Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

hej! jag har haft lite problem med min mixning , jag fÄr ett potroligt platt ljud pÄ m,usiken, det lÄter platt och tort och saknar vÀrme... hur fixar man detta? det Àr speciellt git,bas och sÄngen som lÄter platt...nÄgon som har bra tipps pÄ pluggar eller externa hÄrdvaror som fixar det.

jag anvÀnder mig av pod xt pro till bÄde gitar och bas/bas pod och git pod

micken Àr en shure sm57:a

mixar i cubase.

Annons
Postat

ett tips Àr att lÀsa de lÄnga trÄdarna om mixning. Jag tror ditt problem löses genom att eq:a de olika spÄren, lÀgga pÄ skönt reverb och trycka till spÄren med kompressorer.

Postat

Det Àr alltid svÄrt att komma med svar eller rekommendationer nÀr man inte sjÀlv kan höra "problemet" med ljudet - lÀgg gÀrna upp en lÀnk till lÄten. Sen skall tillÀggas att mixning och mastring Àr en konst och en vetenskap som tar lÄng tid att mÀstra, men.... om du vill ha en bra plugg som generellt fixar till vÀrme i ljudbilden sÄ ta en titt pÄ PSP Vintage Warmer.

Finns hur mycket info som helst pÄ nÀtet, tex: http://www.macreview.com/Creative/AudioVid...rmerReview.html.

🙂

Mats

Postat

en annan sak som Àr ack sÄ viktigt Àr rummet du spelar in i! Se till att det Àr vÀldÀmpat. Testa att klappa i hÀnderna en gÄng och se om du hör ljudet studsa. DÄ blir det svÄrt att skruva till ljudet bra sen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.