Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Kabeln ska jag ha för att koppla micken till ljudkortet, om ni nu undrade...

Tänkte höra om någon kunde hjälpa mig med denna typ av kabel. Jag har alla kontakter och dylikt hemma, men jag har ingen aning om hur jag ska löda ihop eländet. Ja, jag vet att det säkert finns adaptrar att köpa men det känns onödigt när jag har allt "material" redan. 🙂

EDIT:

Kom precis på en sak. Kan jag koppla micken direkt till ljudkortet utan preamp?! Det är en gammal hederlig Shure SM58.

Redigerat av BaldByChoice
Annons
Postat (redigerat)

XLR till RCA . På XLR löd ihop stift 3 och stift 1. (en bygel) Löd sedan på skärmen på stift 1 på XLR och ta signalen från stift 2. Sen hur du löder fast det mot RCA det fattar du nog..

Men du kommer att bli besviken efter som du inte kan koppla en mic till en lineingång på ditt ljudkort.. Det kommer att låta pytelite men bruset från kortet kommer att ta över. Du behöver en Preamp ja..

Lycka till! 🙂

En bild som hjälper: XLR-RCA2.gif

Redigerat av hegobald

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.