Elton Postat 7 juli 2005 Postat 7 juli 2005 (redigerat) hej hej har stött på lite problem. Är ganska ny vid mitt Cubase SE och har nu gjort en låt men lite audio, lite midi(GM) och nån rewire till reason. Problemet jag har är att när jag kör Export audiomixdown så kommer inte mina midispår med. Jag vet att midi bara är "signaler" och inte ljud men borde det inte funka men de GM ljud jag använder? MVH edit: läste nyss manualen att det inte ska gå utan att man måste koppla ut till in på ljudkortet och spela in så. Är det verkligen så? Om, finns det någon verision av Cubase där man kan få med sina midispår i mixdownen? Redigerat 7 juli 2005 av Elton
Avenue Postat 8 juli 2005 Postat 8 juli 2005 hej, det är nog verkligen så om du använder ljudkortets midiljud! men om du använder vst-instrument i cubase, så följer ljudet med när du gör en mixdown. /bo
Lundin Postat 8 juli 2005 Postat 8 juli 2005 Som Avenue säger är det bara i det fallet du använder VSTi's som ljudet exporteras vid mixdown, ljudet genereras ju genom Cubase. GM är ju bara en standard för hur ljuden ligger mappade så all genererad GM-musik ska låta exakt likadant oavsett var den spelas upp.. så du får helt enkelt spela in GM-ljuden som audio och sedan göra mixdown.
northpaw Postat 8 juli 2005 Postat 8 juli 2005 Dyker Rewire-ljuden från Reason upp som de ska i nedmixningen?
majjen Postat 11 juli 2005 Postat 11 juli 2005 Tjena Elton! Om midi-ljuden du vill ha med finns utanför datorn, tex i en keyboard eller i en ljudmodul så kommer det inte fungera. Vad du får göra då är helt enkelt att spela in dom först. Record.... Så spelas ditt midi-´ljud´ in som ett audiospår. Och därifrån fortsätter du senare med en mixdown.. Lycka till!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.