Jump to content
Annons

Någon som äger en Frost eller XPC musikdator?


leaf

Recommended Posts

Fungerar det bra och stabilt?

Hur många synthpluggar kan man köra samtidigt? tex i Reaktor 4 Carbon,Reaktor 5 Carbon 2, ipOSCar eller Linplug Albino 2.

Hur är det med ljudnivån på fläktarna?

Tack på förhand! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej leaf!

Jag har bestãllt minsta Frosten ACM-10 som skall anvãndas till mina nya mjukvarusyntar (Reason, Sonik Synth, Sampltank,Bromstick Bass, DFH osv.) och jag vãntar ivrigt på leverans (førhoppningsvis denna vecka). Skall førsøka ge återkoppling på hur den fungerar.

Mvh Herman

Link to comment
Dela på andra sajter

Har haft en G5:a med 2x2Ghz men jag var inte så imponerad av prestandan jämfört med PC.

Tror att det var några år sedan skillnaden var milslång men sedan Win XP kommit ut så har saker och ting förändrats avsevärt.

Skulle nog köpa en Mac igen om det inte vore för Apples byte till Intel.

Tror att det blir problem om något år för de som har G5:or när Apple har konverterat helt?

Tror att konverteringen sker snabbast möjligt och det innebär nog att efter detta år så finns det bara Intelbaserade Mac:s.

Jag kan självklart ha fel men det är tveksamt, det kostar ju enorma summor för Apple att ha både Intel och PPC baserade datorer samtidigt.

Dessutom så satsar tex NativeInstruments mer på att optimera sina pluggar för Win XP och Intel eller AMD! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror att konverteringen sker snabbast möjligt och det innebär nog att efter detta år så finns det bara Intelbaserade Mac:s.

Jag kan självklart ha fel men det är tveksamt, det kostar ju enorma summor för Apple att ha både Intel och PPC baserade datorer samtidigt.

Så snabbt är ytterst tveksamt att det går. Men de gör sitt bästa för att sälja ut sina PPC-CPUs.

Hur som helst så löser ju feta binärer och rosetta de flesta kompabilitetsproblemen. Det är nog snarare på intel-sidan som de flesta problemen kommer att uppstå isåfall. Men jag tror skiftet kommer att gå relativt smidigt. NeXT fanns ju på många plattformar och det är ju tack vare det som ex feta binärer fanns där från början.

EDIT: men jag håller med om att det kan vara en idé att vänta på de x86-baserade macarna om man planerar att behålla den i ett antal år framöver.

Redigerat av rainydays
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...