Danny Postat 13 juli 2005 Postat 13 juli 2005 Är det någon som vet vad det är för skillnad på om suffixet m/s sätts till ett pluggnamn. Vad är det exempelvis för skillnad mellan Waves Rverb ocg Waves Rverb m/s?
hegobald Postat 13 juli 2005 Postat 13 juli 2005 m/s.. Tja jag tänker genast på Mono / Stereo.. Vissa reverb kan göra stereoreverb från en monosignal (Mono-To-Stereo). Annars så betyder ju m/s Meter per Sekund 😛
Linus Postat 13 juli 2005 Postat 13 juli 2005 (redigerat) M/S (middle/side) är en monosignal på ena kanalen och stereodifferensen (tänk typ skillnaden mellan vänster och höger) på den andra kanalen. Det har alltså inget med mono->stereo att göra. Utan dessa pluggar används när en M/S-matris används. Edit: Finns nog många böcker på biblioteket om stereoinspelning, eller så söker du upp nån webbsida som diskuterar a/b, x/y och m/s. Där kan du säkert hitta mer information... 😛 En stereoinspelningsartikel kunde ju bli lagom tjock till tidningen annars? Redigerat 13 juli 2005 av vectro
hegobald Postat 13 juli 2005 Postat 13 juli 2005 (redigerat) Fel fel fel Vectro.. men nästan rätt.😛 (just i detta samanhang blev dte fel) Även jag trodde som du Vectro tills jag läste på Waves supportfourm. Men det är ju på så vis man simulerar mono->stereo kan man säga. http://register.waves.com/waves/wvclients/...s&submit=Search Annars har du helt rätt Vectro M/S (middle/side) är den korrekta termen på "studiospråk" EDIT: Klarläggande Redigerat 13 juli 2005 av hegobald
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.