Jump to content
Annons

4 kanaler med mbox?


moshisushi

Recommended Posts

Annons
Hej! Kan man köra två mboxar samtidigt, så att man får 4 kanals-inspelning?

Vore najs. Har dock inte haft möjlighet att testa detta.

tror att det är ganska omöjligt och varför skulle man villja det? är det inte lättare att köpa en beg. 001a eller 002a?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är ganska säker på att Protools inte stödjer två system.... men ingen hade varit gladare än jag om jag har fel för då köper jag en till 002:a så jag får fler inputs. Däremot kan det ju va så att andra program fixar det...

oopps det blev dubbelt...jävla dator till att hänga sig...

Redigerat av Audiorent
Link to comment
Dela på andra sajter

Svaret är nej om det är en dator och Protolls som gäller. Ingen tvekan om det. Endast en burk.

Möjligen, möjligen kan man lura ASIO eller Wave-drivisarna att köra två kort samtidigt från någon annan applikation, say Cubase. Har aldrig hört det göras, tror att det är i stort sett omöjligt.

Man kan tänka sig att köra två datorer samtidigt och spela in på bägge, men det är inte alldeles enkelt det heller. Flytta över filerna senare.

Gunnar.

Link to comment
Dela på andra sajter

ProTools|LE är låst till sin hårdvara i sin ursprungsversion utan några som helst undantag. Det går alltså inte köra två Mboxar, det går inte köra två 002:or och det har aldrig gått att köra två 001:or heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Eller uppgradera till en Mbox2, då kan man köra två analoga och två digitala in/ut!

Ja, fast denna produkt blev officiell den 2 september 2005, så det var inte ens påtänkt när denna tråd startades...

Så, ja, med Mbox 2 får man 4 kanaler in, men nej, det går fortfarande inte att köra fler än en LE-hårdvara i samma system.

Bara för att förtydliga ytterligare. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...