Jump to content
Annons

Hej alla forumanvändare!


teknodrom

Recommended Posts

Hej allihop! Jag är en kille på 21 vårar som mest använder reason 3.0 på min pc för att göra musik. Jag har mest tidigare varit aktiv på sidan www.reasonstation.net där jag har postat lite under aliaset maanster.. Mitt alias här är ju också rätt töntigt men man måste ju kalla sig nåt. På grund av att jag är rätt orutinerad på att skapa datorbaserad musik har det mest blivit electronica/house/beats mm som jag har jobbat med.

Mina huvudinfluenser i musiken består mest av elektronisk musik, jag lyssnar nu mest på typ rasmus faber/sumo-house och Metro Area men också experimentell rock/ambient, typ Godspeed you black emperor!, Sigur Rós, boards of canada mm.

Klassisk musik har också alltid betytt mycket för mig i form av inspiration..

Nu i höst kommer jag börja en utbildning i musik och medieteknik på Kungliga Musikhögskolan i Stockholm, hoppas det här forumet kan bidra med många tips och råd i musikskapandet, det finns mycket talang här!

Lite smakprov på låtar som jag gjort:

Late Night Flight

> min första färdiga låt, reason 2.5.. Mest för att lära mig om programmet.

Sunset Dust

> ett försök att gå ifrån klubbmusik och göra lite mer chillout, mindre artificiella ljud.

I Stay With You

> självklart var jag efter "call on me" tvungen att göra en tacky klubblåt baserad på en fånig 80tals-slinga, i det här fallet toto's "endless". Har hört att den skulle bli stor i Tyskland, om det är bra eller dåligt vet jag inte..😠

Mastringen på alla spår är rätt dålig, ni får ha överseende med det tills jag har lärt mig..

Sådär, hoppas allt funkat nu.. håll till godo så länge så kommer jag tillbaka med mer material snart, ha en skön sommar så länge!

/T3kN0dR0m 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jo, lite klumpigt formulerat, hoppas ingen tar illa upp.. Det jag menar är väl att mitt insteg i datormusiken blev typ house/techno för att det kändes enklare att jobba med..

Ta't lugnt :rolleyes:

/M

Link to comment
Dela på andra sajter

Välkommen muskaliske vän!

Må du drabbas av trivsel och behövlig information på detta forum!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så mycket för ett trevligt bemötande! Kommentera gärna mina upplagda ljudspår om ni vill, vore intressant att höra vad ni tycker..

(fin smyg-bump va? 🙁 )

/M

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjenare o varmt välkommen till forumet! Har laddat ner o lyssnat på SunsetDust! Det var chill alltså! 😛 Helt ok! 🙁

Hoppas du kommer att trivas här på forumet bland alla musiker då! 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
MarcusRombo (oregistrerad)

Hej och hjärtligt välkommen!

Skönt med folk som lyssnar på riktig musik. Men din formulering "rasmus faber/sumo-house" visar även att du har lite bristande kunskaper kring "riktig musik". Ja, jag är en riktig bitch. =)

I Stay With You var okej.

EDIT: Med tanke på ditt alias trodde jag du skulle vara ett techno huvud 😉

Redigerat av MarcusRombo
Link to comment
Dela på andra sajter

Velkomme.

Instämmer med K9, musikstilen säger inte ett skvatt om ens egentliga kunnande. Techno/House osv osv kräver andra kunskaper av producenten och musikern än vad pop/rock gör.. 😛 (Men jag vet att det inte var det du mena, men jag kunde inte låta bli.. 🙂)

Instämmer med Demoniqus, posta i demoforumet, det är mycket bättre. Glöm bara inte å kolla i den där nitade tråden längst upp, där står alla instruktioner du behöver innan du postar. 😎 Lycka till.

Kul med lite fler Reasonanvändare. Är själv Reasonanvändare sen starten och körde innan dess Rebirth. Så du är mer än välkommen. 🙂

//smulan

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo> Vad menar du? Lär mig.. 🥰

Smulan>Jag siktar på en så bred kunskap som möjligt.. Hoppas/tror också att min bakgrund inom klassisk musik kommer betyda något för mig.

Ja, reason har en riktigt skön inlärningskurva, det blir bara roligare och roligare! 😉

Nu kommer det bli mest logic i skolan men det blir nog bra att lära sig ett bra program med inspelningsmöjligheter också..

Visst ska jag posta i demoforumet så småningom om jag tycker att jag håller måttet.. Alltid trevligt att få nya impulser.

/M

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...