam om detta??? 😠😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jee (oregistrerad)

Inga problem, tror det heter "Export tracks as individual audiofiles", eller "Bounce tracks as individual tracks". Kommandot ligger i under "File-menyn tror jag. (Sitter inte vid Logic på denna dator...)

Funkar kanonbra. Den döper spåren som du döpt dina tracks.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...