Jump to content
Annons

New Modern Angels - Beyond that


Recommended Posts

* LÅTNAMN: Beyond that

* ARTIST/GRUPP: New Modern Angels

* GENRE: Elektropop

* LÅTLÄNGD: 3:15

* KOMPOSITÖR: Linnéa Brun, Christian Andersson

* PRODUCENT: Christian Andersson, Linnéa Brun

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: mp3

* STORLEK: ca 3MB

* STATUS: Färdig demo

* LÅTLÄNK: låtlänk

Tillbaks på jobbet efter en skön semester... Sitter och lyssnar igenom de demolåtar som kommit upp på forumet sedan sist, och så kom jag på att vi ju gjorde klart ett par låtar innan sommaren...

Så, vad tycks om den här?

Vi höll arret ganska så sparsmakat den här gången, funderade (och funderar nog egentligen fortfarande) på om man skulle ha lagt till nåt mer, men samtidigt gillar vi känslan i låten som den är nu...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Skön låt och skön röst! Tycker inte att ni ska lägga på mer, det är fullt tillräckligt.

För variationens skull kanske någon extra sång/kör på refrängen en oktav ner... bara spånar...

Det enda jag störde mig på var disten på oktavsynten, framför allt i introt, låter lite digitaltrist i mina öron.

Link to comment
Dela på andra sajter

hej...

gillar verkligen hennes röst...klar & stadig..jag inbillar mig automatiskt att hon är snygg utav helvete..

pruduktions mässogt tycker jag åxo att det är klart..och att du inte borde lägga på mer grejjor..tycker att du fått in rätt så många saker redan utan att det låter grötigt...

snyggt gjort..i allra högsta grad!!

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

En av mina klara favoriter live, men tycker den låter lite torr i inspelad version faktiskt. Låtmässigt är den klockren, dock stör jag mig lite på trummorna. Den panorerade hihaten stör mig mest, den hade i mitt tycke gjort sig bättre med lite mindre distinkt ljud och lite lätt reverb/delay på. Pyssnaren hade jag nog använt ett mer distinkt reverbat ljud på så att den får vara med och leka. Känns också lite rörigt i refrängen, många syntar med ingen som vågar ta kommandot. Tycker den höga leadsynten ska få komma fram mer (den som håller ut ton i slutet av refr.), den har ett skönt ljud och borde få vara mer drivande i mixen. Linnéas sång är som vanligt fulländad :-)

Kan hålla med om lite kör i refrängen kunde funka, kanske lägga lite seeeg manskör som "släpar" lite på tonbyte där :-)

Gött mos som vanligt, borde inte ni börja äga världen snart? :-D

Link to comment
Dela på andra sajter

Härlig låt med bra sång som vanligt 😠

Det enda jag tycker saknas är en bas i verserna som fyller upp både i mitten och i de lägre registrena. Blir i mitt tycke lite spretigt med allt som ligger ute i sidorna. I ref och breaket ligger där ju en bas så det kanske inte vore så svårt att fixa 😮

I övrigt låter produktionen finfint.. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

detta är bra.

en sak stör jag mig mycket på.

hihatsen går nästan samma genom hela låten. jag hade gillat den mer om det varit mer variation och att den inte va lika hetsig rakt igenom.

en grej till 🙁

testa ett lägga till mer ljud i refrängen, t ex svepande tjocka Lp-chord med ganska mycket resonans men inte så att det visslar 🙂

testa också att lägga en rak 4/4-takt i refrängen så att den skiljer sig lite från resten (tror att jag sa detta om en gammal låt från er, din genre kanske förbjuder 4/4 🙁😕 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj, tack för alla positiva kommentarer!! 🙂

Det enda jag störde mig på var disten på oktavsynten, framför allt i introt, låter lite digitaltrist i mina öron.

Hmm.... Jo, digital är den ju (kommer från min älskade lilla Evolver), men trist håller jag inte alls med om... 😛

Larsson: Om hon är snygg eller inte är väl enklast om du kollar efter själv...

(Hint: min signatur...) 😎 Men jag vet vad jag tycker... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

En av mina klara favoriter live, men tycker den låter lite torr i inspelad version faktiskt.

Javisstja, det pratade ju folk om när det gällde skissen jag la upp på 99musik också... Minne som en guldfisk tydligen.... 🙂

Låtmässigt är den klockren, dock stör jag mig lite på trummorna. Den panorerade hihaten stör mig mest, den hade i mitt tycke gjort sig bättre med lite mindre distinkt ljud och lite lätt reverb/delay på. Pyssnaren hade jag nog använt ett mer distinkt reverbat ljud på så att den får vara med och leka.

Kanske det... Trummor kan man hålla på och pula med hur länge som helst känns det som...

Vad menar du med "pyssnaren"? Den "pysiga" snaren?

Känns också lite rörigt i refrängen, många syntar med ingen som vågar ta kommandot. Tycker den höga leadsynten ska få komma fram mer (den som håller ut ton i slutet av refr.), den har ett skönt ljud och borde få vara mer drivande i mixen. Linnéas sång är som vanligt fulländad :-)

Kan hålla med om lite kör i refrängen kunde funka, kanske lägga lite seeeg manskör som "släpar" lite på tonbyte där :-)

Mmm... Ligger nog en del i det du säger...

Gött mos som vanligt, borde inte ni börja äga världen snart? :-D

Haha... Ja, det har jag också börjat fundera på.... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

MatthewL: Det ligger faktiskt en bas i verserna också, samma ljud som i reffen, men den spelar lite mer som den andra synthen, så den försvinner mer där av nån anledning...

en sak stör jag mig mycket på.

hihatsen går nästan samma genom hela låten. jag hade gillat den mer om det varit mer variation och att den inte va lika hetsig rakt igenom.

Hmmm... Jaaa, det har du kanske rätt i... Tänkte faktiskt på det jag också när jag hörde den igen nu efter semestern...

testa också att lägga en rak 4/4-takt i refrängen så att den skiljer sig lite från resten (tror att jag sa detta om en gammal låt från er, din genre kanske förbjuder 4/4  😎  😛  )

🙂

Jo, jag kommer ihåg att vi pratade om det.... Nä, vår genre förbjuder inte 4/4, det är snarare så att synthmusiken idag är så smäckfylld med 4/4-trummor att jag är så less på det att jag inte vill använda det själv... Jag tycker inte så mycket om det hos andra, och jag får inte till det i våra egna låtar så att det låter bra heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

det är snarare så att synthmusiken idag är så smäckfylld med 4/4-trummor att jag är så less på det att jag inte vill använda det själv... Jag tycker inte så mycket om det hos andra, och jag får inte till det i våra egna låtar så att det låter bra heller.

aja ok men testa att lägga in en annan "knepig takt" då för att bryta av 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

det är snarare så att synthmusiken idag är så smäckfylld med 4/4-trummor att jag är så less på det att jag inte vill använda det själv... Jag tycker inte så mycket om det hos andra, och jag får inte till det i våra egna låtar så att det låter bra heller.

aja ok men testa att lägga in en annan "knepig takt" då för att bryta av 😎

Ok, I'll try... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

QUOTE (BobGeorge)

Det enda jag störde mig på var disten på oktavsynten, framför allt i introt, låter lite digitaltrist i mina öron.

Hmm.... Jo, digital är den ju (kommer från min älskade lilla Evolver), men trist håller jag inte alls med om... tongue.gif

Det var min spontana reaktion, men baken och smaken osv. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Låtmässigt är den klockren, dock stör jag mig lite på trummorna. Den panorerade hihaten stör mig mest, den hade i mitt tycke gjort sig bättre med lite mindre distinkt ljud och lite lätt reverb/delay på. Pyssnaren hade jag nog använt ett mer distinkt reverbat ljud på så att den får vara med och leka.

Kanske det... Trummor kan man hålla på och pula med hur länge som helst känns det som...

Vad menar du med "pyssnaren"? Den "pysiga" snaren?

😏

Upptäckte att jag nog inte hade läscentrat riktigt påslaget i centralhjärnan senast....

Jag läste pyssnaren (som i "lyssnaren" alltså), och inte pys-snaren som jag ju förstår nu att du menade..... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...