Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Jag har länge funderat på att köpa en extern DSP, men jag blir inte klok på vilken jag ska välja. Powercore som är dyr, UAD som är billigare (?), bara en extra dator med FX Teleport.

Vad låter bäst?

Annons
Posted (edited)

Fanns en tråd om detta någonstans, och jag har för mig att de som provat båda var ganska överens om att (väldigt generellt) Powercore var bättre på delay och reverb, medans UADs hade klart övertag på t ex kompressorer.

Edit: Kör du något program som tillåter att flera datorer delar på bördan (t ex Cubase SX), så kan du ju köpa en extra datorburk, och koppla ihop med din befintliga. Nuförtiden kan man ju köpa en komplett dator (själva burken/lådan) för ungefär 2500 (Komplett's "PC i delar"). Borde ge en hel del extra beräkningskraft.

Edited by JJRockford
Posted

Grejen är ju att Powercore har ju också möjlighet att köra en del instrument t ex VStation och vocodern D-Coder.

Man undrar ju också om det verkligen funkar att köra två datorer. Utan strul alltså. På något sätt känns det skönt att bara köpa en låda och veta att den funkar.

Posted

det kommer en test av UAD-1 i studio i augusti, om du kan vänta så länge.

annars har det väl fått bra kritik på forumet i andra trådar.

Posted
datorer. Utan strul

Det hör nog till ovanligheterna! :rolleyes:

Har inte provat själv, men rätt utfört så funkar det säkert. Finns väl en sådan där tips-artikel om Cubase som behandlar det, går säkert att beställa just den artikeln?